Jure Gregorčič

Sreda,
29. 3. 2017,
16.31

Osveženo pred

7 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1,50

Natisni članek

Natisni članek

Avtosalon Ljubljana 2017

Sreda, 29. 3. 2017, 16.31

7 let, 1 mesec

Prestiž razstavnega prostora: arhitektura je pomemben element avtomobilskega spektakla

Da avtomobili res zasijejo: 150 mojstrov v petih dneh zgradi 2.300 kvadratnih metrov prestiža #intervju

Jure Gregorčič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1,50
Arhitekt Andrej Vurušič | Foto Jure Gregorčič

Foto: Jure Gregorčič

Na enem najrazkošnejših prizorišč slovenskega avtomobilskega salona, na katerem se predstavljajo Audi, Volkswagen, Škoda, Seat in Porsche, smo ustavili arhitekta Andreja Vurušiča, človeka, ki je halo spremenil v prestižni razstavni prostor z velikim VIP-salonom in krožno potjo med bleščečo pločevino. Razkril je arhitekturno ozadje takega prizorišča.

Avtomobilski spektakel zahteva prestižno kuliso

Zanimivo kuliso z lesenimi oboki, ki poudarjajo zeleno, hibridno zgodbo znamke, so si zamislili pri Toyoti. | Foto: Jure Gregorčič Zanimivo kuliso z lesenimi oboki, ki poudarjajo zeleno, hibridno zgodbo znamke, so si zamislili pri Toyoti. Foto: Jure Gregorčič 24. avtomobilski salon Slovenije poleg pestre avtomobilske vsebine streže tudi z nekaterimi odlično zasnovanimi in dovršenimi razstavnimi prizorišči. Večina največjih znamk je poskrbela za zelo dobro kuliso razstavljenih vozil, ki se po blišču in prestižu spogleduje z nekaterimi arhitekturnimi mojstrovinami največjih salonov. Res je, da je Gospodarsko razstavišče po kvadraturi veliko manjše od površin Palexpa v Ženevi ali frankfurtskih hal, kjer v času salona na razstavnih površinah zrasteta pravo mesto in celo cesta, po kateri se vozijo avtomobili, a treba je priznati, da so se pri kulisi našega salona mnoge znamke precej potrudile, k temu pristopile profesionalno in obiskovalcem pričarale nekakšen koncentrat prestiža. Delo so dobili tudi slovenski izvajalci in obrtniki.

Kulisa spektakla mora izpolnjevati tudi določene statične in energijske zahteve. | Foto: Jure Gregorčič Kulisa spektakla mora izpolnjevati tudi določene statične in energijske zahteve. Foto: Jure Gregorčič Zelo zanimivo kuliso z lesenimi oboki, ki poudarjajo zeleno, hibridno zgodbo znamke, so si zamislili pri Toyoti. Ne razočara niti razstavni prostor Mercedesa in Forda, zanimiv je tudi minimalističen pristop Hyundaia in Mazde. Velik šotor francoskih znamk koncerna PSA in Renaulta je znotraj videti precej bolj razkošno kot zunaj, iz montažnega objekta z omejeno nosilnostjo stropa so iztisnili maksimum. Pohvalno. V izdelavo takih razstavnih prostorov je seveda vloženih precej navdiha, načrtovanja, delovnih ur in denarja. Strošek takega razstavnega prostora tudi pri nas hitro preseže sto tisočakov.

Kulisa spektakla mora izpolnjevati tudi določene statične zahteve, ki vključujejo vrteče odre, energijo za težko osvetlitev, ozvočenje, priključke za kulinarični kotiček … Veliko več, torej, kot le na preprogo postavljene avtomobile.


Brhke Slovenke obvladajo avtomobilski spektakel #foto

Avtosalon Ljubljana 2017: Najdražji slovenski avto, bleščeča pločevina in brhka dekleta #foto


Arhitekt Andrej Vurušič, ki je podpisan pod enega največjih razstavnih prostorov na 24. Avtomobilskem salonu Slovenije, si je zamislil brezhibno osvetljeno belo površino, prek katere vodi krožna pešpot. Posebnost je tudi povsem samonosna lesena konstrukcija VIP-salona na kocu hale. Gre za objekt, ki ga bo mogoče predelati tudi v hišo ali montažni prodajni salon. Domiselno. | Foto: Jure Gregorčič Arhitekt Andrej Vurušič, ki je podpisan pod enega največjih razstavnih prostorov na 24. Avtomobilskem salonu Slovenije, si je zamislil brezhibno osvetljeno belo površino, prek katere vodi krožna pešpot. Posebnost je tudi povsem samonosna lesena konstrukcija VIP-salona na kocu hale. Gre za objekt, ki ga bo mogoče predelati tudi v hišo ali montažni prodajni salon. Domiselno. Foto: Jure Gregorčič

Z avtomobilisti lažje kot z naročnikom za projekt družinske hiše?

Arhitekt Andrej Vurušič | Foto: Jure Gregorčič Foto: Jure Gregorčič Pred mikrofon smo tokrat povabili arhitekta Andreja Vurušiča, ki je poskrbel za podobo in funkcionalnost enega najprestižnejših razstavnih prostorov na slovenskem salonu. V brezhibno podobo je moral spremeniti 2.300 kvadratnih metrov veliko halo, v kateri se pod okriljem enega največjih slovenskih uvoznikov Porscheja Slovenije predstavlja kar pet različnih znamk, vsaka s svojo zgodbo. Na enotni razstavni prostor je moral smiselno umestiti veliko avtomobilov, ki se med seboj razlikujejo tako po vsebini kot po ceni. Nalogo je opravil všečno.

Ob pogledu na zaslone in zloščeno pločevino najprej pomislimo, da ima arhitekt verjetno precej težko nalogo prepričati naročnika, razstavljavca najnovejše avtomobilske tehnike, pri kateri ni nič prepuščeno naključju in šteje vse, do grama natančno … Andrej izpostavlja projektno kilometrino:

"S takim naročnikom, ki ima do potankosti razdelano tehniko in vizijo, je bistveno lažje sodelovati kot s stranko, ki si želi na primer stanovanjsko hišo. Projektna naloga je jasno postavljena: to je hala, želimo zastopati celoto in hkrati dati poseben poudarek vsaki znamki posebej. Imajo strategijo, imajo vizijo, imajo razvite celostne podobe, kar pomeni, da smo celotno zadevo prilagodili dogodku oziroma namenu."

Igra svetlobe

Nova LED-razsvetljava s štiri tisoč kelvini in 1.500 luxi osvetlitve. | Foto: Jure Gregorčič Nova LED-razsvetljava s štiri tisoč kelvini in 1.500 luxi osvetlitve. Foto: Jure Gregorčič Da so avtomobili in predvsem njihove linije videti tako, kot je treba – da je dovolj svetlobe za oči, pa tudi za objektive –, je potrebna popolna osvetlitev. Je igra svetlobe torej eden večjih arhitekturnih izzivov na takem salonu?

"Ja, osvetlitev je zelo pomembna in tukaj precej posebna, saj smo tukaj edini, ki imamo čisto novo LED-razsvetljavo s štiri tisoč kelvini in 1.500 luxi osvetlitve. To je zares odlično. Take vrednosti je težko doseči, pri tem pa nam gre na roko dejstvo, da imamo eno halo in imamo zato dejansko nad vsakim avtomobilom luči. Svetloba je zelo pomemben dejavnik tako v prodajnih salonih kot tudi na takem razstavnem salonu. Druga zelo pomembna zadeva so tla. Izziv je bil, kako pod kolesi štirih znamk z različnimi zgodbami poenotiti tla. Tukaj smo izbrali nevtralno belo podlago, ki je precej odporna proti umazaniji, saj salon traja ves teden. Enotna nevtralna talna površina predstavlja Porsche Slovenija kot uvoznika. Razlike so v stenskih obdelavah, ki izpostavijo posamične značilnosti znamke."

Popolna preobrazba: 150 mojstrov vstopi v prazno halo in v petih dneh uresniči pet mesecev načrtovanja

Avtomobilski salon Ljubljana 2017 | Foto: Gregor Pavšič Foto: Gregor Pavšič Svojevrsten logistični podvig pa je tudi gradnja razstavnega prostora: "Priprava je trajala pet mesecev, izdelava oziroma postavitev pa je bila končana v petih dneh. Postaviti smo morali dvakrat po 2.300 kvadratnih metrov tlaka in stropa ter okoli 800 kvadratnih metrov obodnih sten. Na delovišču je bilo med 120 in 150 strokovnjakov. Gre za znana slovenska podjetja, ki se ukvarjajo s konstrukcijami, LED-dizajnom, paneli z animacijami, grafiko …, pa tudi za mizarje in električarje," razloži arhitekt Andrej Vurušič, ki je imel eno najtežjih nalog, kar zadeva salonsko kuliso.

Seveda je treba v prostor domiselno umestiti tudi glavne igralce takega salona, avtomobile. Gre za pravi prostorski tetris. Andrej prikima in pove, da tudi ta del spada v domišljijo arhitekta:

"Da, poskrbimo tudi za postavitev vozil. Seveda je na tem delu še toliko več oziroma res veliko pogovora z znamkami o tem, kaj želijo. Uporabljali smo smernice, ki jih ima znamka razvite za salone, potem pa smo postavitev prilagodili: Audi ima cesto, Volkswagen in Škoda imata linijo, Seat pa ima radialno postavitev. Osrednji talni element tega prostora pa je krožna pešpot, saj smo v končni hali. Ta ti ponuja možnost, da si na njej ogledaš vse znamke in se hkrati ustaviš pri tisti, ki te bolj zanima."

"S takim naročnikom, ki ima do potankosti razdelano tehniko in vizijo, je bistveno lažje sodelovati kot s stranko, ki si želi na primer stanovanjsko hišo. Projektna naloga je jasno postavljena: to je hala, želimo zastopati celoto in hkrati dati poseben poudarek vsaki znamki posebej. Imajo strategijo, imajo vizijo, imajo razvite celostne podobe, kar pomeni, da smo celotno zadevo prilagodili dogodku oziroma namenu." | Foto: Jure Gregorčič "S takim naročnikom, ki ima do potankosti razdelano tehniko in vizijo, je bistveno lažje sodelovati kot s stranko, ki si želi na primer stanovanjsko hišo. Projektna naloga je jasno postavljena: to je hala, želimo zastopati celoto in hkrati dati poseben poudarek vsaki znamki posebej. Imajo strategijo, imajo vizijo, imajo razvite celostne podobe, kar pomeni, da smo celotno zadevo prilagodili dogodku oziroma namenu." Foto: Jure Gregorčič

Kaj pa avtomobilske linije? Arhitekturni presežek na kolesih.

Audi A5 coupe | Foto: Jure Gregorčič Audi A5 coupe Foto: Jure Gregorčič Arhitekti seveda obvladajo dizajn, materiale, barvne kombinacije, prostor oziroma praktičnost prostora … Z morda bolj kritičnim oziroma predvsem drugačnim pogledom pa verjetno vrednotijo tudi avtomobile. Andreja smo zato izzvali z avtomobilskim dizajnom in preostalo vsebino na štirih kolesih. Kdo izstopa? Kaj mu največ pomeni pri avtomobilu?

"Zanima me celota, kombinacija vsega. Dizajn mora biti ne preveč čustven in hkrati ne preveč zadržan, se pravi mora biti dobro izbrana mera linij. Pomembna je tudi dobra in zanesljiva tehnika, pa razmerje med težo in pogonom. Ker stojiva ravno pri Audiju, bi izpostavil model A5. Oblikovalec Walter de Silva je narisal prvo generacijo in pravi, da je to najlepši avtomobil, ki ga je ustvaril. Pred nama pa stoji nadgradnja tega, kar je bilo že v prvi generaciji za moj okus vrhunsko zasnovano. Avto je res zelo skladen."

Milijonska garaža?

24. Avtomobilski salon Slovenije | Foto: Jure Gregorčič Foto: Jure Gregorčič Za konec smo mu postavili še en izziv. Če bi do Andreja Vurušiča pristopil avtomobilski zbiratelj z milijonsko zbirko, od starodobnikov pa do redkih konceptnih vozil, ter za neomejen proračun naročil sanjsko garažo za svoje avtomobilsko bogastvo … Kaj bi dobil?

"Garažo? Ta pa je težka. Vsak naročnik je specifičen in vsaka lokacija je specifična. Gradimo v kontekstu znanega, naša postavitev pa je odziv. V tem primeru bi naredili nekaj, kar bi bilo produkt vse te zbirke. Ne vem, kaj bi bilo, zagotovo kombinacija teh modelov in njihovih zgodb. To bi bil izziv."