Petek, 16. 5. 2014, 20.33
7 let, 1 mesec
Michael Jackson – XSCAPE
Xscape prinaša osem prej neobjavljenih pesmi iz Jacksonovega bogatega arhiva, ki jih je ustvaril med letoma 1983 in 1999, nastal pa je v sodelovanju med Epic Records in Skladom Michaela Jacksona. Xscape je sicer že drugi M. J.-jev posmrtni album, leta 2010, leto po njegovi smrti, je namreč izšel že Michael, album z do tedaj še neobjavljenimi pesmimi.
Drugi album je napovedala kombinacija originalne in moderne produkcije s prepoznavnim zvokom iz 80. let, prvi singel Love Never Felt So Good, ki so ga M. J.-jevi oboževalci sprejeli z navdušenjem. Poseben sladkorček sta deluxe različica pesmi v sodelovanju z Justinom Timberlakom in remiks producenta Feddea Le Granda, ki dodaja, da glasbeni svet nikoli več ne bo imel revolucionarja, kot je bil Jackson.
Timbaland je produciral pesem Chicago, ki je bila prvič posneta leta 1999 z naslovom She Was Lovin' Me, a ni bila nikoli izdana. Jackson naj bi jo najprej izdal na albumu Invincible leta 2001, a jo je na koncu izločil s seznama. Podobna usoda je doletela tudi naslovno pesem Xscape. Soavtor prvega singla Love Never Felt So Good je Paul Anka, nastal pa je leta 1983. Pesem Loving You je še iz leta 1987, ko je Michael ustvarjal pesmi za album Bad, na katerega se ni uvrstila. A Place with No Name je iz leta 1998, leta 2009 pa je prvič ušla na splet. Pesem Slave to the Rhythm je Jackson vrnil v predal kar dvakrat. Prvič je nastala za album Bad, nato jo je potegnil iz arhiva za album Dangerous in jo končal šele leta 1998. Pesem je na splet ušla leta 2010, pozneje pa je nastal celo duet z Justinom Bieberjem, ki ga vztrajno brišejo s spleta.
Izvršni producent albuma je L. A. Reid, ekipo pod vodstvom Timbalanda pa sestavljajo Rodney Jermins, Star Gate, Jerome Harmon - Jroc in John McClain. Jerkins je produciral naslovno pesem in je edini med njimi, ki je sodeloval tudi pri produkciji originalnih del z Jacksonom. Album je dostopen v navadni in deluxe izdaji, tej pa je poleg originalnih in neobdelanih pesmi dodan še dokumentarni film, v katerem producenti spregovorijo o sodelovanju pri albumu.
Ustvarjalci albuma so poskušali obdržati čim več Jacksonovih prijemov in album sestavili (skoraj) tako, kot bi to storil M. J. Po njegovem modelu so izbrali tudi naslov albuma, saj je Jackson od Thrillerja naprej albume vedno poimenoval po pesmi z albuma, ki je imela le eno besedo.
Jacksonovemu obdelanemu in posodobljenemu arhivu je ob novi embalaži uspelo obdržati integriteto kralja popa in skoraj pet let po njegovi smrti je pomagal oživiti vsaj del legendarnega glasbenika in njegovih del, ki igrajo veliko vlogo pri razvoju sodobne popularne glasbe. A pri takšnih izdajah albumov ne moremo mimo vprašanja, ali bi avtor to sploh želel. Omenjenih pesmi namreč že prej ni objavil z nekim namenom in razlogom, le zakaj bi torej privolil v njihovo objavo zdaj? Gre torej za skrb, da njegova dela ne bi šla v nič, ali zgolj željo po zaslužku?