Ponedeljek,
4. 2. 2013,
18.59

Osveženo pred

5 let, 11 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Španski borci

Ponedeljek, 4. 2. 2013, 18.59

5 let, 11 mesecev

Pozabili boste, da gledate telo

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Tokratna izdaja Plesne Vesne, skozi vse leto razpredenega festivala, prinaša dve prodorni predstavi, ki sta nastajali na Švedskem.

Plesna Vesna je celoletni sodobnoplesni festival, ki prikazuje pregled sveže, mlade produkcije evropskih sodobnih uprizoritvenih umetnosti. Tokrat, v torek, 5. februarja predstavlja Švedsko rezidenco: dve odmevni predstavi, ki sta nastajali na Švedskem, naslovili pa so ju Nič za 60 min (Nothing for 60 min) in Odvečni gib (Unneccessary Movement).

"Videli boste telo. Toda pozabili boste, da je telo to, kar gledate," so besede, ki vpeljujejo gibalno predstavo v Berlinu živeče mlade korejske umetnice Howool Baek, ki je s svojo gibalno virtuoznostjo pred časom tukajšnjo publiko že osvojila. Pred njo pa se vrača s svojim nadaljnjim raziskovanjem drobnih telesnih gibov in njihovih pomenov, s katerimi ne le ustvarja mnoštva podob, temveč žensko telo razstavlja do njegove neprepoznavnosti.

Umetnica z razgrajevanjem telesa spreminja tudi gledalčevo dojemanje fizične entitete, ki jo lahko uvidimo v popolnoma novi in nepoznani luči.

Predstava Nič za 60 min se prilagaja vsakokratni lokaciji, zaradi prilagajanja prostorske postavitve pa je vsaka predstava drugačna. Dogajanje na odru bo v realnem času posnel tudi video, ki bo prikazoval najdrobnejše gibe in premike mišic, posneti zvok telesa pa bo dajal dogajanju na odru tudi zvočno ozadje.

Predstava korejske umetnice je nastajala v okviru rezidenčnega programa na Švedskem.

Sami, vendar skupaj Pod predstavo Odvečni gib se je podpisal tandem mladih švedskih ustvarjalk Ide Hellsten in Ellene Söderhult, ki s svojim delom razpirata vprašanje o razmerju med pripadnostjo skupini na eni strani in vprašanjem individualnosti, želji po biti poseben in edinstven na drugi strani. Uprizoritev govori o presežku ambicij in pomanjkanju osredotočenosti. O neodločnosti in o poskusu obvladovanja številnih izbir, ki so nam na voljo v vsakem trenutku. Ter o negotovosti kot vrlini.

Kratki duet se navdihuje v različnih zvrsteh plesa, gledališča in cirkusa ter te strne v devetminutni nastop. Brez odvečnih tehničnih ali scenskih pomagal plesalki ostaneta na odru sami in ranljivi. Sami, vendar skupaj.