Petek, 9. 7. 2010, 9.05
8 let, 6 mesecev
FOTO: Provokativna Carmen
Že krstna izvedba opere Carmen Georgesa Bizeta leta 1875 je v pariški operi Comique vzbudila veliko pozornost in "šokirala" francosko konzervativno občinstvo. Številne polemike pa je izzvala tudi najnovejša zagrebška Carmen v režiji opernega režiserja Philippa Himmelmanna. Občinstvo je menda najbolj presenetilo krajšanje partiture in pomanjkanje težko pričakovanih španskih kulturnih elementov. Hkrati pa je nova hrvaška postavitev s svojo provokativnostjo pritegnila zlasti novo, mlajše občinstvo.
Branko Mihanovič, direktor Opere HNK: "Himmelmannova Carmen je bila deležna precejšnjega negodovanja starejšega občinstva, ki je bilo navajeno na španske elemente, sončno Sevillo, v tej izvedbi pa gre za pravo dramo, ki se lahko dogaja v Ljubljani, Zagrebu, New Yorku, torej za sodobno dramo. Igramo jo že četrto sezono in dragoceno je predvsem to, da smo z njo pridobili novo, mlado občinstvo. Zelo me zanima, kako bo ta nov pogled na Carmen sprejelo slovensko občinstvo."
Dirigent Mihail Sinkevič je leta 2000 na vabilo dirigenta Valerija Gergijeva postal član Mariinskega gledališča in tam vodil številne izvedbe opernih in simfoničnih koncertov, leto kasneje pa je ustvarjal tudi kot asistent Gergijeva na Salzburškem festivalu. Poleg številnih gostovanj v svetovno znanih glasbenih središčih je v Gledališču Mariinski pripravil številne izvedbe baletov železnega repertoarja. Premiero baleta Labodje jezero je pripravil tudi v zagrebškem HNK, kjer je letos za njim uspešna premiera opere Mazepa.
Dubravka Šeparović - Mušović, mezzosopranistka: "Razmišljala sem o tem, ali naj me bo strah, kako bo občinstvo sprejelo to Carmen, še zlasti zato, ker sem slišala, da je občinstvo v Ljubljani precej tradicionalno. Vendar se s tem ne obremenjujem, vsak ima pravico povedati, ali mu je všeč ali ne."