Neža Mrevlje

Četrtek,
14. 2. 2013,
17.11

Osveženo pred

8 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

sodobni ples

Četrtek, 14. 2. 2013, 17.11

8 let, 8 mesecev

Gibanica, prostor sodobnih plesnih užitkov

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Festival sodobnega plesa Gibanica, ki letos poteka že šestič, je tokrat zastavljen po kuratorskem principu. V osrednji program so vključene predstave, ki temeljijo na raziskovalnem pristopu do giba.

Letos je deseto leto obstoja festivala sodobnega plesa Gibanica, ki vsaki dve leti občinstvu predstavlja presek najboljšega iz tukajšnje produkcije sodobnega plesa, s to razliko, da so se selektorji v sestavi Mateje Bučar, Pie Brezavšček in Klausa Ludwiga tokrat odločili, da izbrana dela izpostavijo po kuratorskem principu in so tako glavni program povezali z osrednjo tematiko. Ta je: izbrane predstave temeljijo na raziskovalnem pristopu do giba, o njem in formi razmišljajo na ekspliciten način ter hkrati nakazujejo novo smer sodobnega plesa.

Ali kot so v uvodniku k programu Gibanice zapisali sami: "V selekcijo so nas pritegnila dela, za katera se zdi, da prek poglobljenega, preciznega in hkrati brezkompromisnega ukvarjanja z gibom in njegovim dometom na novo generirajo svojo moč." Izbrali so enajst predstav, enajstih koreografov in koreografinj, mlajših in priznanih, pri tem pa sklenili, kot so še zapisali ob svoji utemeljitvi oblikovanja programa: "Razbrali smo, da produkcija prinaša ali vsaj obljublja nekaj bistvenega – individualni naboj premišljenih koreografskih praks, eksperimentov in tveganj."

Selektorska odločitev je bila tudi letošnja novost festivala – dodatni program, v katerega so vključili predstave, ki jih sicer niso mogli umestiti v konceptualno zasnovani osrednji nabor, a gre za dela, ki po mnenju selektorjev vseeno kažejo določene presežke. Če so v glavnem programu predstave, ki sicer lahko imajo določene partikularne šibkosti, a izrazito celoto, pa so v dodatnem programu tista dela, ki morda niso tako konsistentna v celoti, pa vendar izpričujejo posamezne presežke, je eden od kriterijev izbora in zasnove dodatnega programa povzela Mateja Bučar.

Letos so se selektorji zaradi še posebej skrčenega programa, ki je povezan s finančnimi omejitvami, držali še enega pravila, in sicer da se posamezen koreograf lahko predstavi samo z eno predstavo. "To je edini dodatni kriterij, ki se nam ga je zdelo vredno upoštevati, saj je le tako mogoče fizični in simbolni prostor na prizorišču sodobnega plesa pri nas pustiti čim bolj odprt, skupen in povezan, kar je danes pomembnejše kot kdajkoli prej," so še zapisali selektorji.

Zgibati trenutek – pisati ples Letošnja Gibanica, pod umetniških odborom Gorana Bogdanovskega, Tamare Bračič Vidmar in Roka Vevarja, bo poleg izbranih odrskih del ponudila tudi druge dogodke, povezane s plesom. Tri okrogle mize, delavnico s Klausom Ludwigom, videoknjižnico Roka Vevarja in fotografsko razstavo Mihe Frasa z naslovom Kot da nihče ne gleda II.

Okrogla miza z naslovom Sodobni ples in avtonomne prakse, ki jo bo moderiral Rok Vevar, bo obravnavala različne avtonomne prakse s področja plesa, kot so terapevtske plesne tehnike, prakse zapisovanja, beleženja in arhiviranja plesa, različne funkcije plesa v različnih družbenih in kulturnih skupinah, ki sicer niso nujno vidni del končnih umetniških del in tako večinoma ostajajo znotraj plesnih studiev kot nevidna orodja gibalnih raziskav. Pogovor bo tako usmerjen v pripoznanje tovrstnih plesnih postopkov in metod.

Okrogla miza Zgibati trenutek – pisati ples, ki jo bo vodila Andreja Kopač, se bo posvetila vprašanju založništva s področja sodobnega plesa ter se s to perspektivo zazrla v slovenski kontekst. Časi in razlogi umetniških kolektivov v plesu in scenskih umetnostih pa bo znotraj različnih zgodovinskih, kulturnih in družbenih kontekstov obravnavala različne pojavnosti umetniških plesnih kolektivov, njihove funkcije in pomene, pri čemer bodo v pogovoru sodelujoči izhajali iz vprašanja, kaj nam tovrstne kolektivne pojavnosti pripovedujejo v tem trenutku.

Izhodišče razmislekov vsake izmed najavljenih okroglih miz bo začetni referat, ki bo postregel s kratkim pregledom posamezne tematike oziroma področja.

Bond, James Bond Bond, James Bond v kulturi ali "Kdo bo koga poklical" je dvodnevna brezplačna delavnica Klausa Ludwiga, ki bo na podlagi svojega znanja in prakse udeležencem posredovala model fleksibilnih storitev, prilagojenih potrebam posameznega umetnika.

Belgijski kulturni delavec bo tako delil izkušnje z vzpostavljanjem belgijske agencije Caravan Production, ki služi umetnikom s področja uprizoritvenih in hibridnih sodobnih umetnosti.

Delavnica bo potekala v petek 22. februarja in v soboto 23. februarja od 10. do 13. ure.

Video arhiv Rok Vevar, plesni teoretik in zgodovinar, je v zadnjih letih prevzel to, kar bi moralo potekati na institucionalni ravni, a za to pri nas (še) ni poskrbljeno – nastajanje avdio-vizualnega arhiva v obliki plesnih filmov, posnetkov plesnih predstav, dokumentarnih filmov o koreografih ali plesnih fenomenih pa tudi vrsto gradiv, ki so s sodobnim plesom na različne načine povezani. Vevar pri tem navaja zgodovino arhitekture in vizualnih umetnosti, performans na primer.

Vse to, kar že nekaj let hrani in sistematično nabira Vevar sam, bo v času Gibanice v atriju ZRC teoretik predstavljal zainteresiranim, kjer bo za pogovor, razjasnitve, kontekstualizacije ali namig pri izbiri ogleda na voljo tudi sam.

Nagrada Ksenije Hribar Poleg nagrade občinstva in članov mednarodne strokovne žirije pa bodo letos ob koncu festivala v soboto 23. februarja prvič podelili tudi stanovske nagrade, poimenovane po pomembni slovenski plesni ustvarjalki in pedagoginji Kseniji Hribar. Društvo za sodobni ples Slovenije bo podelilo 13 nagrad v enajstih različnih kategorijah.

Festival Gibanica, ki bo potekal na sedmih različnih prizoriščih, bo tako ponudil prostor za druženje in srečevanje med akterji in občinstvom ter bo kraj estetskega užitka ob sodobnem plesu, je na današnji novinarski konferenci vzdušje dogodka povzel član umetniškega odbora Goran Bogdanovski. Z v programu zapisanimi besedami selektorjev lahko sklenemo: "Gibanica nam predstavlja tisti dogodek, ki v zgoščenem času treh dni zbere moči, okrepi prizorišče in mu daje nadaljnji polet. Je čas, ko združimo energije za skupni cilj in vse nadaljnje boje, ki jih ne bo malo."