Enajstega januarja 2015 se na Kitajskem začne prodaja igralne konzole Sony Playstation 4. Kljub velikemu trgu Sony čakajo enake težave kot največjega tekmeca, Microsoft, ki Xbox tam že trži.
Sony po sledeh Microsofta na Kitajsko
Igralni prvenec japonske korporacije z vstopom na kitajski trg sledi Microsoftu. Ta je Xbox One tam ponudil že septembra, kar je veljalo za svojevrsten zgodovinski dogodek, saj je bilo trženje igralnih konzol na Kitajskem do takrat 14 let prepovedano. Kljub odpravi prepovedi se je Microsoft znašel pred zahtevnimi ovirami – predvsem regijsko ključavnico, ki onemogoča dostop do velike večine iger in vsebin. Ta nepremostljiva ovira za uspešno prodajo pa čaka tudi Sony.
Velik izziv zaradi cenzure
Kitajska vlada namreč v okvirih za vsebinske akterje (kar Microsoft in Sony poleg kinematografov in drugih nedvomno sta) navaja tudi prepoved "česarkoli, kar promovira obscenost, uporabo mamil, nasilje ali igre na srečo". Po poročanju časnika Wall Street Journal bo samo to pravilo najbrž pomenilo odsotnost nekaterih najuspešnejših iger, kot sta seriji Call of Duty in Grand Theft Auto. Odsotnost videoiger je že danes izjemna težava – po poročanju istega časnika je namreč na Kitajskem za Xbox One na voljo deset iger, medtem ko je ta seznam v ZDA in Evropi bogatejši za več kot 160 naslovov.
Bosta garancija in podpora dovolj?
Medtem ko v Sloveniji ne veljajo tako stroga pravila, pa "uradna nedostopnost" obeh igralnih konzol pomeni, da sta obseg vsebin in dostop do teh prav tako omejena. Številni navdušenci so se tako zatekli k nakupu konzol v tujini in različnim korakom za obvod regijskih zaščit. Za podoben korak se bodo najbrž odločili tudi igralci na Kitajskem, vsaj tisti, ki bodo želeli dostop do svetovnih uspešnic. Tako Sony kot Microsoft verjetno upata, da bosta garancija in uradna podpora zadostna motivacija za zakonit nakup.
Mobilna revolucija prav tako ovira
Cenzura in pomanjkanje vsebin pa nista edini oviri za omenjeni podjetji, ki skušata ustvarjati prihodke tudi na Kitajskem. S povečanjem ponudbe pametnih mobilnikov namreč prav mobilne platforme postajajo osrednje "igrišče" za ljubitelje videoiger. Vstop na ta trg je za uporabnike bistveno cenejši in preprostejši.