Petek, 21. 8. 2015, 14.48
6 let
Na kavi z … Beniciom Del Torom (foto)
A Perfect Day, ki so ga včeraj predvajali v odprtem kinu Sarajevskega filmskega festivala, je postavljen v leto 1995, nekje v Bosni. Kraj dogajanja je delno abstrahiran zato, ker gre za zgodbo, ki (lahko) govori o katerikoli vojni kjerkoli, pravi scenarist in režiser filma Fernando León de Aranoa. "A na koncu se moraš odločiti, kam jo postaviš," dodaja.
Pa vendar, postavljen je v Bosno, v čas končevanja vonje. Razloga za to sta dva. Prvi je roman Dejarse Llover (Naj dežuje) španske humanitarne delavke, članice ekipe Zdravniki brez meja Paule Farias, ki se dogaja na Kosovu. Drugi razlog pa je režiserjeva izkušnja , ko je bil leta 1995 del humanitarne delegacije v Mostarju.
O vlogi humorja v tem kontekstu režiser pravi: "Kadar so stvari tragične in grozljive, je pomemben humor. Tako ni le v filmu, temveč predvsem v resničnosti. Ta del življenja nam vedno ostaja."
"V pogovorih s humanitarnimi delavci sem spoznal, kako je zanje ta obrambni mehanizem pomemben način soočanja, sicer bi se sesuli. Humor je ventil," je vzdušje filma, ki se sprehaja na meji med dramo in črno komedijo, utemeljil Del Toro.
A ko je spoznal humanitarno delavko Paulo Farias, ki je s svojim delom in zgodbo vplivala na nastanek filma, se je pred Štukanom odprl širši pogled. "Odprla mi je oči o tem delu. Zaradi zgodb, o katerih mi je pripovedovala, sem vse videl drugače." Ena od teh je bila, ko se je morala ob dveh hudo ranjenih otrocih in enem kirurgu odločiti, katerega otroka bodo reševali, je njeno izkušnjo posredoval igralec.
V filmu je močen poudarek na dialogih – prepričljivih, zabavnih in lucidnih. O teh režiser pravi, da se jim kot scenarist vedno rad posveča. "Biti morajo kot glasba, imeti morajo svoj ritem, biti morajo tekoči, a s prekinitvami."
Benicio Del Toro, ki je režiserja Fernanda Leóne de Aranoeja spoznal pred šestimi leti v Madridu, se je za sodelovanje odločil šest mesecev pred snemanjem. Prepričala ga je zgodba, kar pa je, kot je dodal, vedno ključno pri njegovem delu in tudi pri oblikovanju lika. "Pri oblikovanju lika izhajam iz zgodbe, to je moje izhodišče. Zgodba mora biti izvirna. Mora biti takšna, v kateri bi se rad videl."