Petek,
19. 12. 2014,
12.58

Osveženo pred

10 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Slovenska filharmonija

Petek, 19. 12. 2014, 12.58

10 mesecev

Bujni in igrivi barok v Slovenski filharmoniji

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Prepustite se igrivi baročni glasbi, ki ima to moč, da se dotakne vaših čustev in vas popelje v čas baročnega razkošja. Na prvem koncertu boste uživali v Händlovih opernih arijah.

Na Prvem filharmoničnem baročnem festivalu, ki bo v Slovenski filharmoniji potekal od 9. do 30. januarja, boste uživali ob glasbenih delih največjih baročnih mojstrov.

Oboist Matej Šarc, ki se bo tokrat prvič predstavil tudi kot dirigent, je kot umetniški vodja Prvega filharmoničnega baročnega festivala izbral glasbo treh najimenitnejših baročnih skladateljev – Georga Friedricha Händla, Johanna Sebastiana Bacha in Georga Philippa Telemanna – ter vsakemu izmed njih namenil po en koncertni večer.

Na prvem koncertu s tematskim naslovom Infida (Nezvesta) bomo lahko slišali izbor arij iz oper Alcina in Ariodante Georga Friedricha Händla v izvedbi odlične slovenske mezzosopranistke Barbare Kozelj. Na sporedu bo še nekaj inštrumentalnih točk iz istih oper, koncert pa bo sklenila Händlova Glasba za kraljevi ognjemet. Händel, ki se je v London preselil leta 1712 s 27 leti, je za londonske odre napisal več kot 31 oper, med drugim Julij Cezar (1723), Orlando (1733), Ariodante (1735), Alcina (1735) in Serse (1738).

Najžlahtnejši Ariodante, čeprav je razžalostil kraljico

Ariodante je prva Händlova opera, ki se dogaja v Veliki Britaniji, natančneje v Edinburgu, zgodbo pa je priredil po najbolj znanem viteškem epu italijanskega pesnika Ludovica Ariosta Besneči Roland (Orlando Furioso, 1521). Händel je v opero Ariodante enakovredno vključil štiri glasovne skupine – sopran, mezzosopran, tenor in bas. Zaradi tega je ta opera ena od Händlovih najbolje sprejetih, ariji Scherza infida in Dopo Notte pa sta postali priljubljeni koncertni skladbi.

Prvo sezono – premiera je bila januarja 1735 v londonskem Covent Gardnu – so jo uprizorili še enajstkrat, finančni podpornik opere pa je bila kraljeva družina. Po premieri je kraljica Karolina dokaj kritično pisala svoji hčeri princesi Ani: "Händel ni doživel običajnega odobravanja. Tako je patetična, da je vse razžalostila." Opero je še enkrat obudil, in sicer za dve predstavi maja 1736. To seveda ni zasenčilo njegove slave, saj je imel edini to čast, da je sam izbiral prve dame svojih oper. Pevke so se dobesedno teple za vlogo v njegovih operah, šlo je celo tako daleč, da sta se pevki Faustina Bordoni in Francesca Cuzzoni stepli na odru in so ju morali zvleči v zaodrje.

Opera Ariodante se vrti okrog mlade princese Ginevre, hčere škotskega kralja, ki je zaljubljena v princa Ariodanta. Imata očetov blagoslov, vendar se pojavijo težave, saj se vplete še vojvoda Polinesso. Klasičen ljubezenski škandal je Händel predelal v opero, ki velja za eno njegovih najžlahtnejših oper.

Zapeljiva Alcina vas lahko spremeni v potok ali drevo

Na prvem koncertu baročnega festivala v Slovenski filharmoniji bomo slišali tudi arije iz opere Alcina, prav tako prirejene po Ariostovem Besnečem Rolandu.

Z Alcino, ki so jo premierno zaigrali v londonskem Covent Gardnu aprila 1735, si je Händel povrnil naklonjenost muhastega londonskega občinstva. Händlov inovativen pristop h glasbi in spektakularna scenografija sta pripomogla k dolgotrajni priljubljenosti opere, saj so jo zaigrali kar 18-krat.

"Mislim, da je to najlepše, kar je kdaj napisal. Vendar sem to mislila že za njegova prejšnja dela. Tokrat nimam besed, da bi sploh opisala, kako lepo je," je v svoj dnevnik napisala Händlova soseda, umetnica Mary Pervandes, navajajo v Händlovem muzeju v Londonu.

Alcina je mlada zapeljivka, ki je na svojem otoku ustvarila veličastno palačo, kamor vabi svoje številne ljubimce. Tam jih spreminja v drevesa, potoke, skale in živali.

Pustite se tudi vi očarati skrivnostnim zgodbam in igrivim melodijam baročnih oper nemško-britanskega mojstra.