Deja Crnović

Torek,
6. 10. 2015,
12.40

Osveženo pred

4 leta, 9 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Matej Puc Mestno gledališče ljubljansko

Torek, 6. 10. 2015, 12.40

4 leta, 9 mesecev

Z Ibsenom na gledališko minsko polje

Deja Crnović

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
V četrtek bodo v Mestnem gledališču ljubljanskem premierno uprizorili Ibsenovo dramo Peer Gynt, ki se je je lotil Eduard Miler. V naslovni vlogi bo nastopil Matej Puc.

Ibsenova drama Peer Gynt po besedah direktorice Mestnega gledališča ljubljanskega Barbare Hieng Samobor spada med najbolj kompleksne in najlepše igre sveta. Predstave, ki je koprodukcija s Slovenskim stalnim gledališčem v Trstu, se je lotil tamkajšnji umetniški koordinator Eduard Miler, ki je Peera Gynta pred leti že režiral v Nemčiji.

Miler je po besedah Hieng Samobor sprva napovedoval urbano izhodišče, a so ustvarjalci in ustvarjalke med delom spoznali, da jih ta koncept utesnjuje, da Peer Gynt presega tovrstne umestitve, zato so ga uvrstili v širši, bolj odprt kontekst. "Četudi je Peer Gynt umeščen v Milerjevo ekstravagantno tvegano temačnost, je ekipa znotraj tega pogosto humorna, kar vidim kot enega glavnih izumov te predstave," je na današnji novinarski konferenci povedala direktorica gledališča.

Dramaturginja Žanina Mirčevska je Peera Gynta označila za eno od sicer največkrat odigranih in tudi najbolj zahtevnih dramskih del, nekakšno gledališko minsko polje, nad katerim pa so vsi gledališčniki in gledališčnice vendarle navdušeni, ko dobijo priložnost, da se ga lotijo.

Fokus branja Ibsenovega dela je bil po besedah Mirčevske na zgodbi povprečneža, ki misli in je prepričan, da je nekaj posebnega. Zgradi si svoj virtualni svet, v katerem se vse dogaja, zelo malo pa vemo o njegovem realnem življenju. Peer Gynt v svoji domišljiji odigra vse mogoče scenarije uspešnega človeka, postane nekakšen nadčlovek, a svoj največji poraz doživi tik pred smrtjo, ko ugotovi, da ni vreden niti za pekel niti za raj; njegov jaz je obsojen na pozabo, kar je nekaj najbolj groznega, kar se nam lahko zgodi, meni Mirčevska.

Pri tem je opozorila na peergyntovski paradoks, ko se človeku, ki je prepričan, da je naredil vse, očita, da ni naredil ničesar, da je bilo njegovo življenje egocentrično, brez konkretnih dejanj, kar je v grobem podoba sodobnega človeka. Naslovno vlogo bo v predstavi odigral Matej Puc, medtem ko bo preostalih šest članov in članic zasedbe, to bodo Iva Krajnc, Primož Pirnat, Nina Rakovec, Domen Valič, Jure Kopušar in Vladimir Jurc, odigralo po več vlog. Miler, ki pravi, da je pri Ibsenu "doma", pravi, da si tovrstnih predstav zaželiš, ko veš, kdo bi lahko igral Peera Gynta. "V 40 letih se mi še ni zgodilo, da bi tako brez konfliktov in težav prišel do rezultata," je povedal režiser, ki je izpostavil neverjetno mirnost Mateja Puca pri ustvarjanju te vloge.

"Šel sem v raziskavo posameznika, v luščenje igralca," je povedal Miler, ki je dodal, da je želel videti, ali v gledališču še znajo spregovoriti s kakšnim drugim jezikom in se ukvarjati s stvarmi, ki so nekoliko pozabljene. "Trenutno gledališča uprizarjajo veliko Peer Gyntov in Faustov, kar ni naključje, očitno gre za potrebo sodobnega človeka po tej vsebini," je o predstavi še povedal Miler.