Četrtek,
16. 5. 2013,
10.21

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

oblikovanje pohištvo

Četrtek, 16. 5. 2013, 10.21

8 let, 7 mesecev

Stol Proust, od pik do vrtne različice

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
Italijanski oblikovalec Alessandro Mendini je ustvarjalec, ki je vidno zaznamoval 80. leta prejšnjega stoletja. Njegov stol Proust je že eden izmed kultnih kosov, pod katerega se je podpisal.

Stol Proust, ki je nastal leta 1978, je eden najbolj znanih kosov italijanskega oblikovalca Alessandra Mendinija, ki se je v zgodovino oblikovanja zapisal v 80. letih 20. stoletja. Kot oblikovalec, publicist in pedagog je ustvarjalec senzibilno in analitično znotraj polja oblikovanja označeval posamezne kulturne teme. V svojem delu je stopal tudi na področja umetnosti, arhitekture, filozofije in literature.

Za njegovo delo sta značilni dve potezi, kontekstualno vpenjanje izdelkov v mrežo obstoječih oblikovalskih idej in pomenov na eni strani, na drugi pa zavest, da naj bo površina izdelka tista, na kateri se odvija izražanje premislekov.

V takšnem duhu je nastal tudi stol Proust, s katerim je Mendini začel serijo oblikovalskih reinterpretacij pohištvenih kosov različnih obdobij. Razlog za nastanek tega stola pa je bilo oblikovalčevo ustvarjanje tekstilnih vzorcev za podjetje Cassina. Leta 1976 se je namreč lotil raziskave vzorcev, ki bodo reflektirali ustvarjanje in čas francoskega pisatelja Marcela Prousta.

Med tem, ko je oblikovalec odkrival značilnosti zgornjega srednjega razreda, povezanega s Proustom, je naletel tudi na kopijo neobaročnega stola. Navdahnjen s tem srečanjem je projekt zasnove tkanin razširil na ustvarjanje pohištvenih kosov. Tako je nastal stol, ki ga je prekril z barvnim, ročno odtisnjenim rojem pik, tehniko, ki se je nanašala na pointilizem francoskega slikarja Paul Signaca.

Proust je namreč visoko cenil impresionizem, zato je Mendini na stol nanesel odtise te likovne smeri kot referenco na pisatelja in njegov čas.

Stol je v izvorni obliki nastal le v eni različici, v sodobnosti pa je s sopodpisom podjetja Capellini leta 2009 dobil tudi geometrični videz. Oblazinjen stol ohranja izvirno obliko fotelja, geometrijski potisk pa mu vdihuje novo podobo.

Pri podjetju Magis pa so legendarni naslanjač preobleki v vrtno podobo – narejen je iz umetnih materialov, zato pa odporen na vremenske vplive.