Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Torek,
4. 6. 2013,
16.20

Osveženo pred

8 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Torek, 4. 6. 2013, 16.20

8 let, 8 mesecev

Slovenski paviljon v Benetkah med 20 najboljšimi

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Slovenski paviljon na 55. beneškem umetnostnem bienalu s postavitvijo Jasmine Cibic Za naše gospodarstvo in kulturo je bil med obiskovalci dobro sprejet.

Revija ArtReview je slovenski paviljon uvrstila celo med 20 najboljših na tem bienalu, britanski The Independent pa "inteligentno, humorno in jezno" delo Cibiceve opisuje kot enega od vrhuncev.

Cibiceva, ki je pri postavitvi izhajala iz tematskega okvira bienala Enciklopedične palače, z večplastno razstavo raziskuje, kaj je tisto, kar državo predstavlja navzven.

V slovenskem paviljonu Cibiceva vprašanje reprezentacije države navzven preko arhitekture tematizira tudi s pomočjo endemične vrste hrošča Anophthalmus hitleri, ki krasi notranjost paviljona. Kot piše The Independent, se zdijo zidovi od daleč elegantni, od blizu pa "psihadelično mrgolijo z mrčesom". Cibiceva se je poleg tega odločila, da na stene Galerije A+A izobesi 11 tihožitij iz zbirke državnega zbora, na razstavi pa sta na ogled tudi dva filma. Eden od njiju, naslovljen Fruits of Our Land, je nastal po zapisniku parlamentarne seje iz leta 1957. Umetnica je poudarila, da bi lahko "z istim besednjakom razpravljali o 'primerni' umetnosti našega trenutka".

Projekt Cibiceve, ki je na ogled v slovenskem paviljonu v Benetkah, zasebni palači družine Malipiero, ki je zdaj razstavni oziroma javni prostor, organizirajo v Muzeju in galerijah mesta Ljubljana, njegov kurator pa je Tevž Logar iz Galerije Škuc. Avstrijski časnik Der Standard se ob drznosti koncepta, ki temelji na vprašanju, kaj je državna umetnost in kakšno vlogo umetnik sploh ima pri tem, navdušuje tudi nad umeščenostjo projekta v prostor. Kot so zapisali, je Cibiceva odlično izkoristila prostor "eksternih paviljonov".

Beneški umetnostni bienale je na osrednjih prizoriščih v Giardinih in Arzenalu ter po drugih beneških razstaviščih na ogled do 24. novembra.

Ne spreglejte