Sobota, 16. 7. 2011, 14.51
2 leti, 6 mesecev
Dolinarjevi spomeniki v Ljubljani 1.
Dolinar se je pri svojem delu vedno rad vračal k figuri, ki je bila njegov motiv skozi ves njegov ustvarjalni opus. Dolinarju je po šolanju na Dunaju uspelo, da se je v domovini bolje uveljavil kot njegovi predhodniki, med njimi Peruzzi, Berneker in Gangl. Mladi Dolinar pa je spoštovanje in prijateljstvo užival tudi pri Jakopiču, ki mu je poleg omogočanja razstavljanja, med drugim odstopil v svojem paviljonu tudi atelje, da je lahko snoval in ustvarjal nekatera svoja kiparska dela.
Dolinarjeva predvsem zgodnja dela bi lahko opisali realistično secesijska, posledica tega je bil umetnikov študij v tedanji umetniški prestolnici na Dunaju. K vplivom akademije in drugega umetniškega dogajanja na Dunaju pa bi lahko pripisali tudi kiparjevo zanimanje za rodinovsko nemirno potezo po glini, s katero je s pomočjo svetlobe oživljal formo.
Slogovne in formalne značilnosti, modelacija gline za bron in slikovito mehka ter prosojna obdelava marmorja, ki jih pripisujemo Rodinu, lahko v avtorsko prilagojenem izrazu beremo tudi v Dolinarjevih kipih. Poleg primerjanja z Rodinom pa lahko Dolinarjevo kiparstvo primerjamo tudi z Ivanom Meštrovičem, ki pa je v jugoslovanskem prostoru zaslužen, da se je umetniško prebujanje zgodilo tudi v kiparstvu.
Pred Glasbeno matico so leta 1932 postavili osem portretov slovenskih komponistov. Dolinar je v tem delu pokazal svojo moč obvladovanja materiala oziroma kako mrtvi materiji in osebnosti dati življenje. Glave so v kiparski realizaciji izjemno žive pa naj so bile modelirane po naravi, grafiki ali fotografiji.
Dolinarjev Mojzes je mogočna moška postava, ki ikonografsko gledalcu sporoča, da gre za Mojzesa le z naglavnim okrasjem, ki bi ga lahko primerjali z Michelangelovim Mojzesom v Rimu. V tem Dolinarjevem kipu je že mogoče videti stilne značilnosti, ki jih je v njegovem kiparstvu uspešno vnašal v svoje figuralne rešitve. Mojzes na Gosposki ulici je arhitekturno vključen v portal in daje občutek, kot da se je Mojzes zdaj osvobodil arhitekturne lupine in izstopil iz okenske odprtine.