Rabuza

Sreda,
22. 2. 2017,
11.13

Osveženo pred

7 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4,05

Natisni članek

Natisni članek

Feelif Željko Khermayer

Sreda, 22. 2. 2017, 11.13

7 let, 1 mesec

Slovenska inovacija, ki bo spremenila življenje slepim in slabovidnim

Rabuza

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4,05
Feelif | Foto Feelif

Foto: Feelif

Rešitev slovenskega podjetja Feelif za pametne telefone in tablice, ki pomaga slepim in slabovidnim, je ena od najboljših 150 inovacij sveta. Tako so prepričani v Centru for Innovation and Technology Commercialization Foundation, ki deluje pod okriljem UNESCA. Kaj rešitev prinaša slepim in slabovidnim?

Feelif je bil na svoji poti razvoja že večkrat nagrajen. Pred dvema letoma je osvojil prvo mesto na turnirju socialnih inovacij v Ljubljani, bil je med finalisti evropskega turnirja socialnih inovacij, zdaj pa se poteguje za nagrado za najboljšo inovacijo v kategoriji znano in zdravje pod okriljem UNESCA (Organizacija Združenih Narodov za izobraževanje, znanost in kulturo), izbrani pa so bili tudi med 100 startupi, ki se bodo udeležili WEBIT festivala v Bolgariji.

Idejo za Feelif je ustanovitelj 4WEB Željko Khermayer dobil pred štirimi leti ob gledanju oddaje o gluhoslepih ljudeh. Prizadela ga je njihova izoliranost pred sodobnim svetom. Takrat je prišel na idejo, kako bi jim lahko približal dostopno tehnologijo, pametne telefone, ki se uporabljajo v vsakdanjem življenju.

Prvi projekt je bil razvoj komunikatorja za gluhoslepe, za katerega je dobil prvo mesto na tekmovanju socialnih invovacij. Ker pa so gluhoslepi zelo težko dostopna skupina in ker so ugotovili, da pomagajo še večji skupini ljudi, se je rodila ideja o Feelif, kot pripomočku za slepe in slabovidne.

Feelif | Foto: Feelif Foto: Feelif

Kako deluje?

Feelif je sestavljena iz reliefne mrežice, ki se jo položi na pametni telefon ali tablico (razlikuje se v velikosti) in aplikacije.

Tehnologija temelji na vibracijah, iz katerih slepa ali slabovidna oseba zazna, kaj je pod njenim prstom. Mrežica ima izbokline, ki uporabniku pomagajo, da laže sledi vibracijam in si v možganih predstavlja sliko.

"Naša tehnologija temelji na vibracijah. Če si predstavljamo Braillovo bunkico, imamo tukaj vibracijo. Tehnologija, ki je patentirana, je nova tehnologija in je prvič v življenju uporabljena v ta namen," pravi Katarina Pavšek iz Feelifa.

Na tablicah z reliefno mrežico bodo slepi in slabovidni lahko zaznavali osnovne oblike (kvadrat, krog, trikotnik) pa tudi bolj komplicirane (hiša, srček, zvezda...) , matematične grafične funkcije, se učili brajice, risali, brali interaktivne zgodbe ter igrali igrice, tudi preko interneta, tehnologijo pa uporabniki osvojijo v petih minutah. "Učenje s Feelifom bo zabavno in interaktivno," razlaga Pavškova.

Trenutno poteka pilotni projekt v sodelovanju z Zavodom za slepo in slabovidno mladino ter njihovimi učenci ter učitelji, z veliko podporo staršev, med katerimi imajo tudi dva ambasadorja, ambasador pa je tudi Tehnološki park Ljubljana.

Čez dva tedna ga bodo testirali prvi kupci

Direktor 4WEB  Željko Khermayer cilja na 14 milijonov uporabnikov. | Foto: Feelif Direktor 4WEB Željko Khermayer cilja na 14 milijonov uporabnikov. Foto: Feelif V prihodnjih tednih bodo Feelif ponudili družinam, ki imajo slepe ali slabovidne otroke, glede na predhodno zanimanje pričakujejo, da bo prodanih kar nekaj naprav.

"Za njih bomo organizirali delavnice, da bomo dobili povratne informacije in bomo lahko katere stvari še izboljšali. Slepi in slabovidni so drugačna skupina. Mi nimamo takšnih izkušenj kot oni. Kar se nam zdi super, je mogoče njim neuporabno in obratno," o prvih korakih na trgu razlaga Pavškova. Cena bo okoli 500 evrov.

14 milijonov potencialnih kupcev

Na svetu je 285 milijonov slepih in slabovidnih ljudi. Če odštejemo tiste, ki imajo poleg slepote še kakšne druge posebne potrebe, ostane 88 milijonov  potencialnih uporabnikov po svetu, od tega 14 milijonov v ZDA in Evropi.

"Prodajamo celotno izkušnjo, torej aplikacijo z mrežico in naloženo aplikacijo. Tablico bo nato samo še prižgal in jo bo lahko uporabljal," razlaga Pavškova.

Končni cilj je …

Feelif pomaga prepoznavati predmete, z njim lahko rišete in igrate igre. | Foto: Feelif Feelif pomaga prepoznavati predmete, z njim lahko rišete in igrate igre. Foto: Feelif Po začetni poskusni dobi računajo, da bodo na globalni trg vstopili septembra, najprej v Veliki Britaniji in Španiji, nato pa še drugje.

Končni cilj Khermayerja je, da bi bil Feelif dostopen vsem slepim in slabovidnim na svetu in da bi ob tem ustvarili še spletno tržnico za izmenjavo najrazličnejših vsebin in aplikacij  za slepe in slabovidne, njihove starše in učitelje ter programerje, ki bi razvijali aplikacije za Feelif.

Khermayerja je časopis Financial Times (v sodelovanju z Googlom) uvrstil med sto najboljših voditeljev in inovatorjev v srednji in vzhodni Evropi. Družbo mu delajo štirje drugi Slovenci: Ivo Boscarol, Tomo Križnar, Kristjan Košič in Denis Lončar.