Neža Mrevlje

Ponedeljek,
14. 10. 2013,
16.47

Osveženo pred

6 let, 3 mesece

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

vandalizem

Ponedeljek, 14. 10. 2013, 16.47

6 let, 3 mesece

V MGLC menijo, da je poškodovanje umetniških del v Jakopičevem sprehajališču odraz splošne nestrpnosti

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Poškodovanje večjega dela postavitve v Jakopičevem drevoredu v Mednarodnem grafičnem likovnem centru globoko obžalujejo in menijo, da je odraz splošne nestrpnosti.

V noči na nedeljo, 13. oktobra, so neznani vandali v parku Tivoli na Jakopičevem sprehajališču poškodovali večji del postavitve umetniškega dela Charlesa Juhásza Alvarada. Delo je del 30. grafičnega bienala, katerega kustosinja je Deborah Cullen.

V Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC), pod okriljem katerega poteka ljubljanski grafični bienale, vandalizem in nastalo škodo globoko obžalujejo in menijo, da je odraz splošne nestrpnosti, ki ima globlje vzroke v današnji družbeni situaciji, so zapisali v izjavi za medije.

"Kot kulturna institucija se na nastalo škodo lahko odzovemo le z obnovo nastale škode in ponovno postavitvijo razstave, ki bo s sporočilom umetniškega dela nagovarjalo slehernega obiskovalca," še pravijo v MGLC. Kustosinja Deborah Cullen pa dodaja: "Nerazumno uničenje ogrodij panojev in del Charlesa Juhásza-Alvarade, ki je bil v Ljubljano povabljen k sodelovanju na mednarodno uveljavljenem grafičnem bienalu, je pretresljivo in sramotno. Še zlasti, ker njegovo delo obravnava nujnost, da – danes bolj kot kadarkoli – pokušamo razumeti drug drugega in posvetimo pozornost lepoti vseh jezikov in kulturnih izrazov."

Delo portoriškega umetnika, predstavljeno v Ljubljani, namreč spodbuja pomen medsebojnega povezovanja in sodelovanja, poudarja empatijo in medsebojno razumevanje, kar pa so z nasilnimi in destruktivnimi gestami napadli ravno vandali. Ob napadu in uničenju umetniškega dela so tako izničili oziroma agresivno preglasili tudi avtorjevo sporočilo.