Petek, 31. 8. 2012, 10.38
8 let, 7 mesecev
Tacita Dean in njene nedorečene zgodbe
Tacita Dean se je rodila leta 1965 v Canterburyju, danes pa živi in ustvarja v Berlinu. Britansko javnost je nase prvič opozorila leta 1993 s triptihom in filmom Mučeništvo sv. Agate, ki smo si ga lahko leta 1994 ogledali tudi na razstavi v ljubljanski galeriji Škuc. Slovenskemu občinstvu se je predstavila še enkrat, leta 2004 v Mali galeriji. Umetnica je znana predvsem po ukvarjanju s filmskim medijem, ki pa ga ne uporablja za konvencionalno pripovedovanje zgodb, ampak njeni filmi do izraza pridejo bolj kot portreti ali odslikave. Zanjo je značilna statična kamera, ki skupaj z dolgimi posnetki dogodkom dovoljuje, da se razvijejo počasi. Najbolj znani so njeni filmi na 16-milimetrskem traku, ki za predvajanje potrebuje posebno opremo, zato projekcije učinkujejo tudi kot instalacije. Tak je tudi film Izginotje na morju (1996–1997), ki mu je sledila nominacija za Turnerjevo nagrado, pa tudi Hiša balon (1999), Fernsehtrum (2001), Mario Merz (2002), Kruhovec (2002) in Švedrač (2003).
Leta 2011 je Deanova razstavljala v londonski galeriji Tate Modern, kjer je na konec zatemnjene dvorane postavila 13 metrov visok bel monolit, nanj pa projicirala 11-minutni nemi film na 35-milimetrskem traku. Sklop del The Unilever Series zaznamujejo gibljive slike in slavijo tehnično mojstrstvo analognega filma v nasprotju z digitalnim. Čeprav se ji je Turnerjeva nagrada izmaknila, velja Tacita Dean za eno najpomembnejših britanskih umetnic in je prejemnica umetnostnih nagrad Aachen (2002), Hugo Boss (2006) in Kurt Schwitters (2009).