Petek, 17. 8. 2012, 17.15
8 let, 9 mesecev
Kako je videti TES: Skyrim po (skoraj) letu dni?
Marsikaj se je zgodilo od novembrskega popotovanja po Skyrimu, ki ga je igričarska srenja nestrpno pričakovala že od izida Obliviona leta 2006. Odlične kritike so se v tujih medijih pojavljale kot gobe po dežju, trendu smo sledili tudi na portalu Planet Siol.net, kjer smo igri v decembrskem opisu prisodili visoko oceno 90.
Skyrim je bil neštetokrat ožigosan za igro leta – kako tudi ne, saj je združeval pohajkovanje po prelestni srednjeveški fantazijski pokrajini, ki jo naseljuje na stotine, morda celo tisoče dve-, štiri- in večnožnih ter bolj ali manj zlovoljnih, ščetinastih in krilatih prebivalcev, sočasno sekanje z mečem in proženje ognjenih strelic iz dlani ter ob glavni rdeči niti tudi nepregledno količino stranskih nalog.
Igri smo očitali občasno hroščatost in nedodelanost, kar je Bethesda v devetih mesecih od izida popravila s sedmerico uradnih obližev, ter razvlečenost v smislu ponavljajočih ter neizvirnih obstranskih opravil, vprašljiv pa je bil tudi smisel določenih frakcij, na primer iztrebljevalcev volkodlakov Silver Hand in vampirjev.
Na srečo so zadnji dobili lastno pripovedno vejo – pred kratkim je Bethesda na Steam namreč poslala Dawnguard.
Nova rdeča nit se začne, ko to želi igralec – na časovni premici dogodkov v Skyrimu namreč tiči sočasno z osrednjo nalogo.
Dawnguard je legendarna organizacija lovcev na vampirjev, ki ves svoj čas posvečajo ostrenju glogovih osti in preprečitvi vrnitve lorda Harkona, ki predstavlja tamrielskega ustreznika grofa Drakule in želi z uporabo ene od starodavnih prerokb (Elder Scrolls iz naslova franšize) svet za vedno zaviti v temo (spomnimo – vampirji privzeto ne marajo sonca).
Igralec se lahko odloči tudi za stran, ki nasprotuje krožku Dawnguard – klan vampirjev Volkihar, in pod mentorstvom Harkona sam napreduje do statusa vampirskega Lorda, ki poleg izrazitih bonusov pri atributih ponuja tudi preobrazbo v pošastno obliko. Nekaj podobnega smo že videli pri Companionih v Whiterunu, kjer smo kot nagrado za pripadnost društvu plačancev prejeli poljubno transformiranje v volkodlaka.
Dawnguard je v že obstoječo pripoved vpet brezšivno, poleg dveh novih cehov in približno štiridesetih nalog pa dodaja nekaj unikatnih zmajev in drugih zverinic, čarovnij, več kot 80 pogovora željnih oseb in 24 novih lokacij, a vse niso dostopne takoj.
Dodatek je bil najprej na voljo lastnikom konzole Xbox 360 (1600 MS točk na servisu Xbox Live), teden dni pozneje pa še PC-jašem (Steam, 19.99 evrov). Različica za Playstation 3 iz nepojasnjenih razlogov še ni bila najavljena.
Sodeč po portalu Skyrim Nexus, najbolj kompletni spletni strani z neuradnimi popravki, dodatki in modi za peto nadaljevanje serije The Elder Scrolls, igralci prispevajo in pretakajo predvsem malenkostne izboljšave, ki predrugačijo vmesnik (SkyUI za izboljšan pregled nad inventarjem, A Quality World Map za preglednejši zemljevid), izboljšajo videz tekstur (Skyrim Flora Overhaul, HD-2K Textures), dodajo opremo (JaySus Swords) in prilagodijo težavnost (Deadly Dragons).
Na predelavo, kot je bil Oscuro's Oblivion Overhaul za TES: Oblivion, ki je igralno izkušnjo poglobil in precej otežil napredovanje, še čakamo – morda je najboljši približek mod Requiem.
V različici za Skyrim se je pojavil tudi priljubljen paket čarovnij Midas Magic, ki razširja sistem magije in dodaja več kot 60 novih urokov.