Sobota,
23. 2. 2019,
6.45

Osveženo pred

5 let, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,66

1

Natisni članek

Festival gorniškega filma alpinizem Free Solo Alex Honnold

Sobota, 23. 2. 2019, 6.45

5 let, 2 meseca

Zmagovalci 13. Festivala gorniškega filma

Žirijo prepričal Dawn Wall, pohvala tudi slovenskim Nepoškodovanim

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0,66

1

Ameriški film Dawn Wall, prikaz tanke meje med predanostjo in obsedenostjo, je zmagovalec 13. Festivala gorniškega filma. Častno pohvalo žirije v kategoriji gorska narava in kultura je prejel slovenski film Nepoškodovane.

Zmagovalni film 13. Festivala gorniškega filma se osredotoča na podvig Tommyja Caldwella in Kevina Jorgesonona, ki sta leta 2015 svet navdušila s plezanjem v 900-metrski smeri Dawn Wall v dolini Yosemite. V steni sta preživela več tednov. Za Tommyja je bil Dawn Wall vrhunec dolgoletnih prizadevanj in številnih premaganih težav. | Foto: Arhiv FGF Zmagovalni film 13. Festivala gorniškega filma se osredotoča na podvig Tommyja Caldwella in Kevina Jorgesonona, ki sta leta 2015 svet navdušila s plezanjem v 900-metrski smeri Dawn Wall v dolini Yosemite. V steni sta preživela več tednov. Za Tommyja je bil Dawn Wall vrhunec dolgoletnih prizadevanj in številnih premaganih težav. Foto: Arhiv FGF

Glavno nagrado mesta Domžale si je prislužil film Dawn Wall ameriških režiserjev Josha Lowella in Petra Mortimerja, ki se osredotoči na prikaz življenjskega vzpona in preizkusa prijateljstva Tommyja Caldwella in Kevina Jorgesona.

Preberite še:

Colin Haley
Sportal "Če zato, ker plezam tam, kjer si sam želim, zaslužim manj denarja in nisem tako znan, pa naj bo." #intervju
Silvo Karo
Sportal Napisal je tako, kot misli in verjame. Tudi če komu ne bo prav. #intervju

"Film je iskren prikaz tanke meje med predanostjo in obsedenostjo, obenem pa neprestano preseneča in skrbi, da gledalec v nobenem trenutku ne izgubi zanimanja. Popotovanje v globine Hada, od koder je pobeg mogoč samo v trdni navezi s soplezalcem," je svojo odločitev obrazložila festivalska žirija, ki so jo sestavljali predsednik Mednarodne zveze gorniškega filma Javier Barayazarra, alpinist in filmski ustvarjalec Stipe Božić ter fotograf in snemalec Marko Magister.

Film Manaslu je bil izbran za najboljši alpinistični film. | Foto: Arhiv FGF Film Manaslu je bil izbran za najboljši alpinistični film. Foto: Arhiv FGF

Za najboljši alpinistični film je žirija izbrala film Manaslu (Gerald Salmina, Nemčija), v katerem s pomočjo fotografije, naracije in igranih prizorov gledalec spozna uspehe in tragedije Hansa Kammerlanderja, obenem pa razkrije lepoto in okrutnost gora.

Najboljši plezalni film je Free Solo (Jimmy Chin in Elizabeth Chai Vasarhelyi, ZDA) z izstopajočo fotografijo in izjemno zahtevnim, skoraj nemogočim športnim dosežkom, najbrž enim od največjih v zadnjem stoletju.

Nagrado za najboljši film o gorah, športu in avanturi je prejel film Življenje z gorami, študija in kolaž izjemnih ljudi, ki jih privlačijo življenje in avanture v gorah. | Foto: Arhiv FGF Nagrado za najboljši film o gorah, športu in avanturi je prejel film Življenje z gorami, študija in kolaž izjemnih ljudi, ki jih privlačijo življenje in avanture v gorah. Foto: Arhiv FGF

Nagrado za najboljši film o gorah, športu in avanturi je prejel film Življenje z gorami (Grant Baldwin, Kanada), študija in kolaž izjemnih ljudi, ki jih neustavljivo privlačijo življenje in avanture v gorah, v kategoriji gorska narava in kultura pa je slavil Zeleni Everest (Jean-Michel Jorda, Francija), ki razbija stereotipe o naraščajočem številu obiskovalcev Himalaje in njenega najvišjega vrha, kjer ostaja veliko smeti.

Film Zeleni Everst je zmagal v kategoriji gorska narava in kultura. | Foto: Simon Bourrat Film Zeleni Everst je zmagal v kategoriji gorska narava in kultura. Foto: Simon Bourrat

Nagrado za kratki gorniški film je prejel Viacruxis (Ignasi López Fàbregas, Španija), ki predstavi alpinistične stereotipe in tradicije.

Nagrajeni filmi bodo ta konec tedna na ogled v Domžalah, Ljubljani in Radovljici, Cankarjev dom v soboto gosti še predstavitev knjige legendarnega Rada Kočevarja ter predavanji slovenskega športnega plezalca Klemna Bečana in avstrijskega alpinista Hansjörga Auerja.

Med 32 filmi je bilo tudi pet slovenskih. Film Nepoškodovane Rožleta Bregarja o gibanju Balkan River Defence in njegovem protagonistu Roku Rozmanu ter o zadnjih prosto tekočih rekah Evrope na Balkanu, je dobil častno pohvalo žirije.  | Foto: Med 32 filmi je bilo tudi pet slovenskih. Film Nepoškodovane Rožleta Bregarja o gibanju Balkan River Defence in njegovem protagonistu Roku Rozmanu ter o zadnjih prosto tekočih rekah Evrope na Balkanu, je dobil častno pohvalo žirije.

Žirija je podelila tudi častne pohvale alpinističnemu filmu Marcel na vrhuncu moči (Nicolas Falquet, Švica), plezalnemu Odločitve (Teresa Hoerl, Nemčija), filmu Odprava na konec sveta (Alastair Lee, Velika Britanija) v kategoriji gore, šport in avantura, med filmi o gorski naravi in kulturi pa slovenskemu Nepoškodovane Rožleta Bregarja o gibanju Balkan River Defence in njegovem protagonistu Roku Rozmanu ter o zadnjih prostotekočih rekah Evrope na Balkanu. 

Nemški film Jochena Schmolla A. O. - V Coni, ki se posveča češkemu plezalcu Adamu Ondri, za mnoge najboljšemu na svetu, je dobil nagrado Televizije Slovenija. | Foto: Arhiv FGF Nemški film Jochena Schmolla A. O. - V Coni, ki se posveča češkemu plezalcu Adamu Ondri, za mnoge najboljšemu na svetu, je dobil nagrado Televizije Slovenija. Foto: Arhiv FGF

Televizija Slovenija (žirijo so sestavljali Aleša ValičAndrej Otovčevič in Andraž Pöschl) je nagradila nemški film Jochena Schmolla A. O. - V Coni, ki ga odlikuje poglobitev v svet vrhunskega plezanja. Filmska pripoved gledalcu približa skrajne napore in nepredstavljive detajle, ki prinesejo vrhunski rezultat, temveč ga hkrati vizualno in čustveno posrka v svet cone Adama Ondre.