Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Neža Mrevlje

Torek,
31. 7. 2012,
14.03

Osveženo pred

7 let, 4 mesece

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

Torek, 31. 7. 2012, 14.03

7 let, 4 mesece

Cirkulacija 2 združena s Theremidi Orchestro na Sajeti

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
Tolminsko sotočje je bilo letos že 13. prizorišče Kreativnega tabora Sajeta, ki ga poleg nekomercialno zastavljenega glasbenega programa odlikuje tudi njegova širša ustvarjalna naravnanost.

Glasbeni program Sajete je odlično svojevrsten in vsekakor vreden pozornosti (letos so za vrhunec festivala napovedovali nastop nemškega ambientalnega elektornika Jana Jelineka, s svojim nastopom pa je popestril tudi violinski duet Alexandra Balanesca in Zlatko Kavčič na tolkalih in bobnih), tako tudi dnevni program, del katerega so različne ustvarjalne delavnice, od kiparske, fotografske, glasbene in tehnološke. Slednjo je v času festivala od 25. do 29. julija letos že petič organizirala Cirkulacija 2 (C2) kot del projekta Platforma za totalno umetnost. Tokrat združena s Theremidi Orchestro (TO), projektom Ljudmile (Ljubljanskega digitalnega medijskega laboratorija).

Tehnološko delavnico so umestili v šotor ob Soči, ne prav daleč in ne preblizu glasbenega odra, v bližino obedovalnice in še bližje robu gozda, kjer so pod mentorstvom kiparja Dušana Gerlice s poletom ustvarjalnega impulza iz debel nastajale različne skulpture, ki jih bodo pozneje postavili po Tolminu. Gerlica je princip delavnice, ki je letos bila posvečena 300. obletnici tolminskega punta, opisal z naslednjimi besedami: "Prideš in začneš delati. Nič ne učim, le usmerjam in posredujem svoje izkušnje, ki so bolj tehnične narave. Sicer pa pustim udeležencem prosto pot, gre za princip, kjer se uporablja čim manj avtoritete. Mladi imajo to radi."

Kreativno pa so letos na Sajeti rešili tudi vprašanje razsvetljave. Ta je nastala Tehnološko delavnico so umestili v šotor ob Soči, ne prav daleč in ne preblizu glasbenega odra, v bližino obedovalnice in še bližje robu gozda, kjer so pod mentorstvom kiparja Dušana Gerlice s poletom ustvarjalnega impulza iz debel nastajale različne skulpture, ki jih bodo pozneje postavili po Tolminu. Gerlica je princip delavnice, ki je letos bila posvečena 300. obletnici tolminskega punta, opisal z naslednjimi besedami: "Prideš in začneš delati. Nič ne učim, le usmerjam in posredujem svoje izkušnje, ki so bolj tehnične narave. Sicer pa pustim udeležencem prosto pot, gre za princip, kjer se uporablja čim manj avtoritete. Mladi imajo to radi."

Kreativno pa so letos na Sajeti rešili tudi vprašanje razsvetljave. Ta je nastala na delavnici umetnika Marka A. Kovačiča, kjer so izdelali različne lampijone ter z njimi nato osvetlili različne kraje Sotočja.

Tehnologija kot platforma za izmenjavo izkušenj C2 in TO so tako svojo tehnološko-raziskovalno in eksperimentalno postojanko umestili v središče dnevnega dogajanja tabora Sajeta, na ta način pa so v svoj zvočno-tehnološki kozmos povabili in sprejeli vsakogar. "Vidiš, kako je to dober vmesnik za spoznavanje in izmenjavo izkušenj," je pripomnil umetnik Borut Savski, eden od pobudnikov nastanka Cirkulacije 2, po tem, ko se je v šotoru ob tiskanem vezju ustavil mimoidoči in po začetnem razpravljanju o tehnologiji začel govoriti o sebi. "Vse to je Cirkulacija, ki skozi tehnologijo išče metafore za družbene mehanizme," je dodal Savski, avtor izhodiščne domislice tokratne delavnice, ki se glasi: "Trditi, da je tehnologija dehumanizirajoča, je enako trditvi, da je človek žival." Pod okriljem znanja in izkušenj C 2 in TO so tako nastale različne preproste elektronike za zvočne namene. Med njimi na primer hidrofon, mikrofon, ki je beležil podvodno zvočno dogajanje v Soči; senzor elektromagnetnega valovanja, ki je v glasbo pretvarjal lokalno električno polucijo, kot del delavnic za udeležence pa tudi vezji poimenovani mikronoise in touchtone.

Improvizacija na medčloveški ravni Cirkulacija 2 - njeni konceptualni pobudniki in najbolj aktivni člani so umetniki Borut Savski, Stefan Doepner in Boštjan Leskovšek, del ekipe je tudi Milan Kristl - je svoji temeljni ideji sledila tudi v tokratni izvedbi.

Platforma za totalno umetnost ustvarja celostno izkušnjo, ki skozi medčloveško interakcijo razpeto med tehnologijo, umetnostjo in družbo, aktivno premišljuje o vseh treh. S svojimi tezami in izkušnjami pa z občinstvom in sodelujočimi išče dialog skozi delavnice, performanse in različne druge dogodke.

Theremidi Orchestra pa je "skupina desetih posameznikov in posameznic z vseh vetrov, ki je nastala po lanskoletni theremidi delavnici," je Tina Dolinšek predstavila ekipo "nežnohrupne krajine".

TO se "uči se uči izdelave naprav, stopa daleč stran od obstoječih vmesnikov in slik, oživlja antene, ki so zastarale v času televizijskih uporabniških paketov. Radijska frekvenca je še vedno tam zunaj in včasih se orkestru posreči ujeti njeno hreščavo sneženje. TO navdušuje razvoj najnovejših naprav, a ne za uporabo v predvidene namene, temveč da bi raziskali njihove potenciale pri proizvajanju brnenja, zavijanja in piskanja. Privlači jih vse, kar proizvaja elektromagnetno polje. Naredi sam teremini so nepredvidljivi in preprosti, a kljub temu ponujajo množico zvokov s povezovanjem na najbolj nepričakovane antene: od prevodnega črnila do dežnikov, žičnatih račk, prezračevalnikov, cvetlic in odpadnega železa," pa o tej elektronski zvočni krajini pravi spletni zapis.

Ne spreglejte