Sreda, 11. 11. 2015, 12.20
5 let, 4 mesece
Nadaljevanka za oder, ki govori o zaposljivosti mladih
V SNG Drama so letošnjo sezono začeli s predstavo Evropa, ki v središče postavlja 30-letnika, ki se mora zaradi razmer na trgu dela vrniti domov k mami, v Mali drami pa jo nadaljujejo s predstavo Inventura Vesne Hauschild, ki v središče postavlja sedanjost in njene mlade.
Hauschild je besedilo napisala pred petimi leti, zanj je leta 2013 na Tednu slovenske drame dobila tudi nagrado za mlado dramatičarko, zdaj pa je besedilo dobilo tudi svojo krstno uprizoritev v Mali drami. Ker je od pisanja minilo pet let, je avtorica, kot je povedala na današnji novinarski konferenci, morala besedilo nekoliko spremeniti, saj so se precej spremenile tudi razmere; novo besedilo je tako še bolj kruto in še radikalnejše, po njenem mnenju pa na odru zelo lepo stilsko ponazorjeno.
Režiserka Ajda Valcl, ki tokrat v Drami režira tretjič, je povedala, da za predstavo ni bila potrebna posebna raziskava, saj je zaposljivost mladih žensk nekaj, kar jo zadeva vsak dan. V predstavi gre za kombinacijo pereče teme, o kateri je treba govoriti, in žanra televizijske nadaljevanke, postavljene na oder. "Hiter, eksakten in duhovit način v slogu sitcoma v povezavi s politično in z družbeno-angažirano temo ponuja zanimive prostore," meni režiserka, ki dodaja, da obstoječi družbeni sistem človeške dejavnike dojema kot moteče – čim postanemo človeški, se to razume kot napaka.
Sabina Kogovšek, ki v predstavi nastopa v vlogi Žive, je povedala, da se ji pri predstavi zdi zelo dragoceno to, da je prek nje dobila vpogled v razmišljanje generacije, ki je njej sicer tuja. "Osebo, ki jo igram, doživljam tragično, skupna vsem likom pa sta le sledenje in hotenje po karieri, nič drugega. To, da se mora vsaka od nas nečemu odreči, da bi lahko sledila karieri, zaboli."
"Posameznik je postavljen pred dejstvo, da se mora ves čas prodajati," je povedala režiserka; ves čas mora biti stiliziran, estetiziran, vedno bolj se obnašamo kot podjetja, ki hodimo naokoli, naše veščine so artikli, ki jih prodajamo, meni Ajda Valcl. Prek sistema mode in modne industrije so se zato lotili tudi podobe predstave, ki spominja na glasbeni videospot, nekaj, kar je popularno in prodajno uspešno. Predstava je gibalna, za kar je poskrbel Sebastjan Starič, ki je bil tudi asistent režiserke.