Petek,
19. 2. 2016,
13.22

Osveženo pred

7 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 0

Natisni članek

Natisni članek

Poljska Mitja Okorn Planet samskih film oblikovanje

Petek, 19. 2. 2016, 13.22

7 let, 1 mesec

Oblikovalec, ki je Okornu pomagal ustvariti novo filmsko uspešnico

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 0

Film, ki je na silovitem pohodu po poljskih kinematografih, ob Mitji Okornu nosi še en slovenski pečat - ljubljanski oblikovalski studio, ki je poskrbel za vizualne učinke in grafično podobo filma.

Planet samskih (Planeta singli), novi film režiserja Mitje Okorna, si je v slabih treh tednih predvajanja na Poljskem že zagotovil status uspešnice. Okorn pa ni edino slovensko ime, ki se je vpisalo med ustvarjalce tega filma. Celostna grafična podoba filma, vizualni učinki, začetna in končna špica so namreč delo slovenskih rok – pod njih se je podpisal ljubljanski oblikovalski studio Felicijan Sedmak oziroma Andraž Sedmak, ki je vodil projekt in ekipo oblikovalcev.

Planet samskih je prvi večji projekt, pri katerem je Sedmak sodeloval z Okornom, ni pa prvi. Spoznala sta se kar prek Facebooka. "Pred kakšnima dvema, tremi leti je Mitja na Facebooku objavil, da išče oblikovalca. Rekel sem si, poskusimo, ker sem vedel, da dela dobre stvari. Takrat je šlo za neki ameriški projekt in očitno je bil zadovoljen z mojim delom."

"Vsi so vedeli, da bo to hit"

Andraž in Mitja sta nato sodelovala pri več televizijskih oglasih, medtem pa se je kuhala ideja o Planetu samskih. "Ves čas je govoril o nekem filmu, ki ga hoče posneti. Najprej temu nisem posvečal veliko pozornosti, potem pa se je konec leta 2014 projekt dejansko začel." Konkurenca je bila na Poljskem huda, je povedal Sedmak: "Ves čas smo bili boj s poljskimi podjetji, vsi so vedeli, da bo to hit, in seveda so se vsi potegovali za to, da bi lahko bili zraven. Čisto vsak mini projekt znotraj filma je bil bitka, dokazovanje, da si boljši in hitrejši."

 | Foto:

Slovenska ekipa, ki je pod Sedmakovim vodstvom sodelovala pri projektu, je štela okoli deset ljudi. "Vseh izjemno sposobnih," je poudaril Sedmak. "K takšnemu ogromnemu projektu ne moreš priti kar tako, izkazati se moraš z res kakovostnim delom. Sploh zato, ker je v film vpletenih tako veliko ljudi, mora vsak obladati svoje delo."

"Mitja ve, kaj dela, in to se čuti na vsakem koraku"

Studio Felicijan Sedmak je oblikoval tudi logotip za produkcijsko hišo Gigant films, ki stoji za filmom Planet samskih. "So prva neodvisna produkcija, ki je na Poljskem ustvarila hit. Za zdaj je sicer še težko presoditi, kako se bo odrezal v primerjavi s Pismi sv. Nikolaju, je pa vsekakor na zelo dobri poti. Mitja ve, kaj dela, in to se čuti na vsakem koraku," je kolega pohvalil Sedmak in dodal: "Je zelo determiniran človek, zahteven, ve, kaj hoče, zato verjetno nekateri težko delajo z njim. Midva pa sva se res ujela, zaupa mi in to zelo cenim."

Kako velika uspešnica je Planet samskih na Poljskem in kakšne odzive sproža, je izkusil tudi na lastni koži. "Prvi konec tedna, ko so začeli film predvajati, sem bil na Poljskem, vsak dan smo šli v več kinodvoran gledat in testirat zvok. Predvsem pa smo opazovali odzive ljudi – to je pravi test. In občinstvo je norelo, se smejalo, jokalo. Res je neverjeten občutek, ko to doživiš v polni dvorani."

 | Foto:

Test zunaj Poljske ta film še čaka, je pa Okorn že s Pismi sv. Nikolaju dokazal, da ti lahko tudi z neangleškim filmom uspe na tujih oziroma drugih trgih, saj je z njim žel uspehe ne le v Sloveniji, ampak tudi drugod. "Jezik pri kakovosti filma ne igra vloge," je poudaril Sedmak. "Mitja je mojster v izražanju emocij in prepletanju zgodb, in za uspeh teh filmov je zaslužen predvsem on. Kakovost teh njegovih romantičnih komedij je res vrhunska, to so močne zgodbe, niso plehke kot mnoge hollywoodske različice."

Sedmak se je sicer s filmsko produkcijo srečal tudi v Sloveniji, pred studiem Felicijan Sedmak, ki ga je soustanovil z Arturjem Felicijanom, je delal v produkcijski hiši Studio Arkadena, kjer je sodeloval pri nastanku filmov Vampir z Gorjancev in Morje v času mrka ter kratkega filma Mihe Knifica Lovec oblakov. "To so bili projekti, ki so me izurili in seznanili s procesom filmskega ustvarjanja, sploh tega v ozadju, za računalnikom."

"Popolnoma jasno je, zakaj se Mitja ne vrača domov"

"Kar zadeva obseg in način dela, je v Sloveniji in na Poljskem zelo podobno, sta pa zahtevnost in raven dela, ki se jo pričakuje, v tujini bistveno višji. Poljska ima zelo veliko produkcijo lastnih filmov in ne sprejmejo povprečnosti. Ko vidiš razsežnost in raven tamkajšnjega trga, je popolnoma jasno, zakaj se Mitja ne vrača domov," je o izkušnjah z delom v tujini povedal Sedmak. "Velik trg, kakršen je poljski, s sabo prinese tudi bistveno večjo selekcijo. Tisti, ki to počnejo, to počnejo res dobro, v Sloveniji pa je še vedno veliko odvisno od poznanstev."

 | Foto:

Naj se sliši še tako izrabljeno, je glavna težava slovenskega trga njegova majhnost. "Naš trg ne more zagotoviti povračila sredstev, gledalcev je premalo, da bi se investicija povrnila, zato je večina projektov že vnaprej obsojena na neuspeh," je pojasnil Sedmak, ki si v prihodnosti vsekakor želi še več zgodb, kot je bil Planet samskih. "Ne omejujemo se, sploh pa ne lokacijsko. Ta film je izjemna referenca, dosega takšno ciljno občinstvo, kot ga ni niti en projekt v Sloveniji. Varšava je mamljivo mesto, kaj vem, morda se bo kaj spremenilo tudi v tej smeri."