Neža Mrevlje

Torek,
3. 6. 2014,
10.58

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

Matjaž Rušt

Torek, 3. 6. 2014, 10.58

8 let, 7 mesecev

Banalnosti in absurdnosti Ljubljane skozi pametni telefon

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
V okviru Meseca fotografije Fotonični trenutki 2014 bo na ogled tudi razstava Matjaža Rušta, posneta s pametnim telefonom. Svoja dela bodo predstavili tudi študenti fotografije s šole Vist.

V ljubljanskem Bikofeju bodo med 4. in 14. junijem visele fotografije Matjaža Rušta, posnete z mobilnim telefonom. Če je pisatelj James Agee leta 1941 fotografski aparat poimenoval osrednji inštrument našega časa, je danes to postal mobilni telefon, nepogrešljivi podaljšek posameznika, piše ob razstavi Jasna Jernejšek. S pametnim telefonom pa se je Rušt skozi absurdnost in banalnost vsakdana in situacij v njem lotil Ljubljane. Nastala je serija fotografij #ljubljana, iz njih pa vizualni kolaž urbane krajine.

V Ruštovem vizualnem raziskovanju Jasna Jernejšek najde navezanost na tradicijo vernakularne in ulične oziroma "snapshot" fotografije 60. in 70. let prejšnjega stoletja, ki hkrati predstavlja tudi digitalizacijo popularnega trenda "retronostalgije" in "retrošika". Pri tem uporaba pametnega telefona prinaša digitalno različico fenomena uporabe starinskih fotoaparatov in obračanje k analogni fotografiji.

Vizualiziranje vsakdana s pametnim telefonom je še bolj preprosto in hitro, hkrati pa z objavo na spletu lokalnost pogleda v trenutku dobi tudi globalno perspektivo ter hkratnost obstoja na različnih nosilcih podob.

Odprtje razstave #ljubljana bo v sredo, 4. junija, ob 19. uri, uro in pol pozneje v Galeriji Zoryje v Tovarni Rog pa bo začetek razstave izbora študentskih del Oddelka za fotografijo Vist – na skupinski postavitvi bo svoje delo predstavljal tudi Matjaž Rušt.

Ob skupinski študentski predstavitvi je Peter Rauch vlogo fotografije opredelil skozi njeno spretnost posredovanja videzov sveta v službi iluzij, fantazem ali dozdevkov.