Petek,
12. 7. 2013,
14.13

Osveženo pred

2 leti, 9 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Bolšoj

Petek, 12. 7. 2013, 14.13

2 leti, 9 mesecev

Kdo bo umiril napete razmere v Bolšoju?

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Novi direktor Bolšoj teatra Vladimir Urin je znan po jeklenih živcih in močni viziji, a pred njim je vodenje ustanove, ki se je v zadnje pol leta spopadala s hudimi škandali.

Vladimir Urin je v Rusiji ugleden menedžer, ki je iz obskurnega gledališča Stranislavsky ustvaril pomembno kulturno institucijo, kamor je vabil tuje umetnike in podpiral sodobni balet. Ta teden so ga imenovali za novega direktorja Bolšoj teatra in pri svojih 66 letih se bo moral spopasti z ustanovo, kjer si rivali v obraz zlivajo kislino, balerine pa vodstvo obtožujejo zvodništva.

Poleg vodenja Stanislavskega je Urin organiziral številne mednarodne plesne festivale v Moskvi, bil pa je tudi eden od ustanoviteljev prestižnega ruskega gledališkega festivala Zlata maska, kjer je še danes eden od žirantov. Večino svoje kariere je ostajal v ozadju, a številni ga, morda tudi zato, vidijo kot izkušenega in dojemljivega menedžerja, ki mu je kljub bistveno manjšemu proračunu, kot ga imata Bolšoj ali gledališče Mariinsky v Sankt Peterburgu, na oder uspelo postaviti prelomne baletne stvaritve z mednarodnimi zvezdami.

Prav Urin je bil tisti, ki je leta 2008 na mesto umetniškega vodje gledališča Stanislavsky postavil Sergeja Filina, čeprav ta ni imel nikakršnih izkušenj s koreografiranjem. Filin je leta 2011 zapustil Urina in odšel nazaj v Bolšoj teater, kjer pa si je na mestu umetniškega vodje ustvaril toliko sovražnikov, da so ga januarja letos napadli s kislino, zaradi česar bo verjetno ostal slep.

Gledališče Stanislavsky je bilo letos med finalisti za mednarodno nagrado Opera v kategoriji najboljša ustanova, kar je eno od največjih priznanj v svetu klasične glasbe.

Ena glavnih prednosti Urina v sodobnem svetu baleta naj bi bila njegov pogum in volja do eksperimentiranja, hkrati pa naj bi bil izjemno dober v ustvarjanju idealnih delovnih pogojev za kompleksne osebnost v baletu in operi. Vprašanje je, ali bo svoje znanje lahko iz majhnega gledališča prenesel na bistveno večji in precej bolj podivjan Bolšoj, ki se sooča tudi s pritiski vlade.