Ponedeljek,
17. 10. 2011,
15.03

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

gledališče

Ponedeljek, 17. 10. 2011, 15.03

8 let, 7 mesecev

Koprodukcijska predstava Kočovskega zmagala na festivalu v Kragujevcu

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Koprodukcijska predstava Rdeče v režiji Martina Kočovskega je bila na šestem mednarodnem festivalu Joakim Interfest v srbskem mestu Kragujevac razglašena za najboljšo predstavo v celoti.

Kot slovenska koproducenta sta pri predstavi, nastali po motivih romana Orhana Pamuka Ime mi je rdeča, sodelovala festival Ex Ponto in Primorski poletni festival. Predstava Rdeče je mednarodno strokovno žirijo festivala Joakim Interfest, ki je potekal od 7. do 15. oktobra, prepričala zaradi svoje specifičnosti, izvirnosti in odlične režije. Za nagrado se je potegovalo 11 predstav iz osmih evropskih držav, so sporočili iz kulturnega društva B-51. Predstava, ki je nastala v mednarodni koprodukciji festivala Ex Ponto pod okriljem mednarodne mreže Neta, je s svojim inovativnim in aktualnim gledališkim pristopom na temo združevanja različnih kultur na evropskem območju navduševala že na lanskem, 17. mednarodnem festivalu uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto v Sloveniji. Martin Kočovski, mladi perspektivni makedonski režiser, pa je pridobil tudi najvišjo oceno občinstva na letošnjem 18. Ex Pontu, in sicer za predstavo Bertolta Brechta Kavkaški krog s kredo. Ime mi je rdeča, knjiga dobitnika Nobelove nagrade za književnost leta 2006 Orhana Pamuka, je pripoved o umetnosti, ljubezni, sreči, življenju in smrti, na trenutke pa tudi razprava o bistvu islamske umetnosti in pojmovanja sveta, skozi usodo slikarja miniatur in kaligrafa v Carigradu. Zgodba se dogaja v 16. stoletju, ko sultan skupini najboljših miniaturistov naroči knjigo, ki naj bo izdelana mimo toge tradicije. Naročilo povzroči ideološki spor med otomanskim in zahodnjaškim pogledom na slikarstvo, med starim in novim. V realizacijo predstave so bili poleg slovenskih koproducentov vključeni še Narodno gledališče iz Sarajeva, festival MESS iz Sarajeva, Mali dramski teater iz Bitole, Črnogorsko narodno gledališče (CNP) iz Podgorice ter več umetnikov iz drugih držav.