Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Matic Tomšič

Sreda,
20. 11. 2013,
23.09

Osveženo pred

8 let, 9 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Sreda, 20. 11. 2013, 23.09

8 let, 9 mesecev

Half-Life praznuje 15 let

Matic Tomšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Ena od najboljših, če ne kar najboljša prvoosebna strelska igra vseh časov je pred kratkim upihnila 15. svečko. Ob zadnjem preigravanju smo ugotovili, da je še vedno tako sveža kot daljnega leta 1998.

Če se sprehodimo po zgodovini iger, v katerih vidimo le roko, ki drži orožje, si najpomembnejše prelomnice sledijo nekako takole – Wolfenstein 3D je bil pionir prvoosebne akcije na PC-ju, Doom je prinesel večigralstvo, Duke Nukem 3D karizmatičnega glavnega junaka, Half-Life pa izjemno umetno inteligenco in nadvse prepričljiv ekosistem, v katerem smo akcijo doživeli skozi oči junaka, ki med doživetjem ni črhnil niti besedice.

Saj ne, da bi mu bilo treba, natanko smo vedeli, kaj mu roji po glavi – nismo ga le igrali, bili smo novopečeni znanstvenik Gordon Freeman. Skozi njegove oči smo katastrofo v raziskovalnem centru Black Mesa in kaos, ki je sledil, brez ene same prekinitve v obliki vmesne sekvence doživeli od začetka do konca.

Čeprav je bila pripoved popolnoma premočrtna in uganke praviloma rešljive na en sam način, je to motilo le redke, saj s(m)o bili preveč zatopljeni v prisluškovanje pogovorom računalniško vodenih oseb, iz katerih smo lahko po koščkih sestavili mozaik dogajanja, streljanje in mlatenje (s kultnim "pajserjem", kakopak!) vojske in vesoljcev s planeta Xen ter prežanje na pravzaprav stalno prisotno nevarnost v obliki headcrabbov in lovkastih pošastkov, ki so na gospoda Freemana prežali s stropov.

Half-Life je po izidu pobral več kot 50 nagrad za igro leta, med nesmrtne pa je izstrelil razvijalca Valve in za določen čas tudi Gearbox, ki je napravil izvrsten dodatek Opposing Force, v katerem smo razdejanje v Mesi doživeli skozi oči enega izmed vojakov. Gearbox Software je dober vtis pozneje sicer pokvaril s podpovprečno razširitvijo Half-Life: Blue Shift, ki je izvirno zgodbo podala iz zornega kota enega od Mesinih varnostnikov, a se igralcem nekaj let pozneje znova prikupil s serijo Brothers in Arms ter odlično franšizo Borderlands.

Šest let po prvencu so kritiki Valve znova povzdignili nad oblake, saj je udaril z odličnim nadaljevanjem Half-Life 2, temu pa sta sledili še dve krajši razširitvi, (solidna) Episode 1 in (fenomenalna) Episode 2. Tretjo še čakamo, a vse kaže na to, da zaman, saj naj bi se razvijalec, ki je medtem ustvaril tudi Steam, vodilno platformo za digitalno distribucijo iger, že ukvarjal s HL3. Ne le datum izida, že datum uradne napovedi je ena največjih igričarskih skrivnosti ta hip, od Gaba Newella, prvega moža Valva in vodje projektov Half-Life 1 in Half-Life 2, pa vsi pričakujejo nič manj kot igro, ki ji ne bo mogoče očitati prav ničesar. Čudež, bi lahko rekli.

Ne spreglejte