Za domače festivale, vezane bolj ali manj na eno umetniško zvrst, ni najbolj običajno, da trajajo kar mesec dni.
Toda v soboto končani festival kratke zgodbe Fabula je res potekal kar 27 dni, programska vodja festivala Sanja Grobovšek pa je navedla nekaj prednosti, ki jih prinašajo v daljši časovni razpon umeščeni dogodki.
Vsak avtor se lahko samostojno predstavi
Prednosti enomesečnega dogajanja je več, je pojasnila Grobovškova. Širok časovni razpon festivala ponuja možnost, da se vsak avtor, ki gostuje na Fabuli, samostojno predstavi slovenskemu občinstvu in je ob obisku vsa pozornost javnosti osredotočena nanj.
Glede na to, da so gostje festivala prozaisti, ki v svoji domovini kot tudi širše v Evropi zasedajo zelo referenčno mesto, je takšen način predstavitve zelo učinkovit, saj ljubiteljem literature ponuja možnost, da si vzamejo čas in v enem mesecu spoznajo kar nekaj svetovno priznanih avtorjev.
Svetovno prioznani avtorji
Letos so Fabulo denimo obiskali tudi Peter Nadas, Veit Heinichen, James Kelman, Andrzej Stasiuk in Vladimir Arsenijevič, ki so bili tako medijsko kot tudi na literarnih večerih z bralci zelo "dobro pokriti".
Tudi drugi umetniški izrazi
Ker Fabula ni strogo osredotočena le na kratko prozo, temveč v sklopu festivala potekajo tudi okrogle mize s širšo tematiko, filmski festival in prireditve, namenjene fotografiji, so dnevi polno zapolnjeni. Rdeča nit je vseskozi literatura, je poudarila Grobovškova, čeprav bodo tudi v prihodnje iskali čim več povezav z drugimi umetniškimi izražanji. Letos so na Fabulo pritegnili gledališče, na zaključni prireditvi je nastopila Vita Mavrič z Brechtovimi Hrepenenji.
Fabula, ki je potekala v več slovenskih mestih ter s tem uresničila večkrat le teoretično željo po decentralizaciji, je torej dokaz, da je mesec dni, posvečen literaturi, izvedljiv, mogoč in, kar je najpomembnejše, med bralci zelo zaželen.