Petek, 25. 4. 2014, 13.21
8 let, 7 mesecev
Portret filmskega skladatelja: John Powell
Dvajset od 54 filmov, za katere je prispeval glasbo, so namreč animirani. S tako impresivnim rezimejem, ki vključuje za oskarja nominirano glasbo za animirano pustolovščino Kako izuriti svojega zmaja (How to Train Your Dragon) in glasbo za Vesele nogice (Happy Feet), tri filme v franšizi Ledena doba (Ice Age), dva filma, ki sta nastala na podlagi knjižnih del Dr. Seussa, Hortona in Loraxa, Kung Fu Pando in izvirnega Shreka, je Powell pustil in pušča močan pečat v animacijskem žanru.
Kljub nekoliko osebnemu odklonu do igranih filmov je v svoji 17-letni karieri prispeval izjemne glasbene stvaritve tudi za takšne filme. Za skladanje glasbe za visokooktansko akcijo Bournova identiteta (The Bourne Identity) je uporabil propulzivno minimalističen pristop. V akciji Gospod in gospa Smith (Mr. & Mrs. Smith) je uporabil komične latinske prijeme, v pretresljivi drami United 93 abstraktnost in nežen deški glas za vrhunec ter v znanstvenofantastičnem spektaklu Možje X: Zadnji spopad (X-Men: The Last Stand) simfonični heroizem. Če izpostavim samo nekaj naslovov ...
Tudi Carlos Saldanha, režiser animiranih filmov Rio in Rio 2, ki sta nastala pod okriljem studia Blue Sky, Powlla ni mogel prehvaliti: "John je tako radoveden, tako strasten. Skoraj dobesedno se je zlil z brazilsko glasbo, ki jo je mogoče slišati v mojih filmih. Vsako leto sva skupaj z ustvarjalci obiskala Brazilijo. Pomagal mi je oblikovati filma na način, ki si ga ne bi mogel nikoli zamisliti. Nikoli še nisem videl posameznika, ki bi tako dobro sodeloval s skupino tako raznolikih posameznikov – od will.i.ama in Janelle Monae do Sergia Mendesa in Carlinhos Browna -, kot je to uspelo Johnu."
Izvršna podpredsednica podjetja Fox Music Danielle Diego, ki je s Powllom sodelovala pri nastanku 14 filmov, ga je medtem poimenovala za "trojno nevarnost": za supertalentiranega skladatelja, enega od najbolj prijaznih ljudi, ki jih pozna, in izjemnega producenta skladb za rockovske zvezdnike.
Glasbenika so brez pomislekov povabili k sodelovanju tudi pri nadaljevanju. Glasbo za dvojko je posnel s 120-članskim orkestrom in 100-članskim zborom. "Zanimivo se je bilo vrniti h glasbenim temam iz prvega dela. Ugotoviti, kaj sem posnel takrat, kaj lahko spet uporabim. In seveda skladati nove teme za novo zgodbo. Gre za pravo eksperimentiranje z lajtmotivom, obliko in strukturo," je povedal Powell.
"Družil naju je apetit po nenavadnih britanskih skladateljih in svetovno glasbo na sploh," je povedal Zimmer.
Skupaj sta ustvarila glasbo za risani film Pot v Eldorado (The Road to El Dorado) in oba dela Kung Fu Pande.
"Želim zmanjšati količino dela v svetu sedme umetnosti. Najraje bi se omejil na en film na leto," je še povedal.