Sreda,
6. 4. 2011,
8.56

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Kresija razstava

Sreda, 6. 4. 2011, 8.56

8 let, 7 mesecev

Resnične Laži v Kresiji

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
V galeriji Kresija so včeraj odprli razstavo študentov četrtega letnika slikarstva ALUO Univerze v Ljubljani z naslovom Resnične laži slikarstva.

Razstava Resnične laži slikarstva s podnaslovom Slikarstvo nove generacije je izpeljana iz naslova slike Sigmarja Polkeja, Tri laži slikarstva, in predstavlja izbor del študentov, ki so nastala pod mentorstvom prof. Bojana Gorenca. Mlade umetnice in umetniki, ki delujejo po eni strani v pluralnem in večmedijskem okolju študija na akademiji in hkrati pozorno spremljajo razvoj sodobne umetnosti pri nas in v svetu, se predstavljajo z individualiziranimi deli, njihovih skupnih značilnosti ne zaokroža zgolj mentorjevo oko, ampak množica drugih spregledanih dejavnikov, ki součinkujejo na njihovo umetnostno produkcijo. Skupinska razstava je vpogled v različne presnove in interpretacije številnih vplivov in učinkovanj okolja na avtorja, ta spoznava, torej reinterpretira okolje in ga znova udejanja v redu zamejenosti slike.

Avtorji se na svojo umetniško pot odpravljajo v neprijetnem času, za katerega ne bi mogli reči, da je priča velikim umetnostnim gibanjem, temveč je naklonjen razširjenemu vpogledu, individualnemu raziskovanju medija in samega sebe. Kot so študentje napisali, jih "zanima, kako skozi slikarstvo kritično predstaviti koncepte, ki nastanejo kot posledica vseh dražljajev tudi vizualiziranega sveta, in kako vstopiti v vizualno sistematiko sveta skozi sliko". Pri tem gledalcu razstava še naprej odgovarja na vprašanje, kaj je slika. Slika, omejena s podokvirjem, ostaja v definiciji ploskve, napolnjene z barvo, le da vsak od avtorjev razstavlja svojo interpretacijo zunanjega prostora, ki ga upodablja v dvodimenzionalnem mediju, z izjemo študentke Urške Rednak, ki je prestopila v tridimenzionalen prostor. Slike so resnične prav zato, ker njihovega obstoja ne moremo zanikati, a so kljub vpetosti v sprejemljivem sistemu laži vseeno avtorjeva resnica, ki ostaja v subjektivni interpretaciji in sodbi gledalca. Avtorji razstave vsak po svoje predstavljajo zmožnosti in slikarski medij kot del izpovedi in pripovedi.

In v polju socialnega delovanja posameznika se lahko zavemo, da je edina sprejemljiva laž tista, ki se kaže v polju umetnostnega. In slikarstvo je zaradi sploščene odslikave iluzornega mimetičnega ali idejnega prostora sprejemljiva in opravičljiva laž. Laž, ki ne ostaja le na mrežnici, ampak se pretvarja in prevaja v vsakem gledalcu v gledanju posameznega dela. Zadnja generacija študija slikarstva na akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, ki je po svoje prelomna generacija, opozarja prav na to iluzorno in odslikano laž. Na laž, v katero se vpenjamo in v kateri delujemo, pa naj gre za politično, socialno, versko ali gospodarsko delovanje. In težava laži je, da ima, če je slaba, lahko mnogo odmevov.

Spremni prireditvi ob razstavi: V četrtek, 14. aprila, ob 11. uri: predstavitev novih knjižnih izdaj Raziskovalnega inštituta Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani: Marjan Pogačnik, O litografiji, Maja Kastelic, Pravi umetnik: umetniški status v zahodni kulturni tradiciji, in Nadja Zgonik, Študije iz slovenskega modernizma po letu 1945. Istega dne ob 18. uri: dražba grafičnih listov študentk in študentov IV. letnika slikarskega in kiparskega študija na temo "Uspešnice iz slovenskega modernizma" in prosto temo.