Branka Grbin

Torek,
11. 10. 2016,
20.26

Osveženo pred

7 let, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2,63

Natisni članek

Natisni članek

zakulisje fotografiranje Donna Moderna

Torek, 11. 10. 2016, 20.26

7 let, 2 meseca

Znana modna revija je za fotografiranje izbrala Slovenijo #foto

Branka Grbin

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2,63
Donna Moderna | Foto Matic Klanšek Velej/Sportida

Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida

Nova Gorica in Kranjska Gora sta bili prejšnji teden prizorišči modnega fotografiranja za znano italijansko modno revijo Donna Moderna, katere tedenska naklada je več kot 400 tisoč izvodov.


Donna Moderna je znana italijanska revija za ženske, ki enkrat tedensko izhaja že od leta 1988. V njej so članki o modi, lepoti, kulinariki, porokah in nakupovanju, glavno vodilo revije pa je, netipično, da predstavlja realne ženske, manekenke, ki to niso.

Na njihovih straneh so namreč v ospredju modeli, ki se ne ukvarjajo profesionalno z modo. To je le njihov hobi ali pa se njihova kariera šele začenja. Fotografinja Sevim Aslan in stilistka Eva Pini, ki sta bili pretekli teden glavni na fotografiranju v Sloveniji, sta dejali, da je želja uredništva Donne Moderne, da se bralke, torej resnične ženske, poistovetijo s podobami, ki jih vidijo v reviji.


Priznana italijanska stilistka Eva Pini in cenjena nemška fotografinja Sevim Aslan sta se pretekli teden mudili v Sloveniji, natančneje v Novi Gorici in Kranjski Gori, kjer je potekalo fotografiranje za zimske izdaje revije Donna Moderna.

Za lokacijo snemanja so izbrali hotela Park in Perla, v Kranjski Gori pa hotel Špik in bližnjo okolico. Zakaj ravno Slovenija in ta dva kraja? Lokacijo je Eva začela iskati že pred enim letom …

Sevim (levo) posluša komentarje in ideje Eve, ki na računalniku sproti spremlja pravkar posnete fotografije. | Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida Sevim (levo) posluša komentarje in ideje Eve, ki na računalniku sproti spremlja pravkar posnete fotografije. Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida

Eva: Lani poleti, po končanih modnih revijah za zimsko sezono, kjer so bile predstavljene čudovite jakne, sem reviji predlagala zgodbo v gorah. Prvi znak, da bomo izbrali Slovenijo, so bile gore, potem pa so nam iz verige hotelov Hit pokazali fotografije pokrajine. Potrebovali smo več kulis.
Sevim: Morali smo pokriti več tematik in logistično je bilo najbolje izbrati kraj, kjer bi lahko dobili vse.
Eva: Kazino v hotelu je bil primeren za našo nočno zgodbo, v kateri predstavljamo večerna oblačila, zgodbo spodnjega perila smo vpletli v wellness, gore pa izbrali za preostala oblačila: jakne, plašče, umetno krzno ... Vse smo našli pri vas.

Obema je bila Slovenija, pričakovano, zelo všeč, najbolj pa narava, ki sta jo videli v štirih dneh. Obljubili sta, da se bosta k nam še vrnili, vendar v okviru dopusta. "Želim si priti z družino, da bom lahko uživala brez dela," nam je povedala Sevim. Eva je dodala, da sta res prijetno presenečeni nad prijaznostjo in odprtostjo ljudi.

V apartmaju hotela Špik sta pred začetkom fotografiranja govorili o opravah manekenk. | Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida V apartmaju hotela Špik sta pred začetkom fotografiranja govorili o opravah manekenk. Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida

Ni časa za ogled krajev

A žal nista videli veliko - njuno gibanje je bilo omejeno zgolj na hotele in lokacije, kjer so snemali. Prva dva dneva v Novi Gorici so fotografirali v kazinoju, na dan, ko smo se srečali, jih je čakalo fotografiranje v wellnessu, dan pozneje pa so končno delali v naravi, ob jezeru Jasna.

Vsaka od treh zgodb je zahtevala osem končnih fotografij, za teh osem pa porabijo ves dan. Nič čudnega, da si večinoma nimata časa ogledati krajev, v katerih delata.

Sevim: Včasih nam ljudje zavidajo, ker veliko potujemo. Mislijo, da vidimo vse te prečudovite kraje, a večinoma vidimo le hotelske sobe in lokacijo, na kateri snemamo. Nimam priložnosti videti česa drugega.
Eva: S Sevim sva bili nekoč devet dni na Maldivih, a sem se samo enkrat vrgla v morje.
Sevim: To je enkrat več kot jaz (smeh, op. p.).

Kaj se je dogajalo v zakulisju:

Fotogalerija
1
 / 37

Ustvarjata zgodbe, v katerih se lahko najde vsaka ženska

Sevim in Eva že dolga leta delata skupaj, dobro se poznata in približno vesta, kaj hočeta druga od druge. Eva za revijo Donna Moderna dela sedem let, Sevim pet. Redno fotografira tudi svetovno znane manekenke, imen pa nam ni hotela razkriti.

Eva: S Sevim se dobro poznava, a med snemanjem se lahko zgodi karkoli. Vse lahko poteka gladko ali pa ne.
Sevim: Vsekakor je prednost, da se poznava. Če Evi fotografija na primer ni všeč, mi pove in se lažje sporazumeva. Ni pa vse odvisno od naju, upoštevati morava tudi želje uredništva. Ni pomembno samo to, da se umetniško izražava, ustvariti morava zgodbo, v kateri se bralka lahko najde.

Manekenka, s katero sta delali tistega dne, je stara 18 let in še brez izkušenj. | Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida Manekenka, s katero sta delali tistega dne, je stara 18 let in še brez izkušenj. Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida

Sevim razlaga in kaže manekenki, kakšno pozo si želi za posnetek. | Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida Sevim razlaga in kaže manekenki, kakšno pozo si želi za posnetek. Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida

S pomočjo mladih, neizkušenih deklet, ki (še) niso manekenke, jima to tudi uspeva, a potrebujeta precej potrpljenja, pravita. Delo z "nemanekenkami" je namreč napornejše, saj potrebujejo več razlage. Eva v šali pravi, da je včasih tudi nekakšna terapevtka. "Delo s takšnimi dekleti je težje, potrebujejo malo več pozornosti, spodbudnih besed." Sevim dodaja, da je ravno zaradi tega vse skupaj morda bolj zabavno, čeprav vzame več časa.

Pred snemanjem in po njem je najbolj naporno

Strinjata se, da fotografiranje ni najtežji del ustvarjanja zgodbe, najbolj naporno je pred snemanjem in po njem. Priprave na fotografiranje so izziv predvsem za stilistko Evo, ki mora temeljito razmisliti o opravah.

Čeprav se zdi, da ni težko sestaviti treh različnih oprav za tri povsem različne zgodbe, to zahteva veliko priprav, poznavanje mode in predvsem izkušnje. Eva se priprave stajlingov za modele, ki jih ne pozna, loti zelo natančno.

Eva ima med fotografiranjem vse pod nadzorom, tudi zapenjanje čevljev. | Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida Eva ima med fotografiranjem vse pod nadzorom, tudi zapenjanje čevljev. Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida

"Najprej si ogledam njihove fotografije, pregledam vse detajle, pozanimam se o merah, številki čevljev, preučim proporce. Vedno imam že v glavi neko idejo za stajling, zato najprej preverim, ali lahko to idejo uresničim na tem telesu. Pri nočni zgodbi potrebujem visoko dekle, da lahko uporabim dolgo obleko do tal, pri spodnjem perilu potrebujem dekle, ki ni presuho in ima obline, pri fotografiranju v gorah, ko predstavljamo plašče, pa je v ospredju obraz ..."


Ekipa Donne Moderne je s snemanjem pri nas ujela zadnji vlak za zimsko sezono, saj se novembra začnejo intenzivne priprave na fotografiranje poletnih trendov. Zgodbo, katere nastajanje smo spremljali od blizu, bodo bralke na straneh Donne Moderne občudovale 21. oktobra.


Realnost: manekenka ima na čelu mozoljčke in tudi nekaj brazgotin, prav tako na dekolteju. Vidno je tudi strnišče po britju pod pazduho. | Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida Realnost: manekenka ima na čelu mozoljčke in tudi nekaj brazgotin, prav tako na dekolteju. Vidno je tudi strnišče po britju pod pazduho. Foto: Matic Klanšek Velej/Sportida

Naš vpogled v zakulisje

Spremljanje fotografiranja za modno revijo je vsekakor poučno, saj vidiš vse, kar je na končnih fotografijah v reviji skrito. Vidiš, da ima tudi 18-letno dekle na nekaterih delih telesa celulit, kar dokazuje, da smo vsi samo ljudje in da nismo popolni. Prav to dekle je imelo med fotografiranjem težave z aknami, zato se je moral mojster ličenja še toliko bolj truditi pri mejkapu.

Stilistka Eva je morala oblačila prilagajati njenemu telesu, jih spenjati s sponkami, ki na fotografiji seveda niso vidne, uporabila je tudi vložke za povečanje dekolteja.

Ekipa je ves čas iskala primerno svetlobo, ki bi čim lepše padala na manekenko, da bi poudarila le najlepše.

Na koncu je prišel na vrsto photoshop, ki je dodatno olepšal model in poskrbel za popolnost, ki je pogosto kar moteča.

Save

Save

Save

Save