Četrtek,
20. 8. 2015,
15.20

Osveženo pred

7 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

Laibach Severna Koreja

Četrtek, 20. 8. 2015, 15.20

7 let, 1 mesec

Tuji odzivi na Laibach: od subverzivnega repertoarja do fašističnega Disneylanda

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Vest o sredinem nastopu skupine Laibach v Severni Koreji so objavili številni svetovno znani mediji in delili mnenje, da je nastop veliko presenečenje za tako, tudi glasbeno, izolirano državo.

Photo by Simon Cockerell, Koryo Tours

Posted by Laibach on 19. avgust 2015

Po pričakovanjih so najmanj razumevanja za slovensko zasedbo pokazali v britanskem tabloidnem mediju The Daily Mail, kjer so Laibach najprej označili za slovaško skupino (pozneje so se popravili).

Zapisali so, da gre za kontroverzno skupino, ki so jo v preteklosti označili za fašistično in ki je znana po tem, da nosi totalitaristične uniforme, dogodek pa opisali kot bizaren in nadrealen.

BBC: Občinstvo hvaležno, čeprav morda ni razumelo glasbe Na BBC so zapisali, da so Laibach v sredo postali prva zahodna rock skupina, ki je igrala v Severni Koreji, ter da je na podlagi fotografij s koncerta mogoče sklepati, da je bilo občinstvo hvaležno, čeprav morda ni povsem vedelo, kaj naj si misli o koncertu. Pojasnili so, da so Laibach na koncertu igrali priredbe iz muzikala Moje pesmi, moje sanje, saj se s pomočjo tega filma na severnokorejskih fakultetah učijo angleško. "Dejstvo, da film Moje pesmi, moje sanje govori o družini, ki beži iz nacistične Nemčije, pri Severnih Korejcih ni sprožilo nobenih alarmov."

Pri BBC so še opisali preostanek repertoarja, ki je vseboval priredbe skupin Opus, Europe in The Beatles, ter zapisali, da je občinstvo najbolj toplo sprejelo priredbo skladbe Arirang, korejske ljudske pesmi, ki je bila uvrščena tudi na Unescov seznam kulturne dediščine. Severnokorejska tiskovna agencija je o koncertu zapisala, da so nastopajoči z nenavadnim petjem, bogatim glasom in spretno izvedbo pokazali svoje umetniške veščine.

New York Times: Nastop za občinstvo verjetno kulturni šok Pri New York Timesu so zapisali, da so Laibach znani po uporabi fašistične ikonografije, predvsem pri svojih kostumih in videospotih, vendar je pri tem jasno, da gre za parodijo, pri čemer so navedli njihov znan citat, da so toliko fašisti, kot je bil Hitler slikar.

Tokrat so bili oblečeni v ljudske uniforme v slogu Mao Cetunga, kakršne nosijo tudi visoki predstavniki severnokorejskih oblasti, vključno z vodjo Kim Džong Unom. Čeprav popularna glasba Korejcem ni povsem neznana, je bil nastop zahodne rock skupine po pisanju New York Timesa v tako veliki dvorani verjetno svojevrsten kulturni šok.

Billboard: Koncert ni bil med najbolj provokativnimi Na spletni strani revije Billboard so zapisali, da severnokorejski koncert skupine Laibach ni bil med njihovimi najbolj provokativnimi, saj so zaigrali samo eno izvirno skladbo, medtem ko so bile preostale priredbe. Laibach so po pisanju revije Billboard svoj nastop prilagodili in tako izvedli "nežno" različico svojega šova.

Pri Billboardu so dodali, da so v Severni Koreji že nastopili nekateri popularni pevci in tudi krščanska rock skupina iz tujine, vendar še nobena skupina ni bila tako politično kontroverzna, kot so Laibach.

Kaj se dogaja na odru? Simon Cockerell, direktor turistične agencije Koryo Tours, ki je v Severno Korejo pripeljala tuje poslušalce koncerta, je za The Daily Mail o koncertu dejal: "Koncert je bil dober, vzdušje pa je bilo malce čudno. Med koncertom sem se ves čas spraševal: 'Kaj se dogaja?'" Dodal je, da med občinstvom ni bilo videti nezaupljivih ali zmedenih obrazov.

Šov iz radovednosti in vere v splošno človeško komunikacijo Član skupine Laibach Ivan Novak je za isti medij povedal: "Med občinstvom so sedeli ljudje, ki so vajeni poslušati opere, ampak so nas vseeno sprejeli fantastično in s popolnim spoštovanjem. " Dodal je: "Šov smo naredili iz radovednosti in zato, ker verjamemo v splošno človeško komunikacijo. Če delamo šove po svetu, recimo v ZDA, zakaj jih ne bi še v Severni Koreji?"

Photo by Jure Tepina, 24ur.com

Posted by Laibach on 19. avgust 2015

Sky News je poročal, da je bilo nekaj subverzivnega tudi v izbiri repertoarja, saj so Laibach izvedli priredbe pesmi iz muzikala Moje pesmi, moje sanje, ki je postavljen v obdobje nacistične Nemčije.

Zanimiva izbira za državo z omejeno glasbeno izbiro Britanski Guardian je zapisal, da nekateri slovenske rockerje obtožujejo. Po mnenju nekaterih so fašisti, drugi pa trdijo, da je njihovo delo kritika totalitarne ideologije. "Kakorkoli že, njihova pojava na odru in zvok sta bila presenetljiva izbira za prvo tujo rock skupino v eni izmed najbolj izoliranih držav. Zanimiva izbira za državo, v kateri je glasbena scena omejena na to, kar dovolijo vodilni."

Nekoč umetniški projekt, zdaj prazna gesta Zelo kritičen do koncerta skupine Laibach v Pjongjangu je bil najvplivnejši nemški tednik Der Spiegel. Zgovoren je že naslov članka Koncert Laibach v Severni Koreji: v fašističnem Disneylandu. Kot piše nemški tednik, je skupina Laibach, ki je bila leta 1980 ustanovljena kot umetniški projekt, zdaj postala prazna gesta, provokacija, ki je že dolgo brez pravega naboja.

Svojo dejavnostjo bi lahko končali takrat, ko so s svojim kričanjem na kolena spravili Titostan (mišljena je komunistična Jugoslavija, op. p.), toda rajši so v demokraciji, kapitalizmu in Natu poiskali nove nasprotniki, ki jih pozdravljajo s staromodnim dvigovanjem rok in esesovskim rjovenjem.

Photo by Jure Tepina, 24ur.com

Posted by Laibach on 19. avgust 2015

Laibach so, kar je zlasti tragično za umetnike, preživeli lastno smrt in zdaj hodijo naokrog kot zombiji, z dolgimi plašči, ki bi jih lahko odložili, če se ne bi že dolgo tega poistovetili z lastno pozo. Nemški tednik je tudi zapisal, da so Laibach videti tako, kot da bi se Borat igral z vojaškimi škornji, ter da gredo Laibach in korejski diktator Kim Džong Un skupaj na "boratovski način".

"Če je to tista subverzija, o kateri so Laibach vedno sanjali, potem lahko skupina na svoj nastop v Pjongjangu gleda kot na maščevanje zgodovine nad svojim lastnim koncem," je svoj članek o slovenski skupini končal Spiegel.