Sreda, 27. 6. 2012, 12.54
8 let
Ed Harris – od nogometaša do igralca
Ob pomoči nočne snežne nevihte sedem zapornikov, prijetih med Stalinovo vladavino terorja, leta 1940 zbeži iz sovjetskega gulaga. Zdaj so svobodni, vendar skoraj zagotovo mrtvi, saj je malo verjetno, da bodo našli zaklonišče v neusmiljeni pokrajini, ki jo morajo prehoditi. Z malo hrane in opreme in brez vedenja o tem, kje so in kam gredo, se odpravljajo na potovanje, ki je polno nepredstavljivih težav in zapletov. Na poti jih ženeta primitivni, živalski nagon po preživetju in strah, hkrati pa se naslanjajo na sočutje in zaupanje med seboj. Doživeli bodo globoke, mračne, tesnobne izkušnje, zaradi katerih se bodo za vedno spremenili. Med potjo pa se držijo enega samega pravila: pojdi naprej, pojdi naprej, pojdi naprej …
Harris se je na vlogo pripravljal z dokumentarnimi filmi o tem obdobju, ki mu jih je posodil režiser filma Peter Weir, najbolj pa mu je pomagala knjiga Tima Tzouliadisa, The Forsaken. Ta pripoveduje zgodbo o tisočih Američanih, ki so se v Rusijo odpravili v tridesetih letih 20. stoletja, povečini zato, da bi si v času velike krize našli delo. "Dala mi je veliko količino informacij in trdne kreativne temelje."
Kljub temu da ga je film na koncu tako rekoč posrkal vase, Harris kot eno najbolj sebi ljubih plati filma navaja telesno stran svoje vloge – ta je bila fizično namreč precej zahtevna. "Snemanje je bilo čudovito. Veliko je bilo fizičnega dela, ki je bilo na trenutke precej težko. Težje je bilo, bolj si čutil svojo vlogo – to je bilo super."
Odločitvi, kaj želi početi v življenju, je sledilo učenje dramske igre, s svojo prvo pomembno filmsko vlogo pa se je v drami Nemirna meja ob Charlesu Bronsonu predstavil leta 1980. Še večjo prepoznavnost mu je prinesla vloga astronavta v filmu The Right Stuff. Dvanajst let pozneje si je s filmom s podobno tematiko, Apollo 13, prislužil prvo nominacijo za oskarja. Tej so sledile še tri – leta 1998 za Trumanov show, leta 2002 za Ure do večnosti, leta 2001 pa za glavno vlogo v biografskem filmu o slikarju Pollocku, ki je hkrati pomenil tudi njegov režijski prvenec. "Čeprav verjamem, da to ve vsak študent umetnosti, sem se jaz iz tega projekta naučil Pollockovega razmišljanja, in sicer da nesreče ne obstajajo – v tem prepričanju je živel vse svoje življenje," je nekoč povedal igralec. "Vsak njegov zamah s čopičem, vsaka packa in vsak madež so tu z namenom."
Harris, ki smo ga nazadnje videli v kriminalnem trilerju Samomorilec, se bo v prihodnosti skupaj z Davidom Duchovnyjem na velikem platnu pojavil v trilerju Phantom, akcijski komediji Michaela Baya Pain and Gain ter romantični komediji z Robinom Williamsom Look of Love.
Spodaj si lahko pogledate, kaj je Harris o filmu Pot v svobodo še povedal.