Petek, 19. 8. 2011, 10.33
8 let, 10 mesecev
Je splet pokopal naslovnice albumov?
Minimalizem tega albuma je dober primer posledic digitalne revolucije, ki vedno bolj vpliva ne samo na zmanjševanje prodaje albumov, ampak tudi na oblikovanje naslovnic. Te so videti vedno bolj minimalistično, z bistveno manj detajli. Takšen estetski obrat narekuje dejstvo, da oboževalci poslušajo glasbo na iPhonih, iPadih in podobnih napravah, na katerih je velikost naslovnice albuma približno enaka velikosti poštne znamke.
Naslednji estetski premik pa se dogaja zdaj, to je premik k izredni elementarnosti, da bi povečali efektivnost. Poglejmo nedavno izdane albume. Naslovnici Born This Way Lady Gaga in Rihannin Loud sta primera fotografij, posnetih od zelo blizu, kot bi imeli oblikovalci v mislih ravno uporabo teh naslovnic na iPhonih in drugih digitalnih predvajalnikih. Podobno neposredno deluje tudi album skupine Broken Bells z eno samo rožnato žogo na naslovnici.
Kar pa ne pomeni, da so bolj okrašeni in kompleksnejše oblikovani albumi povsem izginili. Barvitejša, bolj polna oblik, obrazov in ornamentov sta na primer Helplessness Blues skupine Fleet Foxes in MGMT-jev Congratulations.
Upanje v svetlo prihodnost naslovnic albumov vzbuja tudi oblikovalec Carney, saj je prepričan, da se album Brothers dobro prodaja med drugim zaradi svoje grafike. Industrija je to potrdila ‒ Carney je februarja za svoje delo z Black Keys dobil grammyja za najboljšo naslovnico albuma.