Ponedeljek, 24. 7. 2017, 18.42
7 let, 1 mesec
Konec ere: Microsoft ubija računalniško legendo
Računalniški velikan Microsoft je na seznam funkcij operacijskega sistema Windows, ki jih v bližnji prihodnosti najverjetneje čaka odstrel, uvrstil Slikarja (Paint), program za risanje in preprosto urejanje grafike. Slikar med uporabniki velja za legendo, saj je bil prisoten v vsaki različici operacijskega sistema Windows.
Microsoft bo predvidoma jeseni izdal novo veliko posodobitev za operacijski sistem Windows 10, ki ne bo le prinesla novih prvin, temveč bo tudi odstranila nekaj starejših, kar izdaja tale seznam na Microsoftovi spletni strani.
Slikar (Paint), Microsoftovo orodje za risanje in ustvarjanje grafike, ki je del Windowsov že od samega začetka, se sicer še ne poslavlja takoj, ga je pa Microsoft uvrstil na seznam funkcij in programov, ki jih kmalu čaka ukinitev.
Microsoft je program Slikar (Paint) uvrstil na seznam odsluženih (Deprecated) funkcij, ki jih ne bo več razvijal in nadgrajeval, ob prihodnjih posodobitvah operacijskega sistema Windows pa najverjetneje tudi odstranil.
Legendarni program, katerega poslanstvo nikoli ni bilo biti orodje profesionalca, temveč uporabniku zgolj omogočiti, da na hitro nekaj nariše, bo po umiku najverjetneje nadomestil 3D-slikar (Paint 3D), pa čeprav ne gre za čistokrvnega naslednika, temveč za malce drugačno aplikacijo.
3D-slikarja je Microsoft z zadnjo nadgradnjo operacijskega sistema Windows 10 (Creators Update) že spravil do uporabnikov. Kot pove njegovo ime, uporabnikom med drugim omogoča tudi ustvarjanje modelov v tridimenzionalnem prostoru.
Slikarjeva zgodba se je začela že davnega leta 1985
Program Slikar oziroma Paint se je pojavil že v prvi različici Microsoftovega operacijskega sistema Windows (Windows 1.0), ki je izšla leta 1985. Microsoft ga ni razvil sam, temveč je pravice za uporabo orodja v Windowsih kupil od podjetja Zsoft, ki ga je prodajalo kot PC Paintbrush.
Microsoft Paint, Windows 1.0, 1985. | Foto: The Customize Windows
Slikar je nato dokumente kar 5 let znal shranjevati samo v Microsoftovem formatu MSP. Šele z Windows 3.0, ki so izšli leta 1990, je uporabnik delo v Slikarju lahko shranil tudi v bolj razširjenem formatu BMP. Da smo v Slikarju sličico vendarle lahko shranili v formatu JPEG, ki velja za daleč najbolj razširjenega, je bilo treba počakati do leta 1998 oziroma Windowsov 98.
Slikar je z Windowsi XP (2001, na fotografiji) prinesel še nekaj dodatnih funkcij, na primer shranjevanje v čedalje bolj razširjeni slikovni format PNG in podporo uvažanju fotografij neposredno iz fotoaparata in optičnega bralnika.
Za "najboljšega" Slikarja veljajo različice, ki so se bile na voljo v Windows 7, 8.1 in 10. Uporabniku so dovolile več umetniške svobode, a Slikar je bil tudi v novejših Windowsih uporaben precej manj kot marsikatera brezplačna alternativa, na primer orodji Paint.NET ali Gimp.
Slikar najbrž nikoli ni bil prva ali celo druga izbira nekoga, ki je program za urejanje grafike potreboval pri delu. Še najbolj "resno" ga uporabljajo umetniki, ki ustvarjajo tako imenovano pikslasto grafiko.
Dokaz, da se v Slikarju vendarle da narediti marsikaj, le vzeti si moraš res veliko časa
Za konec si oglejte še mojstrovine umetnika, ki se je deset let izpopolnjeval v delu z Microsoftovim Slikarjem. Kot je Pat Hines povedal za medij Bored Panda, se v programu Photoshop, ki velja za alfo in omego ustvarjanja in urejanja grafike, nikakor ni znašel, zato je izbral preprostejšega Slikarja. A to ne pomeni, da njegove umetnine niso izredne:
Foto: Pat Hines/Bored Panda
Preberite tudi:
Skrivnostni kraj nastanka ene najbolj znanih fotografij vseh časov