V ljubljanski Drami Shakespeare skozi oči Tomaža Pandurja

V SNG Drama Ljubljana bodo v soboto kot zadnjo v letošnji sezoni premierno na velikem odru uprizorili Riharda III. in II. po delih Williama Shakespeara v režiji Tomaža Pandurja.

1 / 3

Foto: Aljoša Rebolj

2 / 3

Foto: Aljoša Rebolj

3 / 3

Foto: Aljoša Rebolj

Režiser, ki bo s predstavo "debitiral" v ljubljanski Drami, pravi, da je v predstavi Shakespeara uporabil kot navdih, da spregovori o svetu danes.

Kot je na novinarski konferenci povedal ravnatelj ljubljanske Drame Igor Samobor, je Rihard III. + II., ki sta jo po prevodih Mateja Bora priredili Lada Kaštelan in Livija Pandur, igra o pohlepu, boju za oblast, moči, o vzponu in padcu ter o smrti.

"Odločili smo se, da Shakespeara vzamemo za inspiracijo, da spregovorimo o svetu danes ter o nas v tem svetu. Da vidimo, kaj se skriva za ogledalom, ki nam ga Shakespeare tako velikodušno odstopa, ter da vidimo, kako se je slika v tem ogledalu spremenila, se popačila," je poudaril Pandur.

Shakespeare je bil po režiserjevih besedah mojster v opisovanju "velikega mehanizma" krvave zgodovine vzpona na oblast, izgube oblasti in posledično smrti skozi psihologijo osebnosti. S predstavo so ta mehanizem zgodovine preselili v "dokaj nenavadno in neobičajno podobo".

"Mislim, da je predstava klasično gledališče v najboljšem pomenu te besedne zveze - klasičen Shakespeare, obogaten z izkušnjo časa. Gre za Shakespeara in kraljevsko sago danes in tukaj, ker so teme, s katerimi se ukvarjamo, večne in univerzalne. Govorimo o boju za oblast in padcu z nje, govorimo o emocionalnih vezeh, o nizu človeških usod," je še dejal Pandur.

Predstava, za katero dramaturgijo podpisuje Livija Pandur, scenografijo pa Sven Jonke, je razdeljena na tri dele. Prvi je vzpon, drugi je padec, tretji pa Jeruzalem. V vseh treh delih je rdeča nit novo občutenje sveta.

Z avtorsko ekipo, med drugim so pri nastajanju sodelovali še oblikovalec videa Dorijan Kolundžija, kostumograf Alan Hranitelj, avtorja glasbe Duo Silence ter koreograf Anže Škrube, so želeli vzpostaviti homogen svet, ki bi bil zgolj od igralcev samih.

Zato so junaki predstave po besedah Pandurja igralci Branko Šturbej, Saša Tabaković, Jernej Šugman, Polona Juh, Silva Čušin, Alojz Svete, Klemen Slakonja, Uroš Fürst, Klemen Janežič, Robert Korošec k. g. ter Radko Polič.

Šturbej, ki nastopa v vlogi Riharda III., je dejal, da vloge kralja, ki za vzpon na oblast ne izbira sredstev, v svetu, polnem zla, ni težko igrati. "Groza me je tega, da je okolje takšno, da takšni posamezniki obstajajo in bodo obstajali, dokler bo človeštvo bilo boj za prevlado eden nad drugim," je poudaril.

Po drugi strani pa Tabaković v svojem Rihardu II. vidi lepoto v uvidu v svet, "ki ga zelo močno čuti tukaj in zdaj". "Njegov padec, ko preda krono in pada v brezno, če lahko tako rečem, doživljam kot feniksa, ki leti v nebo," je poudaril.

Nastajanje predstave, "kreativni moment, ki je trajal več kot dva meseca", je igralec opisal kot "utrudljiv emotivni maraton", za katerega pa se bo po njegovem mnenju "v soboto pokazalo, da je obrodil sadove".

Predstavo, podnaslovljeno Dramski diptih z epilogom o smrti, v knjigarni Konzorcij napoveduje tudi razstava ob 450. obletnici Shakespearovega rojstva, ki so jo v knjigarni postavili v sodelovanju ljubljansko Dramo. Obiskovalci si do konca meseca lahko ogledajo 28 fotografij Shakespearovih uprizoritev iz preteklih sezon Drame in 16 fotografij Aljoše Rebolja z vaj za predstavo.

Sorodne vsebine

Komentarji

Pridružite se razpravi!
Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

Popularno

Vroči članki

Najbolj brano