Deja Crnović

Ponedeljek,
26. 10. 2015,
14.16

Osveženo pred

6 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

Beneški bienale

Ponedeljek, 26. 10. 2015, 14.16

6 let, 8 mesecev

Jašev projekt Zaklop v Benetkah še zadnje tri tedne

Deja Crnović

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Po 25 tednih so Jaša in ustvarjalci projekta Zaklop strnili vtise s 56. Beneškega bienala in napovedali objavo dokumenta, s katerim želijo pomagati prihodnjim predstavnicam in predstavnikom Slovenije.

Do konca Beneškega bienala so še trije tedni, letošnji, 56. Bienale, pa je bil za Slovenijo v več pogledih prelomen. Kot je na današnji novinarski konferenci povedala Simona Vidmar, komisarka projekta Zaklop iz Umetnostne galerije Maribor, ima letošnja udeležba tri glavne presežke: prestavitev paviljona iz galerije A+A v precej bolj vidno prizorišče, Arsenale, ambicioznost Jaševega projekta in stalna prisotnost ustvarjalcev in ustvarjalk, ki so bili na bienalu vse tedne, šest dni na teden.

"Bistvo stalne prisotnosti ni v tem, da zdržimo, ampak da ustvarimo poseben prostor in čas" Novemu prizorišču, ki je precej bolj prehodno od prejšnjega, se je Jaša prilagodil z arhitekturno skulpturo, ki je postala platforma za performans. Tega so dopolnjevali z glasbo, pisanjem dnevnika, tedenskimi scenariji ter slikarskimi intervencijami študentov in študentk beneške akademije lepih umetnosti, je danes poudaril kustos projekta Michele Drascek.

Projekt bo trajal še tri tedne, Jaša pa pri tem izpostavlja, da ne gre za klasično prisotnost ali delo umetnika na prizorišču, temveč za pristop, ki ustreza pozivu letošnjega kuratorja bienala Okuwija Enwezorja, ki je želel, da se prostor in čas, ki ga zaseda bienale, izkoristiti še kako drugače. "Bistvo ni bilo v tem, da zdržimo, temveč da v tem času ustvarimo poseben prostor in čas," je povedal Jaša.

Drugi brisali prah, Jaša pa razvijal in poglabljal Zbiratelj in podpornik projekta Duccio Marignoli je med drugim izpostavil, da projekt Zaklop ni bil samo razstava, šov, temveč gre za živ organizem, ki se med bienalom razvija, predvsem pa živi. "Slovenski paviljon je edini, ki se je skozi bienale razvijal in poglabljal, medtem ko so drugi bolj ali manj uspešno brisali prah in skrbeli za videz 'izložbe'."

Sekretarka na ministrstvu za kulturo Judita Krivec Dragan je ob spremenjeni lokaciji slovenskega paviljona, v katerem je na lanskem arhitekturnem bienalu Slovenijo kot prvi predstavljal KSEVT, napovedala še spremembo pri načinu izbiranja projektov. Ministrstvo za kulturo tega namreč ne bo več izbiralo prek razpisov, temveč bo izbor prepustilo Moderni galeriji in Muzeju za arhitekturo; njuna direktorica ali direktor bosta komisar in komisarka projekta, onadva pa bosta tudi prek razpisov izbirala projekte, ki bodo Slovenijo zastopali na arhitekturnem in umetnostnem bienalu v Benetkah.

Ministrstvo si bo še naprej prizadevalo za paviljon v Arsenalih Pri tem je še poudarila, da si ministrstvo prizadeva za ohranjanje paviljona v Arsenalih, saj prav te dni podpisujejo najemno pogodbo za prihodnje leto. Želeli bi si, da bi lahko prostor najeli za prihodnjih deset ali 20 let, vendar ker je treba najemnino plačati vnaprej, si tega finančno ne morejo privoščiti.

Pripravljajo tudi dokument za prihodnje predstavnike in predstavnice na bienalih Da bo naloga za prihodnje ustvarjalke in ustvarjalce lažja, pa Jaša in ekipa te dni pripravljajo dokument, v katerem bodo zbrali izkušnje in napotke za sodelovanje na bienalu, od komunikacije s sosedi v prostorih do obvladovanja logistike v Benetkah. Jaša je pri tem izpostavil, da bienala ni želel izkoristiti samo kot osebno odskočno desko, ampak nekaj dati tudi tistim za sabo. Kaj pomeni zastopati majhno državo z enim najmanjših proračunov na bienalu, kako sodelovati z Benečani, ki so znani po tem, da radi služijo na račun bienala, kot tudi kakšno je zaodrje ene najpomembnejših razstav v tem prostoru.