Petek, 27. 11. 2015, 13.35
1 leto
Poljski minister bi temu rekel pornografija
Drame princes so v mladinskem gledališču opisali kot cikel petih monoloških miniatur. Junakinje so napol mitizirani ženski liki, ki poganjajo iz korenin pravljičnega in medijskega sveta, prevlečenega z glazuro Schubertove skladbe Deklica in smrt: Sneguljčica, Trnuljčica, Sylvia Plath, Ingeborg Bachmann, Jacqueline Onassis, Lady Di in gospa Jelinek sama.
Damski teater nobelovke Elfriede Jelinek prinaša malo heideggerjanskega žongliranja z Resnico in Lepoto, malo zamolčane brechtovske politične ostrine, malo sklicevanja na Vogue, predvsem pa zavedanje, da so patologije majhnih družb samo izkristalizirani simptomi velikih, so zapisali v gledališču.
Kot je v izjavi za javnost zapisal umetniški vodja Goran Injac, je v tem času Slovensko mladinsko gledališče na Poljskem gostovalo s predstavo Preklet naj bo izdajalec svoje domovine! v režiji Oliverja Frljića. "Pred Teatrom Polski (Poljski teater) v Vroclavu so bili pred premiero predstave Smrt in deklica po besedilu Elfriede Jelinek protesti desničarjev, ki so poskušali občinstvu preprečiti vstop v gledališče. Protest so spremljali vzkliki: 'Nočemo pornografije v gledališču! Varujemo poljsko kulturo!' In podobno."
"Dano je bilo dovoljenje za posege, ki bodo preprečili nastajanje umetnosti, na kakršenkoli način kritične ali provokativne. Še posebej v gledališču, ki je še vedno največji kulturni proizvod Poljske."
V projektu sodelujejo še poljski umetniki in umetnice: Tomasz Śpiewak (dramaturgija), Dorota Nawrot (scenografija in kostumografija), Jacqueline Sobiszewski (oblikovanje luči), Bartosz Dziadosz (glasba).
"Mladinsko njim in Jelinkovi odpira svoj prostor svobode. Kljub novi konservativni revoluciji, ki počasi jé Evropo," je še zapisal Injac.