Neža Mrevlje

Četrtek,
22. 1. 2015,
14.21

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Četrtek, 22. 1. 2015, 14.21

8 let, 7 mesecev

Jasmina Cibic s samostojno razstavo v Ludwig Muzeju (foto)

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Na 500 kvadratnih metrih se bo s prvim poglavjem svojega novega projekta Spielraum predstavila umetnica Jasmina Cibic. Avtorica, ki je pred dvema letoma na beneškem bienalu predstavljala Slovenijo.

V budimpeškem Ludwig Muzeju se bo s prvim poglavjem novega projekta Spielraum: The Nation Loves It s performansom in filmov predstavila slovenska umetnica Jasmina Cibic. Ta sledi razstavi Za naše gospodarstvo in kulturo, s katero je na beneškem bienalu zastopala Slovenijo, zanjo pa prejela priznanja mednarodnih kritiških krogov.

Novi projekt se nanaša na esej Spielraum (1912) prvega evropskega političnega satirika Karla Krausa, v katerem je pisec vehementno nasprotoval uporabi okrasja tako v jeziku kot v arhitekturi. Cibic se na Krausa nanaša na ravni vprašanja programske uporabe okrasja (trans)nacionalnih struktur v jeziku in zgrajenem okolju.

Tematizacije se je umetnica lotila skozi celostno umetnino – s filmom, performansom, kipom in instalacijo, s katerimi raziskuje poti intrumentalizacije vizualnega jezika in govora v imenu konstruiranja spektakla države.

V delu se tako pojavljajo prilagojeni in interpretirani vizualni elementi, vzeti iz skic, načrtov in risb mestnih paviljonov, spomenikov in okrasja, s posebnim poudarkom na notranje oblikovanje nekdanje Palače federacije v Beogradu.

Pomemben del projekta je 15-minutni film, ki ga je montiral britanski umetnik Tim Etchella. Pri projektu so z Jasmino Cibic sodelovali tudi britanski glasbenik Simon Fusher Turner, slovenski kustos Tevž Logar in slovenska modna oblikovanja Sanja Grčić.

Razstava bo na ogled med 29. januarjem in 8. marcem. Glede na to, da gre za prvo poglavje projekta, bo prav postavitev v budimpeškem muzeju ponudila poligon za njegovo nadaljevanje, saj bo razstava postala hkrati tudi filmski set za drugi del filma.