Petek,
19. 10. 2012,
14.38

Osveženo pred

4 leta, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

ocenili smo Rian Johnson Joseph Gordon-Levitt Bruce Willis Emily Blunt

Petek, 19. 10. 2012, 14.38

4 leta, 8 mesecev

OCENA FILMA: Časovna zanka

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Časovna zanka je čustven, domiseln, razburljiv, zabaven in nepredvidljiv znanstvenofantastični triler, ki presega meje svojega žanra. Na kratko: eden najboljših filmov leta!

Če bi srečali starejšo različico samih sebe, bi poslušali svoje lastne nasvete? Bi ubrali isto življenjsko pot ali bi poskušali spremeniti usodo? To so samo nekatera vprašanja, ki jih postavlja Časovna zanka, odličen akcijski znanstvenofantastični triler o potovanju skozi čas, ki se s prepletanjem različnih žanrov izogne nelogičnostim in pastem zapletene razlage prihodnosti. Prihodnosti, v kateri bomo še kako pozorni na režiserja in avtorja izvirnega scenarija Riana Johnsona, če bo ta nadaljeval v slogu Časovne zanke. Naj vas žanr in tematika ne odvrneta od ogleda, saj boste v tem primeru zamudili enega najboljših in najbolj razvedrilnih filmov leta, ki si zasluži mesto med znanstvenofantastičnimi klasikami, kot sta Terminator in Iztrebljevalec.

Zgodba nas popelje v bližnjo prihodnost, natančneje v leto 2044, ko potovanja skozi čas še niso izumili. Trideset let pozneje ga bodo, in ker bo tehnologija prepovedana, jo bodo uporabljale samo kriminalne organizacije, ki se bodo želele znebiti trupel – nekaj, kar je v prihodnosti praktično nemogoče. Tarče pošljejo v preteklost (v leto 2044), kjer jih pričakajo morilci, imenovani looperji. Zanka je v tem, da looperji na mestu za odstrel prej ali slej pričakajo starejšo različico samih sebe – delovno razmerje torej končajo s samomorom, bogato odpravnino in 30-letnim odlogom dejanske smrti. Eden teh looperjev je tudi Joe (Joseph Gordon-Levitt), ki pa ima to nesrečo, da odraste v Brucea Willisa. Tarča mu seveda zbeži in mladi Joe mora narediti vse, da ujame starejšega Joeja.

Vse skupaj se sliši precej zapleteno in v resnici tudi je, toda bodite brez skrbi, premišljen scenarij se ne zapleta v podrobnosti potovanja skozi čas, ki bi gledalčevo pozornost odvrnile od čustvenega vidika zgodbe, velik del katere se vrti okoli nekakšnega Keyserja Sözeja prihodnosti. Čeprav ne moremo napovedati, kakšna prevozna sredstva bomo uporabljali čez 60 let, smo lahko prepričani, da bodo ljudje še vedno enako ljubili, trpeli, žalovali in obžalovali. Dejanja nastopajočih posameznikov usmerjajo jasni motivi, s katerimi se lahko hitro poistovetimo, vsako dejanje pa ima svoje posledice.

Razmeroma skromen tridesetmilijonski proračun se izkaže za prednost, saj bo film zaradi tega prestal preizkus časa. Občasno lahko na platnu zasledimo kakšen leteči moped in določen odstotek ljudi ima šibke telekinetične sposobnosti, drugače pa je prihodnost v Časovni zanki samo okvir, ki omogoča zgodbi, da odpira nekatera nova moralna vprašanja. Hkrati se v svetu Časovne zanke počutimo domače, pa če prav so ulice polne brezdomcev in kriminala. Prihodnost ni rožnata, je pa v naši moči, da jo spremenimo.

K prepričljivosti zgodbe pripomorejo tudi brezhibni nastopi igralcev, med katerimi izstopa Joseph Gordon-Levitt, ki Willisa bolj uteleša kot posnema. Protetika in maska samo še nadgradita učinek, ki ga Gordon-Levitt doseže z govorico telesa, obrazno mimiko, glasom in izgovarjavo. Vloga impresivne kariere, s kakršno se lahko pri 31 letih pohvalijo le redki igralci, je nov dokaz, da je fantič iz Tretjega kamna od sonca že zdavnaj odrasel, in to v enega najbolj prepričljivih in konsistentnih hollywoodskih zvezdnikov. V vlogi ruralne Sarah Connor se izkaže tudi Emily Blunt, medtem ko se Bruce Willis vloge akcijskega junaka z grozljivo agendo loti z globino, ki jo je nazadnje prikazal v Šestem čutu in Nezlomljivih. Ne smemo pozabiti niti kratkega, vendar učinkovitega nastopa Jeffa Danielsa, ki blesti v vlogi mafijskega šefa, poslanega iz prihodnosti.

Uveljavljenim imenom se bo brez dvoma kmalu pridružil tudi režiser Rian Johnson, ki je nase opozoril že s prvencem – odlično, vendar na trenutke malce pretenciozno najstniško noir kriminalko Brick. Po manj posrečenem izletu v lahkotnejše vode s komedijo Brata Bloom se je Johnson vrnil s filmom, ki ga postavlja ob bok Christopherju Nolanu, s filmom, ki ponuja skoraj popolno kinematografsko izkušnjo, s filmom, ki preseže ozke meje svojega žanra in reciklira že videne ideje na način, da te delujejo sveže.

Odmislite žanrske predsodke in zagotavljam vam, da se boste tudi vi ujeli v Časovno zanko.