Petek,
25. 5. 2012,
8.36

Osveženo pred

5 mesecev, 3 tedne

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

ocenili smo vtisi igra

Petek, 25. 5. 2012, 8.36

5 mesecev, 3 tedne

Ocenili smo: Diablo 3

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Zlo nikoli ne umre in na svet se je po ducatu let vrnilo močnejše kot kdajkoli prej. Gospodar groze je mrtev, a hudič živi v obliki demona laži in božanstva greha.

Diablo je igra, ki je definirala "sekljačine" oziroma akcijsko domišljijsko igranje vlog že leta 1996, ko smo prvič stopili v škornje osamljenega junaka, ki želi mestece Tristram osvoboditi grozeče prikazni, ki se skriva 16 temačnih stopenj pod njegovim površjem. Vendar pa kljub prvotnemu uspehu in zmagoslavju nad Diablom junak ne uspe zadržati zlobne esence in se odpravi na pot lastne odrešitve.

"Stay awhile, and listen …" Ob prelomu tisočletja smo se vrnili v Sanctuary in izvedeli, da je Diablo obsedel junaka prve igre. Ta je želel kot temačni popotnik osvoboditi preostala izgnana gospodarja pekla, ki so jima oblast nad peklom prevzeli njihovi manjši bratje Duriel, Belial, Azmodan in sestra Andariel. Spomin na junaška dejanja herojev in angela Tyraela, ki so uspeli izgnati tri gospodarje teme, so v starih zvitkih bledeli dvanajst let, ko smo le dočakali tretje nadaljevanje.

Pripadnik skrivnostnega reda magov, ki nas je spremljal skozi prvi dve igri, Deckard Cain, se je vrnil v tristramsko katedralo, kjer je skušal razvozlati starodavne prerokbe, ki so določile usodo sveta, bojnega polja med človeštvom in peklenskimi silami. Medtem padajoča zvezda iz nebes strmoglavi na starodavno zgradbo in mrtvi se prebudijo iz večnega spanca. Mesto je oblegano in tik pred uničenjem, med apokalipso pa pred zaprta mestna vrata stopi junak.

O vi, ki vstopate, vsak up pustite Zgodba v tretjem delu sicer še vedno ni dobila pretresljive globine, a se boste vseeno potopili v grozljivi fantazijski svet, katerega zgodovino boste razkrivali s pogovori, pri katerih pa resda še vedno ne boste mogli aktivno sodelovati. Bolj navdušujoči so kratki filmi, ki povezujejo poglavja in so izjemne kakovosti, polni akcije in vznemirljivi.

Vaš izbrani lik vodijo unikatni razlogi, zaradi katerih ste se podali na pot rešitelja nebes in zemlje, odločate pa se lahko med petimi razredi: barbarskim mojstrom orožja, čarovnikom, hitrim in odpornim menihom, lovcem na demone, ki časti strelna orožja, in nekromantskim čarovniškim zdravilcem.

Sam način igranja se od drugega dela ni bistveno spremenil in tako boste sprva darilo smrti delili le s kliki miške, a z nabiranjem izkušenj kmalu pridobili močnejše veščine, ki jih lahko v grobo delimo na napadalne in obrambne in jih lahko dodatno okrepite z runami. Tudi rune se pridobiva z izkušnjami, posebne veščine pa na podanike teme prožimo s tipkovnico.

Velika razlika glede na pretekle igre je v tem, da lahko tokrat svoje veščine kadarkoli zamenjate ali spremenite, kar v predhodnicah ni bilo možno. S tem odločitve niso dokončne in lahko z veščinami mirno eksperimentirate.

Taka so torej peklenska nebesa Grafika v sami igri spremembam ne sledi. Res je, da je pokrajina dinamična, izjemna na pogled, čarovnije imajo čudovite učinke in prenekateri del okolja je mogoče uničiti. Tudi glasnike pekla smo občudovali, a risana podoba izžame dobršen del grozljivosti. Pogled v igri je sicer še vedno tradicionalno izometričen, vendar si drugačnega niti ne bi želeli, saj imamo le tako pregled nad hordami sovražnikov, vse skupaj pa pomeni tudi, da bo igra tekoče delovala na starejših sistemih.

Občutek v boju je izjemen, napadi so učinkoviti in hitri, demoni pa v gručah omagajo pred vašimi napadi in za seboj puščajo zlatnike in opremo. Tako sem v enem samem navalu s čarovnikom uspel nazaj v večni ogenj poslati več kot pol stotnije peklenščkov in igra nikoli ni bila dolgočasna. Še preden se pojavi monotonost, se razvijejo boji proti močnejšim magičnim bitjem in šefom.

Šefovski boji so raznoliki in megalomanski. Če pred tem v igri vsaj na najnižji težavnosti niste pretirano umirali, je tu treba najti pravo kombinacijo urokov in veščin ter se za zmago bolj potruditi, za kar pa boste seveda bogato nagrajeni z izbruhom zlatnikov in orožja.

Kaj se skriva v skrinji? Oprema se še vedno deli na navadno, ki je komaj vredna pobiranja, magično in redke ter legendarne primerke. Svetujemo, da jo namesto pri trgovcih – kovača in draguljarja lahko nadgrajujete – kupite na dražbi, kjer jo prodajajo drugi igralci, saj boste tako za svoje kovance dobili več.

Vstop v večigralski način je preprost in hiter, igra s prijatelji pa toliko bolj zabavna, a pozor, močnejša bodo tudi bitja iz pekla, tako da bo resnično potrebno sodelovanje med igralci. Tu pa leži uničujoči dušni kamen pravega zla v igri, zahteve po neprestani povezanosti z medmrežjem. Brez povezave ne morete igrati niti v puščavniškem načinu, kar je velika omejitev za vse, ki si ne lastijo dovolj hitre povezave, ali pa bi igro želeli igrati v odročni počitniški hišici.

Določene težave so se pojavile tudi s prezasedenostjo in posodobitvami strežnikov, kar je na primer pomenilo, da mi v nedeljo popoldan nikakor ni uspelo priti v igro. Še več, ker nisem opazil opozorila, sem moral boj s Klavcem prisilno končati.

Bodi preklet! Tako lahko sklenemo z besedami, da zlo resnično nikoli ne umre, ampak se vedno znova vrača v vedno bolj privlačni demonski podobi. Ta vas bo kot sužnja priklenila za zaslon do bridkega konca, ki ga boste doživeli zaradi izstradanosti, ker boste pozabili na tostransko življenje. Diablo pa ima tudi tokrat usodno pomanjkljivost, saj visi na tanki niti optičnih vlaken.

Ocena: 87 Lestvica ocen 1-10 - Se ne dotaknem, tudi če mi igro iz same ljubezni podari punca/žena/mama. 11-20 - Vzamem, če mi igro kdo podari, in plošček uporabim kot podstavek za pivo. 21-30 - Igram, ker sem mazohist. 31-40 - Bi igral, če bi mi tatovi odnesli vse drugo. 41-50 - Igre bi se lotil samo v službenem času. 51-60 - Igra ima nekaj dobrih elementov, ki pa ne odtehtajo slabih strani. 61-70 - Kot privrženec dotične zvrsti bom v igri užival. 71-80 - Zelo solidna igra, do odličnosti ji ne manjka veliko. 81-90 - Odlična igra z elementi klasike. 91-100 - Kupim kar dva izvoda; enega za igranje, drugega za občudovanje v vitrini.

Razvijalec: Blizzard Entertainment Založnik: Blizzard Entertainment Zvrst: Akcijsko igranje vlog Izšla za: PC, Mac