Torek,
26. 3. 2013,
13.21

Osveženo pred

2 leti, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

Galerija Kresija slikarstvo

Torek, 26. 3. 2013, 13.21

2 leti, 7 mesecev

Huzjanov svet "gnezdilcev"

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
V Galeriji Kresija odpirajo razstavo akademskega slikarja Zdenka Huzjana. Umetnika bosta predstavila Judita Krivec Dragan in Evgen Car, ki nam bo recitiral umetnikove pesmi iz zbirke Tišinasto.

Akademski slikar Zdenko Huzjan se na razstavi z naslovom Neimenljivo predstavlja s slikami na platnu in papirju. Dvodimenzionalni medij dopolnjuje prostorska postavitev, ki jo sestavljajo geometrijska telesa in prizme z nadgradnjo ready-made predmetov. Med deli so razstavljena tudi novejša dela, ki bodo javnosti prvič na ogled z nocojšnjim odprtjem razstave v Galeriji Kresija ob 18. uri.

Slikar, grafik in pesnik Zdenko Huzjan je bil s svojo likovno produkcijo dolgo časa neuvrščen, saj ga stroka ni znala umestiti v nobene aktualne umetnostne tokove sedemdesetih in osemdesetih let. Ves čas je ostajal samosvoj in predvsem v avtorskem opusu zavezan lastni motiviki, ki jo upodablja že desetletja. Podobe v njegovem slikovnem polju imenujejo tudi "gnezdilci", kar v Pojmovniku slovenske umetnosti po letu 1945 razlagajo kot zarodkom podobna bitja, nični objekti, ki so manko subjekta in vendar bitja – znaki brez lastnega prostora. Osrednji vsebinski element, ki je v slikarskem polju močan informativni akcent, so tako imenovani "gnezdilci", zarodkom podobna bitja z nakazanimi očmi in ustnimi odprtinami. Osrednji objekti se v sliko svobodno vpenjajo kot nični oz. začetni objekti, v katerih gledalec lahko prepoznava eksistencialistične in arhetipske tendence njegovega slikarstva. Podobe bi lahko vsebinsko povezali tudi z lobanjo, torej smrtjo.

Zdenko Huzjan s svojo motiviko nekako nadaljuje svojo kontinuiteto slikarstva nove podobe, čeprav mu nikoli ni popolnoma pripadal. V nekaterih pogledih antropomorfnih bitij, izginjajočih se človeških postav in v golo lobanjo preoblikovanih bitij bi ga lahko umestili tudi med ekspresivne figuralike, čeprav je vsaka klasifikacija pri njem nepotrebna. V delih je sugestiven, s svojstveno panonsko avtorsko svobodo neobremenjeno napada prazno platno in ga gosti s svojimi vsebinami. Platno je tako pripomoček kot materija, v katero slikar prevaja svoje fantazije, spomine, mite, sanje, figuralne motive. Srhljivi motivi so polni življenja, čeprav so obdani s sivinskimi barvnimi toni, v njih nekaj deluje in gledalce nagovarja z živostjo. Ne častijo zgolj smrti, ampak poudarjajo tudi pomen bivanja.

Celovita razstava, ki je razdeljena v tri sklope z naslovi Trajnice, Neimenljivo in Totentanz, v razmeroma majhnem prostoru doseže umetnikovo sporočilnost. Naslikana bitja kažejo samost, osamelost, edinost svoje eksistence in položaja v različnih krajinah ter svetlobi z značilnim zrenjem v neskončnost. Značilna in ponavljajoča se je tudi poza figure na platnih. Ta stiska glavo h kolenom in kaže ali zarodek v maternici ali pa človeka z bolečinami, ki umira. Figure so večinoma na platnu same, v nekaterih primerih le sluteče prikazni, ki čakajo ali na rojstvo ali smrt. Dela tako poudarjajo minljivost, končno smrt, cikličnost.