Sreda,

8 let

Z mercedes-benzom R v Osilnico

Thermometer Blue Green 4
Relacija, ki ima značilnosti gorske in podeželske ceste, nudi vozniku užitke, ki jih v R-u še stopnjujemo s spuščenim in tršim podvozjem ter sekvenčnim izbiranjem prestav.

Za izlet in hkrati za preizkus vozila mercedes-benz R 320 CDI L smo izbrali najbližjo cestno povezavo med Kočevsko Reko in Osilnico. Gre za relacijo, ki uradno sploh še ne obstaja, na izletu pa smo jo imenovali "ministrska cesta". Po njej, se pravi po njenem gradbišču, se je namreč jeseni 2006 zapeljala kolona s člani slovenske vlade in mnogimi gosti.

Opis poti

Področje okoli Kočevske Reke in Borovca je tudi po osamosvojitvi še vedno nekako zapostavljeno. Kot da še vedno strašijo časi, ko je nekdanja politična elita celotno območje po "maorsko" razglasila za "tabu". Ko sem v "jugi" opravljal ogled mesta prometne nezgode pred Borovcem, so mi v Kočevju dodelili miličnika za spremstvo, pa še potem se je bilo treba na cesti večkrat ustaviti in kazati dokumente. Verjamem, da bo vpliv temne plati naše zgodovine spremenila nova cestna povezava, ki ne bo samo približala Osilnice in Dežele Petra Klepca, pač pa bo te kraje navdihnila z novim življenjem. Širni gozdovi, obsežne travnate planote, razgledne točke so kot nalašč za pohodništvo, kolesarjenje, planinarjenje, gobarjenje ... No ja, bolje je, če se z navedenim ukvarjamo v malce bolj številčnih zasedbah, saj srečanja na štiri oči niso prijazna, če dvoje od njih pripada medvedu.

Oris poti

Do Kočevske Reke vodita dve asfaltni povezavi, ki se z glavne ceste odcepita pred oziorma za Kočevjem. Gledano iz Ljubljane se zapeljemo skozi Ribnico in za Prigorico poiščemo tablo za Kočevsko Reko. Če se iz Kočevja vozimo proti Brodu na Kolpi moramo skozi Livold, nato pa v Štalcerjih zavijemo desno. Tudi nadaljevanje proti Borovcu je asfaltno, na samem pričetku naselja Kočevska Reka moramo zaviti desno. Če tu zgrešimo, gremo pač naokrog, nato pa na vsak način navzdol proti jezeru. Sledi vzpon in po zavitih šestih ali sedmih kilometrih smo v Borovcu. Za hišo, ki je prestala požar, zavijemo desno in se po lepi asfaltni cesti povzpnemo na približno 900 metrov nadmorske višine. Ozka makadamska cesta se odcepi proti Loškemu Potoku, nadaljujemo po asfaltu, ki ga je hitro konec. Makadam naj bi se slepo končal, dejansko pa vodi proti Osilnici. Najprej je cesta lepa in široka kot na Pikes Peaku, spust navzdol do vasi Čačič pa je še v gradbiščno-terenski obliki. Do Osilnice navzdol sledi še trikilometrska razdalja, delno asfaltna, delno makadamska. Za povratek po uradnih cestah sta na voljo vzhodna smer ob Kolpi proti Brodu na Kolpi ali pa zahodna ob Čabranki proti hrvaškemu Čabru. Od tam izberemo smer Prezid, naravnost, oziroma Loški Potok, desno.

Primerno za ...

Mercedes-Benz R za takšno pot? Prav gotovo je to zelo primerno vozilo. Relacija Kočevska Reka - Borovec, ki ima značilnosti gorske in podeželske ceste, nudi vozniku užitke, ki jih v R-u še stopnjujemo s spuščenim in tršim podvozjem ter sekvenčnim izbiranjem prestav. Tudi za nadaljevalni vzpon proti 900 metrom višine velja podobno, le da na tem zadnjem asfaltnem odseku lahko peljemo precej hitreje. Makadam, ki sledi, je kot že omenjeno najprej "pikespeakovski", torej še vedno zelo primeren za lastnosti, ki jih ponuja športni terenec. Najbolj zahteven odsek je bil in še bo za gradbince. Za premagovanje ostenja Borovške gore so uporabili ogromno znanja, tehnike in razstreliva, dela pa še vedno potekajo. Nekaj cestnih zavojev še ni na svojih mestih, tako da načrtovano traso preči začasna zelo strma in razdrapana povezava. R jo je zmogel z lahkoto, za preizkus tudi navzgor, seveda pa zaradi varnosti z dvignjenim podvozjem. Silna razgibanost celotnega gradbišča napoveduje eno od najlepših gorskih cest, ob nepozabnih razgledih po Kolpski dolini pa voznik kar pozabi, da ima za nalogo preizkus zmogljivega vozila.

Kočevska Reka

Je bila nekdaj center strogo varovanega zaprtega območja. Po sporu med Jugoslavijo in Sovjetsko zvezo, so v vsaki jugoslovanski republiki vzpostavili rezervne komandne položaje. Ne samo, da so to področje izbrisali iz vseh kart, tudi nekaj vasi so izselili. Pod zemljo je zgrajen sistem bunkerjev, povezanih z rovi, ne manjkajo bolnišnični prostori, kinodvorane, pisarne, spalnice, kuhinje, jedilnice ... Kočevska Reka je od leta 1991 spet odprto območje.

Borovec

Borovec je zaselek na nadmorski višini 676 metrov. Od tod se lahko usmerimo proti Štalcerjem ali pa proti Loškemu potoku (vsaj kar se asfalta tiče). V gostišču sredi zaselka se je dalo nekdaj kaj pojesti, potem pa je zagorelo. Da bo kraj znova zaživel, je prepričan podjetnik, ki je med našim obiskom pekel kralja živali - pujsa. Optimizma in prijaznosti mu ne manjka, pravi, da bo kmalu dokončal gostilno, v katero bomo prav gotovo radi prišli.

Loška stena

Od tam, kjer se prične makadam, to je malo za odcepom proti Loškemu potoku, je v smeri levo na kartah vrisana le povezava, ki se slepo konča v področju Borovške gore. V prvem križišču zavijemo levo in peljemo dokler se da. Smo dobrih tisoč metrov nad morjem, do Loške stene imamo kakšen kilometer in pol zračne linije in okoli dvesto metrov spusta. In kaj naj bi tam počeli? Uživali ob enkratnem in neverjetnem pogledu v globino. Na izletu z R-om nam zaradi vremena to sicer ni uspelo, vemo pa od prej. Se je pa težko odločiti ali je pogled lepši od zgoraj dol na Kolpo ali v obratni smeri. Je pa nekaj: zaradi izrazito kraškega in skalnatega terena ni vseeno, s kakšno obutvijo se podajamo proti Loški steni. Na poti, ki nam vzame približno pol ure, tudi previdnost pred kačami ne škodi.

Osilnica

Ceste naprej proti Osilnici uradno sploh ni, torej, ali se do tja sploh pride? Se, sem šel že dvakrat. Enkrat pred leti s svojo predrago, z gorskima kolesoma, kar mi še danes zameri, drugič pa z Mitsubishijevim pickupom. Dolina Petra Klepca z reko Kolpo predstavlja pravi naravni biser. Od tu se lahko izletnik poda na hrvaško stran k skrivnostnemu izviru Kolpe. Vzdolž reke se da kolesariti, kajakaši lahko uživajo na še sprejemljivo težavnih brzicah ... Turistično ponudbo v tem območju je zaznamovala družina Kovačevih. Njihov novozgrajeni hotel poleg odlične hrane ponuja še različne rekreativne dejavnosti. Morda so najbolj atraktivni spusti z gumijastimi čolni po Kolpi, gostom je na voljo adrenalinski park, paint ball, tenis in še kaj. Potovanje iz Ljubljane v te lepe in zanimive kraje bo po poti, ki smo jo prevozili z R-om skrajšano za približno trideset kilometrov.