Matic Tomšič

Sreda,
9. 9. 2015,
16.49

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

Microsoft Matic Tomšič

Sreda, 9. 9. 2015, 16.49

8 let, 7 mesecev

Zakaj je Microsoft v kot odrinil eno svojih najobetavnejših tehnologij?

Matic Tomšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Kinect, dodatek za Microsoftovo konzolo Xbox, ki zaznava uporabnikovo gibanje in glas, je bil ob izidu videti kot prihodnost videoiger v dnevni sobi. Danes se zdi, da Microsoftu zanj ni več mar.

Ko je na prodajne police novembra 2010 prišel Kinect, dodatek za takrat zelo priljubljeno igralno konzolo Xbox 360, je bilo navdušenje gromozansko. Lastniki Microsoftove konzole so s Kinectom namreč dobili najboljši približek Nintendovemu Wii, saj so Kinectova infrardeča kamera, senzorji gibanja in mikrofon zaznali igralčevo gibanje in glas. Kinect jim je tako omogočil, da so igre namesto z dreganjem gumbov na ploščku igrali s kriljenjem z rokami.

Izid Kinecta je spremljal kakšen ducat naslovov, ki so bili ustvarjeni posebej za igranje s telesnim motoviljenjem pred televizijskim zaslonom. V naslednjih dveh letih je izšlo še več kot sto iger, ki so se na Kinect ali opirale s celo težo ali pa le podpirale njegovo uporabo med igranjem. Kinectu so priložnost dali tudi številni veliki založniki, kot so Konami, Activision, Sega, Ubisoft in Electronic Arts.

Igre, razvite posebej za Kinect, sicer niso spadale v najkakovostnejšo kategorijo, saj je šlo večinoma za priložnostne naslove, primerne za uro ali dve poskakujočega igranja. A Kinect je bil kljub temu prodajna uspešnica, saj jih je Microsoft od izida prodal skoraj 30 milijonov. Z osmimi milijoni prodanih Kinectov v 60 dneh je Microsoft postavil celo Guinnessov rekord za najhitreje prodajano potrošniško napravo.

Od prelomne nove tehnologije do najtemnejšega kotička Microsoftove omare Začetna norija zaradi Kinecta, ki so ga številni tehnološki mediji označili celo glasnika prihodnosti videoiger, je kar hitro popustila. Razlogov za to je bilo več. Nabor iger je bil sicer soliden, a je bilo premalo res kakovostnih, za igranje s Kinectom je bilo potrebnega precej prostora, nemalokrat pa se je zgodilo tudi, da gibov ali glasovnih ukazov preprosto ni zaznal in s tem pokvaril igro.

Ker so začutili, da je navdušenje pojenjalo, so pri Microsoftu drugi pospešek Kinectu želeli dati s konzolo Xbox One, ki je izšla novembra 2013. To, da se je prodajala v kompletu z novim Kinectom, je bilo del Microsoftovega načrta, da Xbox One postane uporabniku prijazno multimedijsko središče dnevne sobe, ki zmore vse, tudi prepoznati kretnje in glas.

Večina igralcev je novost sovražila in Microsoft je po nekaj zelo slabo sprejetih igrah za novi Kinect maja 2014 vendarle popustil in Xbox One začel za nižjo ceno prodajati brez njega. Zdi se, da je Microsoft takrat od Kinecta popolnoma dvignil roke – zanj namreč ni napovedana niti ena velika nova igra. Microsoft je oktobra lani ukinil tudi televizijski in animacijski studio Xbox Entertainment Studios, ki ga je odprl zato, da bi uporabnikom novega Kinecta ponudil interaktivne vsebine.

Nepričakovano novo življenje Kinect je medtem našel poslanstvo v drugih tehnoloških nišah. Ker gre za razmeroma poceni senzor za zaznavanje gibanja in glasovnih ukazov, so ga uporabili v robotiki, medicini in celo pomoči invalidom. Ameriški programer Chad Ruble, na primer, je Kinect s pomočjo gonilnikov, ki jih je Microsoft leta 2011 izdal za operacijski sistem Windows, predelal tako, da lahko njegova mama, ki je preživela možgansko kap, s kretnjami rok pošilja e-pošto: