Matic Tomšič

Petek,
6. 7. 2012,
9.55

Osveženo pred

5 mesecev, 3 tedne

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

ocenili smo vtisi

Petek, 6. 7. 2012, 9.55

5 mesecev, 3 tedne

Preizkusili smo: DayZ

Matic Tomšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Te dni je navdušence nad multiplayerjem in zombiji obsedel DayZ. Mnogi so prepričani, da gre ob igrah baže Left4Dead2, Dead Island in Minecraft za eno najboljših nedavnih "simulacij" preživetja.

DayZ je delo osamljenega programerja Deana Halla - Rocketa, ne gre pa za samostojen naslov, temveč je za igranje potrebno predhodno lastništvo digitalne vojašnice Armed Assault 2 in njene razširitve Operation Arrowhead.

Ker je zadeva še v fazi alfa, je za preizkus na voljo brezplačno, a mora nadobudni igralec s tem v zakup vzeti obilico hroščev in anomalij, ki izhajajo iz nedončanega porekla. Igrini priljubljenosti v prid govori dejstvo, da je kljub precejšnji (začasni) neizpiljenosti lasten račun ustvarilo že več kot 400.000 igralcev, ki so skupaj napaberkovali prek 24 tisoč dni igralnega časa!

S.T.A.L.K.E.R. je dobil mlajšega brata Prizorišče dogajanja je nekdanja sovjetska republika Chernarus, preplavljena s hordami zombijev, ki so se vzeli od kdo ve kod in uničili moderno civilizacijo. Nekdaj prisebni ljudje zdaj kot hodeči skupki gnilega mesa brezciljno tavajo po vasicah, na redkih preživelih pa je, da se jim ognejo v širokem loku oziroma jim razčesnejo betice.

Igralci torej prevzamejo vlogo osamelcev, ki se sprva brez vsake opreme spopadejo z neprijaznimi 225 kvadratnimi kilometri pokrajine Chernarus. Ta po enormni količini podrobnosti zelo spominja na Pripyat, ki smo ga v Shadow of Chernobyl spoznali pred dobrimi petimi leti. Naselbin je več kot 40, naletimo pa tako na večja mesta kot na zaselke, za iskalce boljše opreme zanimive lokacije pa so letališča, poslovne stavbe, supermarketi, bolnišnice, cerkve in skladišča. Seveda je tam zaradi višje koncentracije neprijateljev smrt praktično neizogibna. Več življenj kot mačka Človeško življenje v DayZ je ničvredno, na kar vas igra opominja na vsakem koraku. Namesto kalašnika v roko sprva, če imate srečo, prejmete drvarsko sekiro, obnavljanje zdravja ni samodejno, temveč je treba iskati obveze, morfij in vrečice s krvjo.

Za prvo pomočjo boste vohljali pogosto, saj so krvavitve, zlomljene kosti, infekcije in vsesplošne bolečine neizogibne. Poleg vseh težav je igralčev lik telesno izredno slabo pripravljen in se utrudi že po nožni premeritvi krajših razdalj, izgubljeno energijo pa nadomešča s kritičnima hrano in vodo. Zaupanje vas lahko pokoplje Ker je DayZ izključno večigralski naslov, na zemljevidu poleg umetno-pametnih razbojnikov in zombijev mrgoli živih igralcev, ki se po najboljših močeh trudijo preživeti čim dlje. Sodelovalno igranje na večini strežnikov ni posebej spodbujano, je pa priporočljivo, saj skupina lažje opravi s krvoločnim krdelom pošasti in si s tem praviloma utre pot do najboljših predmetov.

Lastništvo teh je sicer dvorezen meč – redno se dogaja, da soborec svojega kolega v pehanju za močnejšo pokalico preprosto zaštiha v hrbet in se polasti njegovega inventarja. Tovrstna dejanja igra označi za "umor" – zanje posebne kazni ni, trenutna kvota pa znaša prek 210 tisoč. Združevanje v klane, cehe igralcev, je že prisotno, a tudi ti niso prav nobeno zagotovilo za lahkotnejše bivanje v Črni Rusiji. Igralec pač ni Rambo, temveč zgolj zobnik v gigantskem kolesju.

Zombiji na zaslonu, hrošči v pogonu DayZ je v relativno zgodnjem stadiju razvoja (zadnja stabilna različica je 1.7.1.5.) in kot takšna naphana z žužki ter na trenutne nestabilna. Na znanje je treba vzeti, da so nekatere nepravilnosti dediščina igre Armed Assault 2, ki ni ravno slovela po spoliranosti.

Zabavnejše pripetije so umiranje ob prečenju vhodnih vrat oziroma plazenju čez miniaturne ovire, izguba sluha na rovaš polomljenih kosti in zombiji, ki se pomikajo skozi trdne ovire, med nadležnosti pa spadajo izginjajoči inventar, "spawni" (vnovično pojavljanje po smrti) sredi oceana oziroma gozdov in zatikajoče se upravljanje vozil.

Nova spletna stalnica? Če bo DayZ še naprej deležna huronskega odobravanja internetne javnosti in ukvarjanja s strani glavnega (in edinega) razvijalca, bi prav lahko postala Counter Strike ali Team Fortress nove generacije.

Brezplačen prenos je na voljo na naslovu http://dayzmod.com, ArmA II pa, če še niste lastnik, v spletni trgovini Steam, kjer 25 evrov velja komplet Combined Operations – ta združuje tako originalno igro kot dodatek Operation Arrowhead.

Ocena: brez ocene Lestvica ocen 1-10 - Se ne dotaknem, tudi če mi igro iz same ljubezni podari punca/žena/mama. 11-20 - Vzamem, če mi igro kdo podari, in plošček uporabim kot podstavek za pivo. 21-30 - Igram, ker sem mazohist. 31-40 - Bi igral, če bi mi tatovi odnesli vse drugo. 41-50 - Igre bi se lotil samo v službenem času. 51-60 - Igra ima nekaj dobrih elementov, ki pa ne odtehtajo slabih strani. 61-70 - Kot privrženec dotične zvrsti bom v igri užival. 71-80 - Zelo solidna igra, do odličnosti ji ne manjka veliko. 81-90 - Odlična igra z elementi klasike. 91-100 - Kupim kar dva izvoda; enega za igranje, drugega za občudovanje

Zvrst: Preživetvena grozljivka Razvoj: Dean “Rocket” Hall Igrala: PC