Petek,
3. 5. 2013,
7.07

Osveženo pred

2 leti, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

slikarstvo

Petek, 3. 5. 2013, 7.07

2 leti, 7 mesecev

V madridskem Pradu oktobra Velazquezovi portreti

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
V madridskem muzeju Prado za oktober napovedujejo odprtje razstave portretov španskega slikarja Diega Rodrigueza de Silve Velazqueza (1599-1660).

Postavitev, ki bo združila 30 del, bo analizirala razvoj Velazquezovih dvornih portretov od umetnikovega drugega potovanja v Rim leta 1649 do njegove smrti v Madridu leta 1660.

Gre za obdobje, v katerem so nastale nekatere Velazquezove največje mojstrovine tega žanra, med njimi znamenita Las Meninas (1556).

Poleg 14 Velazquezovih del bodo na razstavi predstavljeni portreti umetnikov iz slikarjevega kroga, pri čemer bo poudarek na kompleksnem procesu, ki je bil v ozadju ustvarjanja kraljevskih podob.

Razstava bo sledila tudi razvoju španskega dvornega portreta po Velazquezovi smrti, ko so umetniki, kot sta bila Mazo in Carreno, reinterpretirali njegove ideje in prinesli tudi novosti v razvoj tega žanra v upodobitvah Margarite Avstrijske, Marijane Avstrijske in Karla II.

Razstava bo na ogled od 8. oktobra do 9. februarja prihodnje leto, piše na spletni strani muzeja.

Neomajno pošten portretist Velazquez se je rodil v Sevilli kot potomec stare portugalske plemiške družine. Bil je učenec slikarja Pacheca in pozneje njegov zet. Od leta 1623 je bil dvorni slikar kralja Filipa IV. v Madridu.

Najprej je v slogu Caravaggievega realizma in pod vplivom Ribere slikal žanrske in nabožne prizore. Pozneje je pod vtisom srečanja z Rubensom in obiska Italije začel slikati bolj elegantno in impresionistično, uporabljati toplo, skladno lestvico barv ter se predvsem posvečati portretu.

Bil je umetnik izjemnega daru za opazovanje in podajanje stvarnosti. Bil je tudi psihološko natančen in neomajno pošten portretist. V zadnjem obdobju je uporabljal hladnejše barve.