Ponedeljek,
26. 11. 2012,
21.02

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Liffe film

Ponedeljek, 26. 11. 2012, 21.02

8 let, 7 mesecev

Isidora Simijonović: Seks je enostavnejši kot čustva

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Glavna igralka filma Klip, ki je prišel na redni spored Kinodvora, nam je med drugim zaupala, da so bili nazorni prizori seksualnosti zanjo veliko lažji in zabavni kot tisti čustveno zahtevni.

"Zelo si želim posneti akcijski film. Ni pomembno, kdo ga režira, pomembno je, da je dober. O tem sicer ne govorim pogosto, saj vzpenjajoči igralci navadno sanjajo o popolnoma drugačnih vlogah. Zato je to je moja precej skrita želja. Želim si biti nekaj v smislu Catwoman. S Colinom Farrellom v glavni moški vlogi."

Čeprav bo morala na uresničitev svojih "najbolj divjih sanj" najverjetneje še malce počakati, je mlada srbska igralka letos precej močan vtis naredila na nemalo evropskega festivalskega občinstva. Še več; medtem ko je film Klip dobil glavno nagrado na festivalu v Rotterdamu, na našem festivalu Liffe pa je režiserka Maja Miloš zanj prejela nagrado vodomec, so se danes sedemnajstletni Isidori Simijonović s filmom odprla vrata v svet profesionalnega igranja.

"Na tako velikem projektu, kot je Klip, prej še nisem delala, danes pa sem najbolj ponosna na glavno vlogo v svoji prvi profesionalni gledališki igri. Ker gre za popolnoma drugačno vrsto igranja, je to čudovita izkušnja. Nekaj stvari je tudi še v povojih, zato o njih ne morem govoriti. V igranje sem se sicer zaljubila že v vrtcu, že od nekdaj pa sem tudi del amaterske gledališke skupine. Smo kot velika družina, poznamo se že od otroštva, skozi leta pa sem se v njej naučila ogromno," med svojim obiskom festivala Liffe navdušeno razlaga mladenka.

Jasno je pokvarilo okolje, v katerem živi Zgodba filma Klip se osredotoča na šestnajstletno Jasno, ki s svojo sestro, mamo in očetom, ta zaradi bolezni potrebuje nenehno nego, živi v blokovskem stanovanju. Pri skrbi za očeta ne želi pomagati – pod pretvezo skupinskega učenja raje hodi po odbitih, turbofolka prepolnih zabavah, se vdaja alkoholu, drogam, pa tudi fantu, v katerega je slepo zaljubljena. "Jasna je žrtev ljubezni," razmišlja Isidora. "Obenem pa jo je pokvarilo kruto okolje, v katerem živi. Če bi se rodila nekje drugje, morda v družini z več denarja, nekje, kjer bi jo ljudje drugače vzgajali, bi bila drugačna oseba," z globljim in bolj raskavim glasom, kot je za igralko njenega videza pričakovati, razlaga Isidora.

Ko je mladenka dobila vlogo v filmu, je bila stara komaj šestnajst let, med snemanjem pa jih je dopolnila sedemnajst. Ker se Jasna v filmu nazorno vdaja najrazličnejšim seksualnim igricam – in jih tudi zabeleži s kamero na svojem telefonu –, je morala Isidora za svoje sodelovanje v filmu dobiti pisno dovoljenje staršev. "Po eni strani brez njihove podpore zaradi svoje mladoletnosti kaj takšnega sploh ne bi mogla početi, po drugi pa mi podpora družine in prijateljev pomeni ogromno. Starši so scenarij prebrali takoj, ko sem ga dobila. O tem smo razpravljali tudi na več sestankih z Majo, tako da so vedeli, za kaj gre in kako bo na koncu izpadlo."

Za prizore, v katerih se Jasna pojavi gola, je bilo zaradi igralkine mladoletnosti obenem treba uporabiti dvojnice. "Na določenih delih smo imeli koreografe," razlaga Isidora. "Na koncu je bilo delo v bolj 'spornih' prizorih veliko lažje kot v drugih, morda bolj čustveno težkih delih filma. Pomembno je bilo, da si igralci med sabo zaupamo. Pravzaprav je bilo zabavno – na koncu smo se tako dobro spoznali, da ni bilo nikogar sram."

"Maja je bila naša trenerka" S soigralci mladenka tesne stike ohranja še danes, nekaj podobnega pa velja tudi za njen odnos z režiserko Majo Miloš. "Čudovita je!" s širokim nasmeškom na ustih vzklikne Isidora. "Zdaj sva prijateljici, poleti celo skupaj počitnikujeva. Kot oseba mi je všeč in zdi se mi, da je izredna režiserka – nisem še spoznala režiserja, ki bi bil tako predan svojemu delu z igralci," še doda o devetindvajsetletni režiserki, medtem ko svoje besede podpira z odločnim in razposajenim mahanjem z rokami. "Maja je bila trenerka, ki nam daje energijo. Čudovita je. Imeli smo nekaj mesecev priprav – pa ne samo igranje, dobivali smo se, pogovarjali, se poznavali, se učili, kako si zaupati. Za delo je ustvarila čudovito atmosfero – bili smo kot velika družina."

Čas, ki ga je režiserka namenila pripravam, je Isidora med drugim izkoristila za detajlno piljenje Jasnine identitete. "Morala sem vedeti, kako moj lik pleše, kakšen sleng uporablja. Ker ima vsak lik svoje značilnosti, je pomembno, da veš, kaj je znotraj njega, in ne samo, kaj je na površini. Zakaj počne to, kar počne?"

Tudi Robert De Niro v vsaki vlogi ni odličen Igralka, ki poudarja, kako pomembno je igralčevo zavedanje, da ne sme igrati, temveč lik najti v svojih emocijah in ga tako čim bolj naravno upodobiti, je med pripravami ugotovila tudi, da za prepričljivo portretiranje Jasne njenih dejanj ne sme obsojati."Če bi jo obsojala, bi k igranju pristopala drugače. Ko sem našla odgovore na vsa vprašanja o njej, se mi je lik postopoma sestavil."

"Vsak igralec ima ogromno vlog in nihče ni odličen v vseh, tudi Robert De Niro ne," v glasnem smehu razmišlja mladenka. "Mislim, da se dober igralec svojemu liku popolnoma preda, veliko dela, gledalec pa mu mora verjeti. Nikoli ne sme izgubiti strasti za to, kar počne," pravi in hkrati poudarja, da zaradi želje po izoblikovanju svoje lastne, edinstvene igralske poti ni nikoli želela imeti vzornikov. "Seveda pa obstajajo igralke, katerih delo rada spremljam in jih občudujem." Ko z malce sramežljivim nasmehom razloži, da je med njenimi rojakinjami takšnih veliko, a ne želi nobene izpostavljati, da ne bi katere od njih užalila, med tujimi navede Meryl Streep in Juliette Binoche.

Turbofolk narekuje način življenja Med našim pogovorom postane več kot očitno, koliko mladi Isidori pomeni izvirnost in kako zelo se nikoli ne želi zliti s svojo okolico. Pravzaprav je v tem in v še mnogih ozirih popolnoma drugačna od Jasne. "Njen osebni slog pa tudi način življenja zaznamuje turbosindrom – enako kot njene prijatelje. Turbofolk jih namreč obkroža, in kar pri turbofolku sovražim, je to, da narekuje določen način življenja in idole – vse to pa mladi slej ali prej vzamejo za svoje. Ne morejo biti edinstveni, drugačni od svojih prijateljev – vsi sledijo enakemu načinu življenja, slogu oblačenja in to se mi zdi precej žalostno."

Nekaj podobnega v filmu Klip velja tudi za uporabo drog, na katere Isidora najverjetneje gleda z zrelejšimi očmi kot marsikdo od njenih vrstnikov. "Hahaha," se ob pogovoru o opojnih substancah najprej gromko zasmeji in doda: "Veliko ljudi pade v smeh, ko pomisli, kakšna bi bila na drogah jaz. Že tako imam dovolj energije! Drugače pa se z drogami ne ukvarjam in jih ne podpiram. Nimajo smisla. Mladi ljudje, ki imajo že sami od sebe dovolj energije in zagona, z njimi pokvarijo popolnoma vse …"

Mladenka, ki, sodeč po pogovoru, v sebi nedvomno skriva še ogromno energije, ki brbota in čaka, da jo izkoristi, za zdaj svojo prihodnost namerava sezidati doma. "Mislim, da bom igranje študirala kar v Beogradu. Ne vem še, ali sem pripravljena iti v tujino ter zapustiti svoje prijatelje in družino. Mislim, da sem še premlada."