Petek, 18. 7. 2014, 13.28
8 let, 8 mesecev
Pristno ekscentrična Tilda Swinton
Tisti, ki jim je uspelo igralko Tildo Swinton videti v živo, pravijo, da te njena pristna ekscentričnost, ko vstopi v prostor, vznemiri. S svojo podobo igralka izstopa, pa ne le zaradi različnih ekspresivnih frizur in glamuroznih modnih kreacij, temveč tudi zaradi porcelanaste kože in zelenih oči, ki izžarevajo posebnost.
Androgena umetniška in modna ikona je postala leta 1992, ko je zaradi fantovskega videza dobila glavno vlogo v filmu Orlando, nastalem po romanu Virginie Woolf. Od takrat je ostala na filmskem in modnem prizorišču, v zadnjem predvsem s kreacijami znamke Lanvin, Jil Sander in Raf Simons. Pojavlja se tudi v oglasih Chanela in v oblačilih Haiderja Ackermanna ter na straneh modnih revij W in Vogue. Karl Lagerfeld, kot so njegove besede povzeli v ameriški reviji New York Magazine, je izjavil, da čeprav bi po njeni podobi lahko sklepali, da je elegantna sužnja mode, temu ni tako. V resnici je najbolj preprosta oseba, je še dejal.
Umetnica, ki se je med drugim z materino smrtjo spoprijela v lanskoletnem performansu Maybe(Morda) V newyorškem Muzeju moderne umetnosti, ko je ležala v stekleni krsti kot Trnuljčica, živi v Škotskem višavju z dvema moškima. Prvi je njen partner, 18 let mlajši umetnik Sandro Kopp. Drugi je njen nekdanji partner, umetnik in pisatelj John Byrne, s katerim ima 16-letna dvojčka Honorja in Xavierja. Byrne, ki je 20 let starejši od nje, si je v bližini, kjer živijo, prav tako našel partnerico.
Čeprav se je igralka že dodobra usidrala v filmskem svetu, še vedno za enega od svojih največjih dosežkov šteje dejstvo, da je vozniški izpit opravila v prvo. "Ob treh bratih sem izjemno ponosna, da sem edina, ki sem dobila vozniški izpit v prvo," njene besede z zadnjega berlinskega tedna mode navajajo na spletni strani britanske revije Vogue. Skrivnost tega uspeha pa tiči v tem, da se je ob odraščanju na škotskem podeželju učila voziti traktor.
Ackermanove kreacije so igralko prepričale s tem, da so narejene za telo v gibanju, in ne za statično poziranje ob fotografiranju. "Redka so oblačila, ki se zlijejo z gibanjem telesa. Pri Haiderju imam občutek, da oblikuje za gibanje. Narejena so za telo, in ne za poziranje," njene besede še navajajo v reviji Vogue.