Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Četrtek,
22. 12. 2011,
8.03

Osveženo pred

8 let, 9 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

Četrtek, 22. 12. 2011, 8.03

8 let, 9 mesecev

Maša Kagao Knez od amazonke do Ženske

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
Maša Kagao Knez je plesno predstavo Rojena zunaj svoje vasi nadgradila z gibalno raziskavo 1978. V plesnem sožitju sta se v eno spojili v sredo zvečer na premieri v Plesnem teatru Ljubljana.

Rojena zunaj svoje vasi, 1978 Dvodelna plesna predstava Maše Kagao Knez je spoj Rojene zunaj svoje vasi v koreografiji Rosane Hribar (Slovenija), ki je krstno uprizoritev doživela lani, in prvič predstavljene 1978 pod koreografsko taktirko Filiberta Tologa (Burkina Faso).

Maša Kagao Knez, plesalka in koreografinja slovensko-afriških korenin, s prepletom afriških plesov in izraznega plesa že vrsto let daje pečat slovenskemu plesnemu prostoru. Ime Kagao, ki ga je Maši ob rojstvu nadel njen oče iz Burkina Fasa, simbolizira žensko, rojeno zunaj svoje vasi, kar je bila osnova za njeno gibalno raziskavo, 1978 pa je leto njenega rojstva. "Ko pridem v Slovenijo, nisem sodobna plesalka, ko pridem v Afriko, nisem plesalka afriških plesov. Vedno znova sem nekako 'zunaj'," svoj položaj opisuje čokoladna plesalka z levjo grivo.

Plesno iskanje identitete Mašin dvodelni plesni solo črpa navdih iz izkušnje zunanjosti in (ne)pripadanja, ki sta ga vsak po svoje v koreografijo prelila Rosana Hribar in Filibert Tologo. Rojena zunaj svoje vasi na oder postavi Knezovo v črnini v boju s samo seboj, v iskanju identitete, zaznamovane z afriškim, v hladni in strogi zahodni družbi. Med plesnim potovanjem po odru se predstava prevesi v drugi del, 1978, v katerem Knezova zažari v ognjenih barvah in ravno tako ognjevito in eksplozivno obvladuje oder.

Minimalistična scena postavlja v ospredje plesalko, ki kot na pladnju razgrne svoje doživljanje dvojnosti. Ta se skozi diametralna nasprotja zlije v eno, ves čas pa sledi skrbno izbrani raznoliki glasbeni kulisi: ob Rammsteinih spoznamo Mašo amazonko, ob zvokih afriških bobnov ženstveno Mašo, vmes pa še celo paleto Maš: od iskalke in raziskovalke do poraženke in zmagovalke, ki se vse zlijejo v Žensko. Njeno plesno strast zaznamujeta čuten plesni izraz z razkošnimi gibi z rokami ter preplet tradicionalnih in sodobnih plesnih elementov.

Po toplo sprejeti sredini premieri v Plesnem teatru Ljubljana, ki bi si zaslužila številčnejši obisk, bo plesna predstava Rojena zunaj svoje vasi, 1978 že večer pozneje doživela ponovitev – v četrtek, 22. decembra.

Ne spreglejte