Sobota,
23. 2. 2013,
14.22

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

Vatikan papež cerkev

Sobota, 23. 2. 2013, 14.22

8 let, 7 mesecev

Katoliška cerkev je že imela afriškega papeža

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
Konklave, na katerem bodo kardinali izbirali novega papeža, bo potekal marca. Številni se sprašujejo, ali bi nov papež lahko postal Afričan.

Katoliška cerkev obstaja že skoraj 2.000 let in je v tem času doživela že pravzaprav vse mogoče. Papeži so prihajali z različnih celin, narodov in so morali Cerkve voditi skozi težka obdobja. Dandanes ni nič kaj bistveno drugače. O tem, kdo bo naslednji papež, je težko ugibati, saj številni opozarjajo, da tisti, ki na konklave vstopi kot favorit za novega papeža, obred zapusti kot kardinal.

Cerkev je bila za afriškega papeža zrela že v prvem stoletju Pred dvema tednoma so nigerijskega kardinala, Johna Onaiyekana, vprašali, ali se mu zdi, da je družba že dovolj zrela za temnopoltega papeža. Njegov odgovor, ki je bil podan na proslavi v čast mesecu črnske zgodovine v Torontu, je izzval salve navdušenja: "Za afriškega papeža je bil čas že v prvem stoletju po nastanku Katoliške cerkve." Ob tem je poudaril, da s tem nikakor ne propagira samega sebe, temveč le poudarja, da evangelija učijo ljudi vseh ras, jezikov in narodnosti, zato bi moralo biti tudi najvišje mesto v Rimskokatoliški cerkvi dostopno ljudem vseh ras, jezikov in narodnosti. Afričan pa je nekoč že bil na čelu Rimskokatoliške cerkve. Sveti Viktor I. je bil namreč rojen na območju današnje Libije, leta 189 pa je bil izbran za papeža.

Afriški papež bi bil močna spodbuda krščanstvu na tej celini Za številne katolike ni tako pomembno, od kod bo novi papež, temveč jih zanima predvsem, kdo bo. Za afriške kristjane pa je to vprašanje seveda veliko pomembnejše. V primeru, da bo novi papež res Afričan, bo to namreč močna potrditev krščanstva v Afriki. Krščanstvo na tej celini pa bi lahko zato postalo še močnejša sila v zoperstavljanju številnim družbenim, kulturnim in politično-ekonomskim izzivom, s katerimi se srečujejo številne države.

Več kot polovica svetovnih kristjanov živi v Afriki in Južni Ameriki Tudi sicer se je v zadnjih treh desetletjih zgodil pomemben premik v sestavi svetovnega krščanstva. Njegovo središče se je namreč iz svetovnega zahoda premaknilo na svetovni jug. Prvič v zgodovini krščanstva namreč več kot polovica vseh svetovnih kristjanov živi v Južni Ameriki in Afriki. Zato je, za celovito razumevanje svetovnega krščanstva, v obzir jemati tudi Afriko. V času, ko so nedeljske maše v evropskih in severnoameriških cerkvah vse slabše obiskane, je pri mašah v Afriki komaj mogoče dobiti sedišče. Afriški duhovniki v svoje maše vedno vnesejo tudi kakšne novosti in inovativne elemente.

V Afriki krščanstvo ni samo religija Krščanstvo v Afriki pa je tudi pomembna sila pri soočanju z revščino in pri njenem reševanju, prav tako pri reševanju bolezni, etničnih in verskih sporov, vojn, politično-ekonomskih težav in radikalnega islamizma. Afriško krščanstvo namreč ni zgolj stvar religije, temveč si prizadeva tudi za krepitev civilne družbe in postavljanje temeljev splošnega družbenega razvoja.