TELEKOM SLOVENIJE

Četrtek,
24. 6. 2010,
12.03

Osveženo pred

8 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Četrtek, 24. 6. 2010, 12.03

8 let, 1 mesec

Kako danes ušesa slišijo glasbo istrskega včeraj

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4
Festival FolkHistria je vzniknil pred desetimi leti. Pripravili so ga v želji, da bi o glasbeni tradiciji Istre premišljevali ter ji na stežaj odprli vrata časa, v katerem živimo.

Po dekadi zatišja - botrovalo mu je zlasti pomanjkanje denarja - se festival, ki ga umetniško vodi Dario Marušić, vrača. Niz dogodkov, ki sestavljajo vrhunec festivala, se je zgodil sinoči s predstavitvijo fotografske monografije, posvečene Otaviu Štokovcu, znamenitemu in poslednjemu izdelovalcu istrskih bajsov. Festival ostaja zvest svoji programski zasnovi in konceptualnim sklopom spred desetletja - poleg koncertov tradicionalne istrske glasbe in nastopov mladih zasedb, novega vala istrskega etna, so v program uvrstili tudi znanstveni simpozij. Nov val istrskega etna "Seveda bo letošnja festivalska izdaja, ki se med drugim navezuje tudi na stoto obletnico Prve istrske pokrajinske razstave, vsebinsko drugačna. Desetletje vsekakor prinese nešteto dejavnikov, ki naš čas delajo drugačen od tistega, v katerem smo pripravljali prvi festival," meni Dario Marušić, umetniški vodja festivala FolkHistira 2010 in dodaja, da se je istrski glasbi v zadnjem desetletju zgodilo marsikaj. "V tem času smo dobili kar nekaj mladih skupin z izjemno zanimivim pogledom na istrsko tradicionalno glasbo. Sam njihovo ustvarjanje in delovanje primerjam z vetrom, ki ga je v polje istrske tradicijske glasbe pred tremi desetletji vnesla Istranova. Veja, Š.K.a.F. in The Wedges, ki prihajajo iz Pazina, Kršana in Lindarja, so mlade, interaktivne zasedbe. Gre za glasbenike, ki so člani tradicionalnih istrskih glasbenih zasedb oziroma folklornih skupin; recimo, eden od fantov vodi folklorno skupino v Pazinu, drugi v Kršanu, tretji je ta hip absolutno najboljši godec na mih v Istri, četrti najboljši mladi pevec ljudske glase ..." Poudarek na tradicionalni glasbi Kot poudarja Marušić, pa v njihovem primeru ne gre za podleganje world music trendu oziroma za zatekanje v neke vrste glasbeni manierizem. "Veja, Š.K.a.F. in The Wedges na istrsko deblo cepijo različne poganjke - bodisi nove, sodobne glasbene žanre, instrumente kot so, recimo, didžeridu ali djembe ali pa eksperimentirajo z zvokom. Te zasedbe tradicionalno glasbo izjemno dobro poznajo, z njo živijo, iz nje dobesedno izhajajo.

Ne spreglejte