Muslimani se bodo nocoj, 27. noč muslimanskega postnega meseca ramadana, spomnili začetka razodevanja Korana. Številni verniki bodo tako noč prebedeli ob molitvi in citatih iz Korana.
Islamska skupnost v Sloveniji osrednjo molitev, na kateri bo vernike nocoj nagovoril tudi mufti Nedžad Grabus, pripravlja na zemljišču za džamijo v Ljubljani.
V nocojšnji noči Alah briše grehe, zato jo je treba preživeti v molitvi, uči islam. Po koncu današnjega postnega dne, ki se bo zaključil s sončnim zahodom nekaj po 20. uri, se bodo verniki zbrali in ob 22. uri začeli s prvo molitvijo, po kateri jih bo nagovoril tudi mufti. Nato pa bodo z molitvijo nadaljevali vse do zgodnjih jutranjih ur, ko se bo začel nov postni dan, je za STA povedal tajnik Islamske skupnosti v Sloveniji Nevzet Porić, ki na slovesnosti pričakuje okoli 1.500 vernikov. Srečanja pa sicer pripravljajo tudi v drugih slovenskih mestih, kjer deluje islamska skupnost.
Noč, v kateri vsak razmisli o sebi
Na današnjo noč je, kot se spominjajo muslimani, Bog prek angela Gabrijela razodel prve stavke svete knjige islama preroku Mohamedu. Postopno razodevanje Korana, ki se je začelo leta 611, je nato trajalo 23 let, 13 let v Meki in deset v Medini.
"Lejletu-l-Kadr je priložnost, da se ozremo za sabo in se pokesamo za vse početje, ki ni v skladu z verskim prepričanjem, kakršnemu sledimo. V tej noči mora vsak posameznik razmisliti o sebi, svoji družini, svoji skupnosti ter določiti prioritete v svojem življenju," so zapisali na spletni strani Islamske skupnosti v Sloveniji.
Ramadan se bo zaključil v nedeljo
Muslimanski sveti mesec ramadan se bo tako kot za mnoge druge tudi za slovenske vernike zaključil v nedeljo, ko verniki začenjajo praznovanje ramadanskega bajrama.
Ramadan je eden od petih stebrov islama in deveti mesec muslimanskega koledarja, v katerem verniki izpolnjujejo dolžnost posta. Muslimanski koledar se ravna po luninih menah, zato se začetek svetega meseca v primerjavi z gregorijanskim koledarjem vsako leto premika.
V času posta se muslimani od zore do sončnega zahoda odrekajo hrani in pijači, pa tudi vsem strastem ter grdim mislim in besedam. To je čas, ko se posvečajo razmišljanju o življenju in preizkušajo svojo pripravljenost odreči se lagodnosti življenja.