Sobota,
15. 6. 2013,
16.14

Osveženo pred

8 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

Gary Oldman Benedict Cumberbatch Ralph Fiennes

Sobota, 15. 6. 2013, 16.14

8 let, 8 mesecev

Gary Oldman načrtuje biografski film o očetu gibljivih slik

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
V glavne vloge želi v svojemu drugemu celovečernemu režijskemu podvigu postaviti Ralpha Fiennesa in Benedicta Cumberbatcha.

Kot poročajo tuji mediji, Gary Oldman načrtuje biografski film o očetu gibljivih slik Eadweardu Muybridgu, ki je deloval v drugi polovici 19. stoletja. Šlo naj bi za tretji najavljen projekt, v katerem bo v središče zgodbe postavljen ravno on: prvega naj bi se lotil Andy Serkis, drugi naj bi bila predelava knjige The Inventor and the Tycoon – ravno Oldmanov pa velja za najbolj obetavnega.

Kot poroča The Wrap naj bi Oldmanov biografski film o Muybridgu nosil naslov Flying Horse, temeljil pa naj knjigi River of Shadows: Eadweard Muybridge and the Technological Wild West. Ko bo britanski igralec projekt uresničil, se bo k filmu kot režiser podpisal drugič – njegov režijski prvenec je Nil by Mouth iz leta 1997, lani pa je režiral tudi koncertni film Jack White: Unstaged. Čeprav nič še ni uradno potrjeno, naj bi Oldman že oznanil, da želi v igralsko zasedbo filma sprejeti Ralpha Fiennesa in Benedicta Cumberbatcha, s katerim je sodeloval pri filmu Kotlar, Krojač, Vojak, Vohun.

Scenarij za film je Oldman napisal sam, govori pa o aferi, ki jo je Muybridgeva žena imela s njegovim prijateljem, gledališkim kritikom Harryjem Larkynsom – tega je Muybridge pozneje tudi umoril. Fiennes naj bi prevzel glavno vlogo, Cumberbatch kritikovo, Oldman pa naj se postavil v vlogo Dennisa Spencerja, tožilca v opisanemu primeru umora. Produkcija filma naj bi se začela prihodnje leto.

Pionir gibljiv slik Eadweard Muybridge je v zgodovino fotografije in filma vstopil kot človek, ki je položil temelje gibljivim slikam, izhajajočim iz fotografije Kot Britanec je delal v Ameriki – tja je prišel po letu 1850, a se je v San Franciscu ustalil šele po končani državljanski vojni leta 1866.

Ko se je ukvarjal s fotografijo, se je uveljavil kot dokumentarist – med drugim je beležil gradnje železnico, ki je povezala vzhodno in zahodno obalo celine pa tudi vojaške odprave, med katerimi je zabeležil del krvavega pohoda proti upornemu plemenu Mudoc, a je zaradi pomanjkanja atraktivnih vojnih motivov večino fotografij režiral s pomočjo kostumov in igralcev, pripadnikov drugih indijanskih plemen.

Leland Stanford, kalifornijski guverner, obenem pa njegov naročnik in mecen je od leta 1872 naprej financiral vizualno raziskavo, ki je pripeljala do prelomnih odkritij v svetu fotografije, znanosti in umetnosti. Muybridge si je prizadeval ujeti konja v več sekvencah in dokazati, da žival med galopom od tal dvigne vsa štiri kopita. S posebno napravo, sestavljeno iz 24 fotografskih kamer, enakomerno nanizanih ob progi, je do leta 1878 uspešno izvedel eksperiment in kot rezultat predstavil serijo fotografij dirjajočega konja po imenu Sallie Gardner, ki je postala hit in podlaga za nadaljnje raziskave v smeri gibljivih slik.

Muybridge je navdušeno delal naprej – leta 1879 je razvil preprost stroj za predvajanje gibljive slike, zoopraksiskop, ki je bil sestavljen iz vrtljivega cilindra, zaslonke in steklene plošče. Leta 1893 je svoja odkritja iz obsežne kontinuirane serije Animal Locomotion prikazal na svetovni razstavi v Chicagu, kjer so se njegove projekcije proslavile kot prve javno predvajane gibljive slike v za to namenjeni dvorani.

Zaradi svojega dela je Eadweard Muybridge do današnjih dni obveljal za enega pomembnejših fotografskih mojstrov in inovatorjev tega medija.